Gjest Gjest_Petronelle_* Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Jeg er ei jente i slutten av tyveårene som sliter med en kronisk sykdom som hittil har gjort meg 50% ufør. Nå står jeg på flyttefot og kunne tenke meg noe eget og ikke minst mer permanent enn å leie hos noen. Samt at jeg trenger er bolig med visse spesifikasjoner (ett plan, stabil varme blandt annet). Jeg har hørt at man gjennom Husbanken kan få støtte til egen bolig dersom man stiller svakt i boligmarkedet. Det må man vel si jeg gjør siden jeg er ung, ikke har noen egenkapital og atpåtil er delvis uføretrygdet? Er det noen her inne som har erfaring med denne typen lån og hva som er kriteriene for å få det? Hadde blitt veldig glad om noen kan hjelpe meg med dette.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Du bør kontakte kommunen der du bor. Det er mulig å få førstegangslån til bolig. Det kan alle søke på, men få gjør det. Vet ikke sikkert nå, men mener du må kontakte NAV også i den saken eller boligkontoret i kommunen. Siden det bare er to mulige instanser å kontakte, så er det ikke så vanskelig å finne ut av. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå