Gå til innhold

For mye?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Chatyratty

Skrev et innlegg på samliv, men fikk ikke noe ordentlig svar på dette...

Jeg har fått meg ny kjæreste, og vi har vært ærlige overfor hverandre med det meste... men noe som kom frem under all ærligheten setter jeg et spørsmålstegn ved...

Han har hatt over 100 partnere seksuelt... Han vet ikke helt sikkert, men han vet det er mange... og unskylder seg med at han har vært ute å reist i mange år og at han da var en notorisk playboy som ikke var ute etter noe seriøst med noen. Er det akseptabelt med så mange partnere? Hva synes dere? Og ikke minst... Er det teoretisk mulig for en playboy å forandre seg... å bli en trofast ektemann i fremtiden? Bør jeg bekymre meg for dette?

Chaty :rosaengel:

NB! Han var litt flau og unskyldte seg veldig, så jeg vet dette ikke er skryt - han var heller redd for min reaksjon. Det skal også nevnes at han er en helt perfekt kjæreste bortsett fra dette... Og jeg har aldri følt meg så elsket og blitt satt så pris på noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg tror nok at det går ann å endre seg om man virkelig elsker en person.

Men jeg forstår godt at du er skeptisk, det er klart han har "trampet" på manges følelser når han har hatt sex med så mange. Jeg tviler nemlig sterkt på at alle disse 100 jentene kun har vært ute etter uforpliktende sex med han.

Og om han har reist mye utenlands ville jeg ha forlangt en test av han for mulige kjønnssykdommer. Har en mistanke om at en del av disse jentene i utlandet er nedlagt på diverse horestrøk og bordeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Chatyratty - dump han før det er forsent!

Bruk-og-kast-mentaliteten som ligger bak utallige ONS minner ikke akkurat om respekt for kvinner. Jeg nekter å tro at han hadde sex med alle de jentene av rein respekt for dem :roll:

Når det lengste forholdet hans de siste 10 årene var den gangen han ble til frokost, klarer han de forpliktelsene et forhold innebærer når nyforelskelsens spenning har avtatt?

Dessuten - tenk på at "alle" kvinnene han har vært sammen med sikkert har vært den pyntede, nysminkede, lekre kledte varianten av seg selv, som man er tidlig i et forhold/på sjekkern ute på byen. Takler han det når hverdagen innhenter dere og leggene dine ikke er nybarberte lengere?

En playboy er en playboy og det er vanskelig å bli kvitt trangen til å sjekke, møte nye, kjenne spenningen igjen. Tør du å stole på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felicia: Kan du med hånden på hjertet si at det er ting du ikke har angret på?

Om den nevnte "playboy" her nå er en trofast kjæreste som for henne er perfekt så bude hun holde på han. At han i tillegg var flau over det, viser jo at han angrer.

Lykke til Chaty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felicia: Kan du med hånden på hjertet si at det er ting du ikke har angret på?

Nei det kan jeg da selvsagt ikke, men hun spurte da om råd, og det er meningen min.

Man skal selvsagt ikke skjære alle over én kam og det er vannskelig å gjøre seg opp en mening om en person man ikke har møtt. Det jeg derimot tror er at dersom han hadde fremstått som 100% ærlig når han sier at han er ferdig med sin "playboy-tid", ville ikke Chaty ha vært her inne med usikkerheten sin, men i stedenfor kost seg med sin nye kjæreste. Det rene faktum at hun føler behov for å spørre andre om "hjelp" i saken peker i den retning at han ikke utstråler den sikkerheten en person som snakker sant bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at han elsker deg, respekterer deg, og som du sier er ærlig. Han har vært ærlig om dette, til tross for at han er redd for din reaksjon - give him some credit :)

I et kjærlighetsforhold blir man som regel sårbar. Man gir seg selv til noen, og kan bare håpe på at den man gir seg til vet å ta vare på det han får. Det er en risiko, enten mannen har hatt null, tre, tretti eller hundre partnere. Den sjansen er det vel verdt å ta om man virkelig elsker en person? Tenk om han er den beste matchen din? Tenk om du gir han opp fordi en ikke klarer overkomme hans fortid?

Det er dagen i dag som teller. Det at han nå har valgt å slå seg til ro med deg, det er det som teller.

Om han ikke er den rette, det vil tiden fort nok vise. Da vet du det med sikkerhet. Går du nå kan du ende opp med å alltid lure på hva som kunne blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som kjenner ham, og som er den beste til å vurdere dette.

Men siden du spør: Jeg ville vært skeptisk til å tro at han klarer å "venne seg av med" denne type livsstil som sikkert har store elementer av jakte bytte, spenning, øyeblikkets tilfredsstillelse, stor grad av variasjon, overfladiskhet og moro.

Men han er vel et menneske da, som kan angre ting. Det kan jo være 100% oppriktig anger, men det betyr ikke at han klarer å slå seg til ro med en partner likevel.

Det er vel drastisk å gå fra ham... Det vil jeg nå ikke råde til. Vil ikke råde til noe som helst... Men bare vær litt forsiktig med dine egne følelser, ok? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chatyratty

Det jeg derimot tror er at dersom han hadde fremstått som 100% ærlig når han sier at han er ferdig med sin "playboy-tid", ville ikke Chaty ha vært her inne med usikkerheten sin, men i stedenfor kost seg med sin nye kjæreste. Det rene faktum at hun føler behov for å spørre andre om "hjelp" i saken peker i den retning at han ikke utstråler den sikkerheten en person som snakker sant bør gjøre.

Takk for alle svar, både possitive og negative...

Han snakker sant! Jeg er IKKE I TVIL om at han liker meg, jeg er heller ikke i tvil om at vi kan få det veldig bra sammen en lang stund. Jeg er ikke usikker på hans følelser i det hele tatt. Men jeg vil gjerne høre om andres erfaringer og om dette vil ha noe å si i fremtiden, og om jeg kan være like trygg på han når de første problemene kommer. Du har vel ikke noen garanti for at ting vil fungere uansett, men hvis jeg vet litt mer om hva som kommer så kan jeg være forberedt. JEG VIRKELIG LIKER DENNE FYREN, og han sier han "Digger" meg også.

Det med 100 partnere er selvfølgelig noe å tenke på, og det er mulig Lurven har rett og at dette er noe som vil plage meg i fremtiden. Han sier selv at det er mye han angrer på, men ikke får gjort om igjen... Dessuten må jeg berømme hans ærlighet, og den er vel mer verdt enn om han har hatt mange damer mens han har vært ute å reist... Men Selv om jeg forguder fyren så må jeg jo innrømme at jeg kan være dømmende vedr. antall partnere jeg også, og da spesielt fordi jeg ikke har så utrolig mange partnere selv... Er det ikke noen avdankede "playboyer" der ute som har opplevet enten det ene eller det andre? Og hvorfor?

Chaty :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...