Gjest TS Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Må man være registrert samboere for å ha rettigheter? Jeg har bodd med min kjære i snart to år uten kontrakt. Vi skal gifte oss etterhvert. Han eier et hus som jeg skal bli medeeier i når vi gifter oss. Har jeg noen rettigheter hvis vi skiller lag nå? Jeg har lagt tid og penger i hus, hage og låve. Har ikke skrevet ned hvor mye. Noen som kan hjelpe?
Rosalie Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Nei, du har ingen rettigheter. Husk at du heller ikke autimatisk blir medeier når dere gifter dere.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Dessverre, du lever nok på samboers nåde, selv om du har brukt hele din inntekt på vedkommende.
Gjest salma Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Mannen tar med seg ut av ekteskapet det han tok med inn ved en eventuell skilsmisse. Du blir ikke medeier automatisk når dere blir gift - så hvis du skal bli medeier basert på innsatsen din (arbeid/penger) er det ingen grunn til å vente til giftemålet for å få ordnet det.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Tror ikke du har noen rettigheter når kontrakten står på samboer?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Nok en kvinne som bør lære seg om økonomi og rettigheter. Håper du har kvitteringer i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå