heggi Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Hei! Bare lurte på om dette er nok kaker til 90 gjester? 3 etasje bryllupskake 3 etasje ostekake 3 kransekaker 1 mandelkake 1 selskapskake 1 moussekake 1 sjokoladekake 1 iskake 1 oreokake 1 fruktkake I tilegg skal vi ha stort fruktfat og litt ost og kjeks
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jeg synes det høres lite ut. Du har (om vi regner hver etasje i etasjekakene som en kake) 16 kaker. Det blir 90/16 = 5.6 gjester pr kake. Det betyr ca 2 kakestykker pr gjest. I min familie ville det vært for lite. Vi pleier å beregne at alle spiser minst 4 stykker hver. Men det kommer jo an på om gjestene dine er "kakegjester". Det er jo noen familier som knapt spiser kake, i sterk kontrast til den kakeville gjengen jeg slekter på. Jeg ville uansett hatt en sjokoladekake til. Fruktfat og ost/kjeks er en god idé.
heggi Skrevet 17. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2009 Jeg synes det høres lite ut. Du har (om vi regner hver etasje i etasjekakene som en kake) 16 kaker. Det blir 90/16 = 5.6 gjester pr kake. Det betyr ca 2 kakestykker pr gjest. I min familie ville det vært for lite. Vi pleier å beregne at alle spiser minst 4 stykker hver. Men det kommer jo an på om gjestene dine er "kakegjester". Det er jo noen familier som knapt spiser kake, i sterk kontrast til den kakeville gjengen jeg slekter på. Jeg ville uansett hatt en sjokoladekake til. Fruktfat og ost/kjeks er en god idé. Takk for svar! Men en regner vel at det er mer enn 11 stykker i hver kake? Jeg pleier å regne 15 stykker på kaker med omkrets på 24 cm, og 20-25 på kaker med 28 cm. Glemte forresten å skrive opp de kakene svigermor skaffer. Da blir det 3 til, altså 19 kaker.. Er det nok da?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Takk for svar! Men en regner vel at det er mer enn 11 stykker i hver kake? Jeg pleier å regne 15 stykker på kaker med omkrets på 24 cm, og 20-25 på kaker med 28 cm. Glemte forresten å skrive opp de kakene svigermor skaffer. Da blir det 3 til, altså 19 kaker.. Er det nok da? Hvis dere skal ha koldtbord, så kan jeg kanskje skjønne at det bør beregnes 3-4 kakestykker pr person, men hvis man har spist 3 retters middag så kan man da ikke orke 4 kakestykker hver etterpå.... En ting er at man kanskje smaker på 4 forskjellige kaker, men å spise 4 hele kakestykker etter en stor middag, tror jeg de færreste klarer, selv om man er glad i kake. Hvis du i tillegg til de du nevnte først også får 3 til fra svigermor, tror jeg det holder.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Sist bryllup jeg var i hadde 14 kaker og 60 gjester. Nå kvelden var over var det totalt sett (satt kakene over på samme fat) 3 kaker igjen, så det går en del.
Leiah Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Jeg har delegert ansvar for kaker til min mor og svigermor. På 90 gjester planlegger de 25 kaker + 5 desserter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå