Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. september 2009 #1 Del Skrevet 17. september 2009 Hei! Vet ikke om jeg er gravid enda, og jada, skal ta test og slik så fort jeg får råd til det, og dobbelt-jada, jeg vet at ingen av dere kan svare på et forum på om jeg er gravid eller ikke. Det er ikke det jeg lurer på. Jeg lurer på hvor vanlig/uvanlig det er å ha vanlig menstruasjon når man er gravid? Er det mange av dere som har oppleved det? Tenkte ikke over om jeg kunne være gravid, før legen min spurte som rutinespørsmål under GU: "og du er ikke gravid eller noe?". Jeg svarte at "neida, har fått mensen som vanlig, jeg". Da sa hun "det trenger ikke nødvendigvis å bety noe". Derfor lurer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. september 2009 #2 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Det er ikke vanlig å ha mens når man er gravid, men det forekommer i sjeldne tilfeller. Endret 17. september 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lerke Skrevet 17. september 2009 #3 Del Skrevet 17. september 2009 jeg lurer på det samme... er det virkelig mulig å ha en "normal" og regelmessig menstruasjon og være gravid?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. september 2009 #4 Del Skrevet 17. september 2009 Ja, det er visst det, men det skjer svært sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #5 Del Skrevet 17. september 2009 Det er mulig, men særdeles uvanlig. Men har du tatt en GU, er sjansen omtrent null. For er du mer enn 6-7 uker på vei (2-3 uker etter den mensen som i så fall ikke var helt "ekte"), kan legen lett se at du er gravid (forstørret livmor). Og hvis legen din hadde mistenkt at du var gravid, ville han/hun naturligvis foreslått å ta en test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 18. september 2009 #6 Del Skrevet 18. september 2009 Har inntrykk av at det egentlig ikke er SÅ uvanlig, er mange som har fått høre på UL at de er en måned lengre på vei enn anntatt.... En venninne av meg gikk gravid i 3måneder med helt vanlig mens, mengde og lengde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 18. september 2009 #7 Del Skrevet 18. september 2009 Da min kjære "svigersøster" gikk gravid med nevøene mine var hun vel to måneder på vei da en venninne av henne plutselig ikke fikk mensen. Gleden var stor, for da slapp jo hun å gå alene! ^_^ ... Helt til det viste seg at til tross for helt normal mage og helt normal mens var jentungen seks måneder på vei. Det ble mer alenetid enn ventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. september 2009 #8 Del Skrevet 18. september 2009 Mamma hadde visst en mensturasjon mens hun var gravid med meg. Jeg har også hatt mensen en gang etter jeg ble gravid denne gangen. (I hvert fall i følge termin jeg har fått på UL.) Men nå hadde jeg akkurat fått igjen mensen etter at jeg fikk lillegutt, så regner med at det har gjort ting litt ustabilt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 18. september 2009 #9 Del Skrevet 18. september 2009 Hei! Vet ikke om jeg er gravid enda, og jada, skal ta test og slik så fort jeg får råd til det, og dobbelt-jada, jeg vet at ingen av dere kan svare på et forum på om jeg er gravid eller ikke. Det er ikke det jeg lurer på. Jeg lurer på hvor vanlig/uvanlig det er å ha vanlig menstruasjon når man er gravid? Er det mange av dere som har oppleved det? Tenkte ikke over om jeg kunne være gravid, før legen min spurte som rutinespørsmål under GU: "og du er ikke gravid eller noe?". Jeg svarte at "neida, har fått mensen som vanlig, jeg". Da sa hun "det trenger ikke nødvendigvis å bety noe". Derfor lurer jeg. Ei jeg kjenner var godt over tre mnd på vei når hun fant det ut. Mener å huske hun sa hun hadde hatt 4 "normale" menstruasjoner før hun fant det ut. (er nesten 10 år siden..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #10 Del Skrevet 18. september 2009 Tror nok noen husker litt feil, for biologisk er det jo meget spesielt å skulle menstruere når man er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. september 2009 #11 Del Skrevet 18. september 2009 Tror nok noen husker litt feil, for biologisk er det jo meget spesielt å skulle menstruere når man er gravid Det er spesielt, ja, men like fullt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. oktober 2009 #12 Del Skrevet 14. oktober 2009 Tror nok noen husker litt feil, for biologisk er det jo meget spesielt å skulle menstruere når man er gravid ser diskusjonen er en måned gammel, men synes dette utsagnet viser at man ikke er helt riktig informert om naturen og biologi jeg.... kjenner flere jenter som har blødd litt gjennom hele svangerskapet og fått barn, og andre som har hatt en helt vanlig mens og to selv om de er gravide.... så føler den uttalelsen viser at man faktisk ikke har kjennskap til dette i det hele tatt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 14. oktober 2009 #13 Del Skrevet 14. oktober 2009 Å ha en "vanlig mens" er ikke så veldig uvanlig, da mange får festeblødninger rundt tiden de skulle hatt mensen. Blør du lite og har ingen sympotomer til vanlig, så kan jeg fint se at man tror dette er en vanlig mensen. Jeg er en av de som fortsatte å ha "mensen" i fire måneder etter at jeg ble gravid. De var helt regelmessige, men litt mindre enn vanlig (jeg har veldig kraftige menstrusjoner), dessuten hadde jeg ingen smerter, noe jeg vanligvis har. Legen fant aldri ut hvorfor jeg blødde, men det hadde ingen innvirkning på svangerskapet. Nå er jeg gravid igjen, og har ikke blødd noen ting, så selv om det har sjedd en gang, så trenger det ikke å skje igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå