Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge gått å fundert på å lese en av hans bøker,kjøpte marions slør,og angrer som pokker..så nå blir det aldri mer noe roy jakobsen på meg...Han skuffet like mye som hakan nesser..

fy flate for en kjedelig bok!!!

har lest 30 sider og er like før jeg hiver den i veggen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler biblioteket, da slippe du å bruke penger på bøker du ikke liker.

Jeg likte veldig godt "vidunderbarn", men det er jo ikke sikkert vi har samme smak. :)

Skrevet

"Alle" skryter Roy Jacobsen opp i skyene... Mulig han skriver gode bøker, men jeg har aldri greid å lese noe av det han har prestert. Krangla med mannen i fylla (begge to...) om retten til en soffa på et utested for mange år siden.... Etter det - mannen er en noldus.... ;)

Skrevet

Å, Vidunderbarn er vidunderlig - nydelig språk og nydelig historie... Likte også både Hoggerne og Frost (eller egentlig bare første delen) og Seierherrene, men Marions slør har jeg ikke lest. Men prøv en annen bok;)

Skrevet

har ikke biblotek i nærheten så det er ikke en mulighet.

Men nå gikk den boka i bosset,og jeg kommer aldri mer til å åpne en bok av jakobsen...

Og vist han skuffet meg så mye så skuffer vel anne b ragde meg og,så da blir det ingen bok av henne heller

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet
har ikke biblotek i nærheten så det er ikke en mulighet.

Men nå gikk den boka i bosset,og jeg kommer aldri mer til å åpne en bok av jakobsen...

Og vist han skuffet meg så mye så skuffer vel anne b ragde meg og,så da blir det ingen bok av henne heller

Kanskje det bare var feil type bok? Marions slør er vel en slags krim (uten at jeg har lest den), mens for eksempel hans nyeste, Vidunderbarn, på mange måter er en oppvekstroman. Ragde synes jeg selv bare var søppel, så da ville jeg heller prøvd en annen bok av Jacobsen.

Hva slags bøker liker du?

Skrevet

Jeg har lest flere bøker av Roy Jakobsen. Hver bok er svært "individuelt" skrevet (dårlig forklart, det jeg prøver å si er at hver gang jeg leser en bok av han er det nesten som å lese en ny forfatter!). Jeg har likt det aller mest jeg har lest av han. men noen bøker er litt spesielle synes jeg.

Anne B. Ragde har jeg ikke lest noe av.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg hadde et ublidt møte med "Hoggerne" på vgs, og kan med hånda på hjertet si at jeg aldri skal åpne en Roy Jacobsen bok igjen noen sinne! Jeg er nesten altetende når det gjelder bøker, og selv om favorittene er krim og thrillere, så kan jeg lese mye rart. Men et sted går grensen, og den går ved Roy Jacobsen sine bøker.

"Hoggerne" som vi skulle lese var helt vanvittig treg, og den fenget ikke i det hele tatt. Ikke hadde den interessant innhold, og ikke hadde den spesielt godt språk. Jeg tror jeg kom til side 30 eller noe sånt før jeg ga opp, og fikk med meg hovedinnholdet gjennom et sammendrag på nettet. Og la oss si det sånn, det likner ikke meg å gi med ved side 30... :gjeiper:

Skrevet
Jeg hadde et ublidt møte med "Hoggerne" på vgs, og kan med hånda på hjertet si at jeg aldri skal åpne en Roy Jacobsen bok igjen noen sinne! Jeg er nesten altetende når det gjelder bøker, og selv om favorittene er krim og thrillere, så kan jeg lese mye rart. Men et sted går grensen, og den går ved Roy Jacobsen sine bøker.

"Hoggerne" som vi skulle lese var helt vanvittig treg, og den fenget ikke i det hele tatt. Ikke hadde den interessant innhold, og ikke hadde den spesielt godt språk. Jeg tror jeg kom til side 30 eller noe sånt før jeg ga opp, og fikk med meg hovedinnholdet gjennom et sammendrag på nettet. Og la oss si det sånn, det likner ikke meg å gi med ved side 30... :gjeiper:

Å, denne likte jeg godt, så ulik smak :) Synes han har et flott språk og er en fin forteller!

Oog forresten, mer generelt har jeg lært at det jeg ikke syntes var spesielt morsomt å lese på skolen, ikke nødvendigvis er like ille når jeg leser det "frivillig". Et tips bare:)

Gjest SmallTalk
Skrevet
Å, denne likte jeg godt, så ulik smak :) Synes han har et flott språk og er en fin forteller!

Oog forresten, mer generelt har jeg lært at det jeg ikke syntes var spesielt morsomt å lese på skolen, ikke nødvendigvis er like ille når jeg leser det "frivillig". Et tips bare:)

Jeg har lest bøker siden jeg begynte å lese som 5-åring, og elsker å lese bøker. Det er definitivt ikke det som var problemet. Problemet var at den boka virkelig ikke fenget, og jeg leser i utgangspunktet det meste. Problemet var vel i utgangspunktet at jeg liker bøker hvor det er en tydelig fremdrift, og hvor jeg kan "trimme" hjernecellene litt også, sånn som f.eks i krimbøker. Jeg er spesielt glad i konspirasjonsteorier og mysterier, ingen av disse tingene fant jeg på de sidene jeg leste. :)

Skrevet
Jeg har lest bøker siden jeg begynte å lese som 5-åring, og elsker å lese bøker. Det er definitivt ikke det som var problemet. Problemet var at den boka virkelig ikke fenget, og jeg leser i utgangspunktet det meste. Problemet var vel i utgangspunktet at jeg liker bøker hvor det er en tydelig fremdrift, og hvor jeg kan "trimme" hjernecellene litt også, sånn som f.eks i krimbøker. Jeg er spesielt glad i konspirasjonsteorier og mysterier, ingen av disse tingene fant jeg på de sidene jeg leste. :)

Ja, det kan jeg være enig i at det ikke er så mye av i den boka, mer stillferdig sånn sett:)

(meg over)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...