Gjest Aradia )O( Skrevet 12. august 2003 #1 Skrevet 12. august 2003 Oi! :o Følte meg litt uggen (halv kvalm 24 timer i døgnet!) i slutten av juli. Trodde det var noe jeg hadde spist, men så uteble mensen... Tok en test og fikk et svakt blått kryss som svar. I følge bruksanvsiningen er et kryss et kryss, uansett hvor sterk eller svak blåfargen er, og testen er visst mer enn 99% sikker, så dermed var det et faktum - jeg er gravid! Fortalte det til mannen min som selvsagt ble litt forbauset, men veldig glad :D Har fått time hos legen først i neste mnd. Så lenge til! Er det vanlig? :-? Begynner å vende meg til tanken nå. Vi skal bli foreldre! :o :D "Utfordret kjebnen" og feiret nyheten ved å kjøpe et nydelig barneteppe til den lille. Har også kjøpt en bok om graviditet. I følge boken har jeg termin i begynnelsen av april. Så det blir et vårbarn. Det er jo heldig da, så slipper barnet å bli pakket inn i mange lag med klær hver gang man skal ut de første dagene. Sikkert litt mer behagelig for alle parter. Er det noen flere her som har termin rundt den samme tiden?
Tamine Skrevet 12. august 2003 #2 Skrevet 12. august 2003 Gratulerer så mye! Selv har jeg flere tegn på graviditet, men to negative tester April er fin mnd å få baby i. Ønsker dere lykke til.
ny dag Skrevet 12. august 2003 #3 Skrevet 12. august 2003 Gratulerer! Jeg har nylig fått den gode nyheten selv, og termin beregnet ut fra div. kalendere her på nettet er 11. april Så da blir det april-barn på oss begge Lykke til fremover. Hilsen ny dag (5+2)
Gjest sunshine-t Skrevet 12. august 2003 #4 Skrevet 12. august 2003 Når jeg skulle opp og bestille time hos legen, etter jeg fant ut jeg var gravid, så fikk jeg time når jeg var 9 uker på vei. Det var ikke noe vit i å komme før sa de på legesenteret.. Noe jeg pesonlig syntes var ganske teit i og med at jeg hadde 17 000 ting å spørre om... Så jeg syntes du var heldig jeg!!
Gjest Aradia )O( Skrevet 12. august 2003 #5 Skrevet 12. august 2003 Tusen takk "Tamine" og "Ny dag"! Så koselig å få svar! Gratulerer så mye til deg også "Ny dag"! :D Har så lyst til å fortelle det til alle jeg kjenner, samtidig som jeg vil la det være en hemmelighet. I alle fall til etter jeg har vært hos legen. Skal være litt "slem" mot foreldrene mine. De maser sånn på barnebarn. Skal holde dem på pinebenken en stund til. Dessuten så har fetteren min og konen hans forsøkt å få barn i et år nå. Hun ble netopp operert for sycte på eggstokkene - de var visst helt tette. Men nå er visst alt ok igjen, så de kan fortsette å forsøke. Men om jeg forteller det til foreldrene mine vet jeg at de ikke kommer til å klare å holde tett. Og da blir det jo bare mer press på fetteren og konen hans. Så vi lar det være en hemmelighet litt til. Dessuten trenger vi litt tid på å venne oss til tanken også.
Gjest Aradia )O( Skrevet 12. august 2003 #6 Skrevet 12. august 2003 Sunshine-t! Oi det var lenge å vente! Kan du fortelle hva som egentlig skjer på disse besøkene? Er jo helt grønn... :-? Har aldri vært gravid før. Er det noen som kan anbefale hva slags spørsmål man bør stille legen? Ting man senere finner ut var lurt å spørre om, men som man den første gangen ikke tenkte på...
Tamine Skrevet 12. august 2003 #7 Skrevet 12. august 2003 Det å skulle vente med å fortelle noe sånnt, vil garantert bli vanskelig. Nå har jeg en sønn på 8 fra før som ønsker seg søssken. Jeg har måttet love at han skulle få vite det før alle andre. Nesten så han skulle vite det før mannen også Unger er herlig. Gleder meg til den dagen jeg kan rope det ut til hele verden :D
Gjest *nurket* Skrevet 12. august 2003 #8 Skrevet 12. august 2003 Gratulerer med de små spirene i magen deres :D :D Det er vanlig med første legebesøk rundt uke 8-10 for å bekrefte graviditeten. Man gjennomfører da en gynekologisk undersøkelse for å kjenne om livmoren har vokst. I tillegg tester man urin og tar blodprøver for å få blodtype, måle blodprosent, se om man er immun mot rødehunder og hepatitt. De tar også en hiv-test. Hvis legen har tid begynner dere å fylle ut helsekort for gravide, ellers tas det neste gang. Jeg vil forresten anbefale å gå til jordmor til kontroller. Da de har mer spesifikt greie på svangerskap, og tar seg bedre tid til deg. Lykke til i svangerskapet. 18+2
Susie Skrevet 12. august 2003 #9 Skrevet 12. august 2003 Gratulerer med blått +!! Selv har jeg og testet positivt, og har beregnet at jeg har termin ca 8 april:) Jeg ringte legen for en uke siden, og fikk først time i beg av september..
Gjest Aradia)o( Skrevet 13. august 2003 #10 Skrevet 13. august 2003 Takk for svar *nurket*! Da vet jeg litt mer hva jeg har i vente. Susie: Da har du, "Ny dag" og jeg termin i samme mnd! Så flott! Kjenner ingen i min nærmeste krets som er gravide. Litt godt å ikke være helt alene - selv om det er via nettet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå