Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Jeg har endelig funnet en frisør jeg liker og som vikelig vet hva hun driver med. I likhet med mange andre så har jeg en tendens til å endre frisyre og farge ganske ofte. Alt fra platinablondt til mørkebrunt og alt midt i mellom. Men det virker som om hun tar det personlig når jeg vil gjøre noe nytt med håret. Jeg vet det er mye arbeid for henne å legge inn f.eks foliestriper i hele håret, men hun får jo betalt for det. Sist jeg var der var hun i tillegg direkte frekk, og jeg prøvde å forklare henne at jeg var veldig fornøyd med den jobben hun gjorde, og at det er en grunn for at jeg alltid kommer tilbake, men det ville hun ikke høre på. Det er en stund siden jeg har vært hos henne og lurer vel på om jeg skal bite stoltheten i meg og bestille en time eller om jeg skal la være?? Men igjen servicen hun ga meg den siste gangen får meg mest til å ville styre unna.
stjernekyss Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Hvis du synes hun gjør en god jobb, og du har vært der mange ganger, og kun opplevde dette denne ene gangen, ville jeg gått tilbake. Alle har jo lov til å ha en dårlig dag, selv om det er ubehagelig. Så kan du jo alltids fortelle henne hva du føler da? Kan jo hende at hun ikke har ment det sånn i det hele tatt?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Jeg hadde gitt henne en sjanse, og forklart grundig at du rett og slett LIKER å endre frisyre ofte. Vil hun ikke høre på det når du er der, finner du deg rett og slett en ny.
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Hvis du synes hun gjør en god jobb, og du har vært der mange ganger, og kun opplevde dette denne ene gangen, ville jeg gått tilbake. Alle har jo lov til å ha en dårlig dag, selv om det er ubehagelig. Så kan du jo alltids fortelle henne hva du føler da? Kan jo hende at hun ikke har ment det sånn i det hele tatt? Jeg hadde gitt henne en sjanse, og forklart grundig at du rett og slett LIKER å endre frisyre ofte. Vil hun ikke høre på det når du er der, finner du deg rett og slett en ny. I begynnelsen da jeg begynnte å gå der var hun veldig hyggelig og trivelig, men det forsvant liksom litt etter litt. De siste gangene pratet hun nesten ikke og bare svarte knapt om jeg spurte om noe. Og det virket ikke som om hun hadde en dårlig dag, for hun var vennlig og hyggelig mot de andre kundene. Men hun er virkelig dyktig og jeg ble fornøyd hver eneste gang. Jeg har vært hos to andre frisører i mellomtiden og har absolutt ikke blitt fornøyd. Så spørsmålet er om jeg bare skal se gjennom fingrene ang. servicen?? Jeg vet faktisk ikke.
stjernekyss Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Tror jeg ville tatt det opp med henne, siden du er så fornøyd med den jobben hun gjør. Kan jo hende det er en misforståelse ute og går, og at hun tror at du er "sint" på henne, på den måten du tror hun er "sint" på deg? Tror jeg ville dratt ned dit for å bestille time, og snakket med henne da og sagt det du tenker. På en hyggelig måte selvfølgelig. Hvis du føler at du ikke kommer noen vei, så lar du være å bestille time, og hvis dere løser opp i floken bestiller du en time.
Gjest Gjest_nille_* Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 merkelig oppførsel fra hennes side synes jeg, du er jo en god kunde, siden du er der ofte..?hm. Frisøryrket er jo et typisk serviceyrke, der du er avhengig av et godt rykte for å klare deg, så dum og lite gjennomtenkt oppførsel fra henne. Typisk at hun er dyktig da, vært hos mange hyggelige, men lite flinke frisører i mitt liv...
