Gjest Wacmoc Skrevet 17. september 2009 #1 Del Skrevet 17. september 2009 Hvem forsikring går inbrudd i bilen på? Har tyveriforsikring om noe anlegg e.l har blitt stjålet, men hva med bildøren som ble brutt opp? Vi vet ikke om noe er stjålet eller ikke enda, men vet de har kommet inn ved å bryte opp døren, og er ganske dyrt å fikse en bildør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #2 Del Skrevet 17. september 2009 Hvem forsikring går inbrudd i bilen på? Har tyveriforsikring om noe anlegg e.l har blitt stjålet, men hva med bildøren som ble brutt opp? Vi vet ikke om noe er stjålet eller ikke enda, men vet de har kommet inn ved å bryte opp døren, og er ganske dyrt å fikse en bildør. Du vet ikke om noe er stjålet men du vet at de har kommet seg inn i bilen og må fikse døren? Den skjønte ikke jeg. Uansett er det bilforsikringen din det går på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wacmoc Skrevet 17. september 2009 #3 Del Skrevet 17. september 2009 Du vet ikke om noe er stjålet men du vet at de har kommet seg inn i bilen og må fikse døren? Den skjønte ikke jeg. Uansett er det bilforsikringen din det går på. Det er kjæresten min sin bil, og han kjører semi, og ble oppringt av verkstedet bilen står på hvor de sa at det hadde vært inbrudd i bilen, ved døren. Han er flere hundre mil unna, og har dermed ikke fått dratt å sett på det Jeg har hverken bil eller lappen, og det går ikke buss dit, dermed har heller ikke jeg sett på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bilgæren Skrevet 17. september 2009 #4 Del Skrevet 17. september 2009 Hvis bilen står inne på verksted for å bli fikset for nope annet, ville jeg tro det gikk på verkstedets forsikring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wacmoc Skrevet 17. september 2009 #5 Del Skrevet 17. september 2009 Hvis bilen står inne på verksted for å bli fikset for nope annet, ville jeg tro det gikk på verkstedets forsikring? Den sto ikke inne på verkstedet, men på parkeringen dems. Er verksted og bil-butikk for VW, Skoda og Audi, og hadde ikke fått hentet bilen enda pga jobben til kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 20. september 2009 #6 Del Skrevet 20. september 2009 Bilen var i verkstedets varetekt, eller hadde han bare parkert bilen på deres tomt? Om bilen var hos verkstedet av diverse grunner så går det på verkstedets forsikring. At de har parkert bilen utendörs er ikke bileiers problem. Om han derimot bare hadde parkert bilen der så går dette på hans forsikring. Tror nok at delkasko er nok. Vi fikk iallefall igjen på forsikringen nå et vindu ble knust på våres bil og det ble stjålet GPS, Mac-book, fotobag med utstyr - og vi hadde bare delkasko. (fotoutstyret hadde egen forsikring, så der er jeg noe usikker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 20. september 2009 #7 Del Skrevet 20. september 2009 Bilen var i verkstedets varetekt, eller hadde han bare parkert bilen på deres tomt? Om bilen var hos verkstedet av diverse grunner så går det på verkstedets forsikring. At de har parkert bilen utendörs er ikke bileiers problem. Om han derimot bare hadde parkert bilen der så går dette på hans forsikring. Tror nok at delkasko er nok. Vi fikk iallefall igjen på forsikringen nå et vindu ble knust på våres bil og det ble stjålet GPS, Mac-book, fotobag med utstyr - og vi hadde bare delkasko. (fotoutstyret hadde egen forsikring, så der er jeg noe usikker) Verkstedet hadde sett på bilen ( for å finne ut hva som var galt ) og fått nr til kjæresten min så de kunne ringe han om han skulle fjerne bilen før han fikk ordnet det selv. Pga jobb er han lite hjemme og har lite mulighet til å få hentet den. Han hadde ikke "bare" parkert den der helt ut av det blå, bare ikke fått hentet den enda etter sjekk siden han måtte låne bilhenger osv for å få ordnet det og ble lite tid mtp jobb. Vi fant ut at vi hadde delkasko og tyveri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bileier Skrevet 20. september 2009 #8 Del Skrevet 20. september 2009 Heisann! Vet ikke om svaret mitt hjelper deg noe nevneverdig, men da jeg hadde bilen inne på et verksted i Sarpsborgsområdet, så poengterte de som jobbet på verkstedet at jeg burde unngå at bilen ble stående for lenge på deres parkeringsplass (både før avtalt opphold og etter) fordi de ikke kunne garantere for at det ikke ble utført hærverk, innbrudd, etc. Mao hadde ikke de noe ansvar for bilen når den sto utenfor. Så da kan det kanskje tenkes at ettersom kjæresten din skulle hente bilen før den ble utbedret (om jeg forsto deg rett), så går det på hans forsikring, ikke verkstedets. Men kommer vel an på avtalen mellom kjæresten din og verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå