Gjest TS Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Heisann! Dette er kanskje feil forum, men jeg prøver. Jeg har hos øre-nese-hals-lege fått påvist et ganske stort hørselstap (som han mente var arvelig, ut ifra sykehistorien min). Var visst så ille at han sa han var overrasket over at jeg klarte å føre en vanlig samtale. Uansett, spørmålet mitt gjelder dette å bli ufør pga øresus/hørselstap. Jeg tenkte jeg skulle få meg en uføreforsikring, og i egenerklæringen om helse som jeg måtte fylle ut, var øresus/hørselstap eneste sykdom/tilstand som spesielt ble bedt om å svare på. Ellers gikk det i generelle opplysninger, som "har du vært hos fastlegen siste 5 år" osv. Nå begynner jeg å bli litt stresset... er det stor risiko for å ende opp som ufør om man har uttalt øresus (har det også, var grunnen til at jeg ble sendt til ønh til å begynne med) og hørselstap? Er det noe jeg må tenke over fremover? Jeg skal selvfølgelig snakke med legen igjen, men har ikke avtale hos ham før midt i oktober, og tenkte kanskje noen her har bekjente eller sliter med dete samme selv, og har noen synspunkt? Jeg blir takknemlig for alle svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå