Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Trenger litt hjelp her, vet det er mange kremanbefalingstråder men ingen har jo lik hud. Relevant informasjon: Jeg trenger en dagkrem. Altså til bruk hver morgen. Jeg har kjempegode nattkremer/masker. Jeg har tørr hud, litt sensitiv men tåler det meste av produkter, faktisk. Problemet er at de fleste kremer jeg tar på om morgenen ikke trekker ordentlig inn i huden! På kvelden kan jeg bruke tyngre kremer fordi det synker jo godt inn i løpet av natten, og jeg våkner med fin og myk hud. Men om morgenen så pleier det å glinse altfor mye! Jeg trenger altså en krem som synker fint inn i huden på kort tid, samtidig som den gir fukt. Noen forslag? Jeg er generelt mer glad i parfymeri-kremer enn mineralgreier og hudpleiemerker (personlig erfaring), men er åpen for det meste. Er for eksempel veldig fornøyd med Dior Hydraction Rich Creme, men merker at om morgenen tar det lang tid før den synker ordentlig inn. Hver gang jeg har fått anbefaling av hudpleiere føler jeg de fokuserer mer på at jeg har tørr hud enn at jeg faktisk trenger noe som synker inn i huden slik at jeg kan ha på sminke om morgenen og gå rett på jobb uten å være glinsetryne, noe som faktisk skjer for oss med tørr hud og!
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 380 visninger og i n g en her har tørr hud som blir litt blank av krem? Kom'an!
Gjest SmallTalk Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Kan du si noe mer om huden din? Flasser den, hvor blir den blank, andre hudproblemer, kviser/sorte prikker osv?
Sunshine Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Jeg sverger til Body Shops Vitamin E Intense Moisture Cream. Jeg har tørr hud, som lett flasser. I det siste har jeg vært ekstremt tørr, så jeg har brukt Hemp Face Protector.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Kan du si noe mer om huden din? Flasser den, hvor blir den blank, andre hudproblemer, kviser/sorte prikker osv? Huden min har aldri flasset. Den er ikke ekstremt tørr. Ingen kviser, ingen sorte prikker, ikke synlige porer, ingen hudproblemer annet enn at jeg blir fort rød (genetisk) og at den er litt tørr. Jeg blir blank i hele fjeset, ingen overvekt i t-sonen.
Gjest SmallTalk Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Huden min har aldri flasset. Den er ikke ekstremt tørr. Ingen kviser, ingen sorte prikker, ikke synlige porer, ingen hudproblemer annet enn at jeg blir fort rød (genetisk) og at den er litt tørr. Jeg blir blank i hele fjeset, ingen overvekt i t-sonen. Det at du ikke flasser kan komme av at du ikke har spesielt tørr hud, men at den er fuktfattig. Tørr hud mangler fett (noe du ikke mangler ettersom huden blir blank/fet), imens fuktfattig hud mangler vann. Du bør med andre ord ha en krem som er beregnet på dehydrert hud, og ikke tørr hud. Decleor kan kanskje ha noen kremer som passer deg, samme med Dermalogica.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Det at du ikke flasser kan komme av at du ikke har spesielt tørr hud, men at den er fuktfattig. Tørr hud mangler fett (noe du ikke mangler ettersom huden blir blank/fet), imens fuktfattig hud mangler vann. Du bør med andre ord ha en krem som er beregnet på dehydrert hud, og ikke tørr hud. Decleor kan kanskje ha noen kremer som passer deg, samme med Dermalogica. Jeg har prøvd Décleor (det hudpleierne har anbefalt meg) og det var som om huden min tok overdose, lukten var veldig sterk og det ble liksom veldig mye krem i fjeset selv om jeg ikke tok på mye i det hele tatt! Den var altså veldig overveldende. Grunnen til at jeg kaller det tørr er at man deler jo generelt opp i tørr, fet og normal hud. Jeg vet jeg ikke har tørr hud som trenger fett, men fukt. Tusen takk for svar. dette er vanskelig!
Gjest Gjest_Tuppelure_* Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Det høres ut som om huden din er ganske lik min, ut ifra det du skriver. Jeg kan anbefale Biotherms krem Multi Recharge, en orange krukke. Den dufter deilig, ikke for sterkt, og den trekker kjapt inn. Masken som er i samme serie er også veldig god, synes jeg. Vet at det finnes prøver på disse produktene, så hør i et parfymeri hvis du er interessert! Lykke til!
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Det høres ut som om huden din er ganske lik min, ut ifra det du skriver. Jeg kan anbefale Biotherms krem Multi Recharge, en orange krukke. Den dufter deilig, ikke for sterkt, og den trekker kjapt inn. Masken som er i samme serie er også veldig god, synes jeg. Vet at det finnes prøver på disse produktene, så hør i et parfymeri hvis du er interessert! Lykke til! Hmm, reviewene på Makeupalley sier at den er litt greasy! Men kan jo gå og få en prøve. Er veldig glad i Biotherm generelt, men føler ikke den rosa kremen gir meg nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå