Gjest Gjest_anne_* Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Hei! Vi tenker å gi penger i konfirmasjonsgave til mannens lillesøster. Hvor mye bør vi gi? Hva er vanlig? De har et relativt nært forhold. Hun er attpåklatt, så min mann kunne vært faren hennes. Men altså: hvor mye bør vi gi?
Møffi Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jeg syns dette kommer an på deres økonomiske status... Hva med 1000-1500 kr? Jeg hadde også revurdert å gi penger, da jeg personlig syns gaver fra nær familie skal være noe minneverdig
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Jeg syns det spørs på hvor mye penger dere har. Men jeg har selv en attpåklatt lillesøster og jeg ville nok ikke gitt mindre en 1000 kr selv om jeg er student og ikke har så god råd. Men jeg ville nok også kjøpt noe ved siden av, en liten ting som kan vare resten av livet, selv om hun nå sikkert bare ønsker seg penger..
Møffi Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Men jeg ville nok også kjøpt noe ved siden av, en liten ting som kan vare resten av livet, selv om hun nå sikkert bare ønsker seg penger.. Det er en god ide hvis hun har sagt at hun ønsker seg penger
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Prisklassen som er foreslått her 1000-1500 synes jeg høres fint ut, men jeg ville virkelig vurdert om dere kunne finne noe annet enn penger. Det er faktisk veldig hyggelig å finne fram gavene fra nære slektninger om noen år. Smykker er vel vanlig, men velg i såfall noe klassisk (jeg har selv myyyye sagasølv et eller annet sted som aldri er brukt), et perlekjede, eller et enkelt gullsmykke. Ellers er ting som et finere bestikk, bolle,vase e.l. noe som hun kanskje ikke trenger nå men som er hyggelig å ha senere. Eller sovepose, telt e.l. om hun liker dette.
helenaa Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Jeg ville ikke gitt så mye. Mener vi landa på ca 700 i samme situasjon. Jeg synes det kommer an på hva dere pleier å gi ellers til bursdager/jul. Ville gitt litt mer enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå