Gå til innhold

Hvilken type vinterdress?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_badabing_*
Skrevet

Lurer litt på hvilke typer kjeledresser dere har til barna til vintern?

Datra mi er 2 år og jeg synes alle disse dressene med tykt for som sitter fast i dressen er så utrolig klumpete på. Har en skalldress til snuppa, og med den fulgte en løs, tykk fleecedress som er veldig god og varm. Er det 'bra nok' å kle henne i denne med ullklær og fleecedressen under en vinterdag? Det blir ikke så svinkaldt her på vintern, 5-6 minus kanskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor hadde vi en bobledress fra OBS og den var varm og faktisk ikke klumpete overhode. Jenta var da ca 1 år midtvinters og hun var god og varm hele vinteren somvar veldig kald (østlandet). HUn hadde ullbody, ullstrømpebukse, ulldress fra Reima og raggsokker innenfor dressen. Nå var vel ikke ungene ute i barenhagen for lek når det var mer enn 10 minus, men jenta var aldri kald.

I år blir det nok en Reima vinterdress med en slik Reima ulldress som vi hadde i fjor og så ull fra innerst til ytterst på de kaldeste dagene. Og nå som hun blir 2 år til vinteren er de mer ute i barnehagen også.

Skrevet (endret)

Vi valgte en teimatec høstdress vi. (Guttungen er 13 mnd i dag) Da blir det ikke så klumpete, og kn brukes både nå som det er høst, og i vinter, og til våren, bare variere hva som er under. Vi bor på vestlandet, så sånn superkald vinter blir det somregel ikke.

Ullundertøy bruker han hele vinteren, også varierer vi hvor mye mer ull vi tar utenpå, en tynnere ulldress eller en tykkere ulldress, alt etter tempen i vinter. Så en slik ulldress fra reima som kunne kneppes inni i dag forresten, men den var tynn da. Kan nok ha en slik, men da ha et ekstra lag, tenker jeg... bare anse den ulldressen som "foret" i høstdressen i så fall.

Men, min sønn går ikke i barnehage enda da (står langt nede på ventelistene, så vi koser oss hjemme i stedet) så derved har jeg/faren kontrollen på hva han får på seg, mulig jeg hadde satset på en vinterdress (eller i alle fall innkneppet for) dersom han gikk i barnehage. Siden de ikke har like mange og lette valgmuligheter der som for oss som er hjemme, som også vurderer med om/når vi går ut på dagen...

Endret av Malama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...