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 18. september 2009 #8 Skrevet 18. september 2009 Takk for svar! Jeg tror det blir vanskelig å skulle prate med henne om det, jeg kjenner henne ikke så veldig godt. Og føler også at stemningen har vært litt "passiv aggresiv" de siste gangene. Men jeg har en liten ide om hva årsaken kan være. Jeg blir nemlig super-entusiastisk og har ikke problemer med å vise det, og kan i tillegg uttale at nå har jeg -endelig- funnet den rette fargen etc. Så er jeg da altså tilbake igjen et par mnd. senere og vil gjøre noe nytt. Men det betyr jo ikke at jeg ikke er fornøyd, selv om det sikkert virker sånn på henne. Jeg liker bare å endre frisyren ofte. Så om jeg bestiller meg en time hos henne så skal jeg skippe alle uttalelser om noe -endelig-!
Vera Vinge Skrevet 18. september 2009 #9 Skrevet 18. september 2009 Jeg syns gode frisører er vanskelig å finne, så jeg ville holdt på henne, med mindre hun er så frekk at det er virkelig ubehagelig. Det går jo bare an å si det tydelig, at du ble kjempefornøyd forrige gang, men at du nå vil prøve noe annet fordi du liker forandring?
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 18. september 2009 #10 Skrevet 18. september 2009 Jeg syns gode frisører er vanskelig å finne, så jeg ville holdt på henne, med mindre hun er så frekk at det er virkelig ubehagelig. Det går jo bare an å si det tydelig, at du ble kjempefornøyd forrige gang, men at du nå vil prøve noe annet fordi du liker forandring? Ja, om jeg bestiller meg en time så er det kanskje greit å gi klart uttrykk for at jeg liker forandring, og at jeg faktisk blir fornøyd hver eneste gang. Jeg sa det jo også de siste gangene, men hun ville ikke helt høre på det. Det er vel litt teit av meg kanskje å gi kommentarer som: "jeg passer ikke i blondt hår, jeg kler mye heller å være brunette", og neste gang jeg kommer vil jeg ta lyse striper for da vil jeg bli blondere (!). Jeg endrer meg veldig nemlig . Men uansett så får jo hun betalt for jobben. Og helt enig med deg der, det er utrolig vanskelig å finne en god frisør.
Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 18. september 2009 #11 Skrevet 18. september 2009 Ja, om jeg bestiller meg en time så er det kanskje greit å gi klart uttrykk for at jeg liker forandring, og at jeg faktisk blir fornøyd hver eneste gang. Jeg sa det jo også de siste gangene, men hun ville ikke helt høre på det. Det er vel litt teit av meg kanskje å gi kommentarer som: "jeg passer ikke i blondt hår, jeg kler mye heller å være brunette", og neste gang jeg kommer vil jeg ta lyse striper for da vil jeg bli blondere (!). Jeg endrer meg veldig nemlig . Men uansett så får jo hun betalt for jobben. Og helt enig med deg der, det er utrolig vanskelig å finne en god frisør. Heija! Jeg har stort sett alltid vært fornøyd med frisørene der jeg har vært, men så gjør jeg aldri de store tingene med håret mitt, så jeg regner med enhver frisør kunne fått det til. Imidlertid ville jeg hatt problemer med å gå til en frisør som var frekk, som du sier: Hun får jo betalt for det! Og er man på jobb skulle det jo bare mangle at man ikke var høflig og serviceinnstilt! Forresten, når flere av dere skriver at det er vanskelig å finne en god frisør, mener dere en frisør som skjønner hva dere mener når dere er ute etter noe spesielt, eller flink å se hva dere passer med e.l?
Vera Vinge Skrevet 18. september 2009 #12 Skrevet 18. september 2009 Forresten, når flere av dere skriver at det er vanskelig å finne en god frisør, mener dere en frisør som skjønner hva dere mener når dere er ute etter noe spesielt, eller flink å se hva dere passer med e.l? Jeg er ikke ute etter noe spesielt (som i uvanlig) - jeg krever bare å ikke se ut som en hobbit når jeg går ut derfra, men det er visst ikke så lett som man skulle tro. Jeg ønsker en frisør som skjønner hva jeg mener, samtidig som hun/han kommer med egne forslag. Jeg har endelig funnet en sånn en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå