Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #1 Del Skrevet 23. april 2002 Med fare for at noen kanskje skal kjenne meg igjen nå,så drister jeg meg alikavel til å spørre dere om en ting som har med det når man låner bort noe og det å levere det tilbake-i samme tilstand... For ca.3 år! siden lånte jeg bort bunaden!!min til ei i nær familie.Nå hadde ikke jeg bruk for den før det var gått 1 år så jeg starta så smått å etterlyse den da 17 mai nærmet seg.Måtte selv kjøre 1 time for å hente den 3 dager før...og da var bare bunaden tigjengelig,med beskjed om at sølvet skulle hun komme med,hun måtte leite gjenom flyttelasset for alt var ikke pakket ut.. Okey,dum som jeg var så sa jeg ,greit det,bare finn det før 17 mai... Hun fant det selfølgelig ikke,og jeg måtte finne noe annet å ha på meg. For å gjøre en lang historie kort,jeg har enda ikke fått sølvet,og hun gjør ikke minè til å ville ordne opp i det.Sist jeg nevnte det for henne-i fjor sommer,så sa hun at til høsten ville hun skaffe meg nytt,hun hadde ikke råd før...Siden har hun ikke nevnt det!! Var veldig fristet til å enten ta kontakt med hennes mor,eller å bare bestille sølvet(koster ikke mere enn ca.2800.-)til henne i oppkrav. Kan jo nevne i samme slengen at hun gir meg klær som hun ikke bruker lengre,både til meg og mine barn,men kan hun tro at dette skal oppveie tapet av bunadsølvet?Dette gjorde hun også før sølvet ble mistet... -Så...nå tar jeg gjerne imot gode råd for hva jeg skal gjøre...og,har noen opplevd noe lignende,og hva ble resultatet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #2 Del Skrevet 23. april 2002 Huff, man skal aldri låne bort slike ting som bunad om det ikke er noen i nærheten eller noen man stoler 100% på! At hun har mistet sølvet ditt er absolutt ikke akseptabelt uansett og hun må erstatte det med en gang. Jeg synes du skal kjøpe det og gi henne regningen med en gang jeg! Det er en uskreven regel at man skal levere tilbake ting i den tilstand som når man lånte det og da er det ikke akseptabelt å miste noe så verdifullt. Slikt sølv har også mer verdi enn kun kronene, det har kanskje personlig verdi og er på den måten uerstattelig. Ta en ordentlig prat med henne og be henne betale NÅ med renter!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 23. april 2002 #3 Del Skrevet 23. april 2002 skikkelig drøyt, spør du meg! kjøp deg nytt sølv og send henne regningen, hun har da virkelig hatt lang nok tid på seg. skulle nesten tro hun hadde solgt det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #4 Del Skrevet 23. april 2002 Send henne mail/brev om at du atter en gang vil minne henne på at det er snart 17. mai. På denne dagen skal du bruke bunaden og du SKAL ha tilbake sølvet. Gi henne en dag/tlf.nr ( 3-4 d etter brevet er mottatt) hvor hun har frist til å gi deg beskjed om at alt er i orden. På dagen ringer du om hun selv ikke har ringt da. Vær konkret, snakk bare om det du ringer for. Om ikke sølvet finnes, så gi da beskjed om at du må kjøpe nytt og at du vil kreve henne for beløpet. Gi henne tilbudet om å være med deg. Bunaden din er ubrukelig uten sølv. Syns ikke du skal fire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå