Gå til innhold

Har jeg nok kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Bare lurte på om dette er nok kaker til 90 gjester?

3 etasje bryllupskake

3 etasje ostekake

3 kransekaker

1 mandelkake

1 selskapskake

1 moussekake

1 sjokoladekake

1 iskake

1 oreokake

1 fruktkake

I tilegg skal vi ha stort fruktfat og litt ost og kjeks

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres lite ut. Du har (om vi regner hver etasje i etasjekakene som en kake) 16 kaker. Det blir 90/16 = 5.6 gjester pr kake. Det betyr ca 2 kakestykker pr gjest. I min familie ville det vært for lite. Vi pleier å beregne at alle spiser minst 4 stykker hver. Men det kommer jo an på om gjestene dine er "kakegjester". Det er jo noen familier som knapt spiser kake, i sterk kontrast til den kakeville gjengen jeg slekter på.

Jeg ville uansett hatt en sjokoladekake til. Fruktfat og ost/kjeks er en god idé.

Skrevet
Jeg synes det høres lite ut. Du har (om vi regner hver etasje i etasjekakene som en kake) 16 kaker. Det blir 90/16 = 5.6 gjester pr kake. Det betyr ca 2 kakestykker pr gjest. I min familie ville det vært for lite. Vi pleier å beregne at alle spiser minst 4 stykker hver. Men det kommer jo an på om gjestene dine er "kakegjester". Det er jo noen familier som knapt spiser kake, i sterk kontrast til den kakeville gjengen jeg slekter på.

Jeg ville uansett hatt en sjokoladekake til. Fruktfat og ost/kjeks er en god idé.

Takk for svar!

Men en regner vel at det er mer enn 11 stykker i hver kake? Jeg pleier å regne 15 stykker på kaker med omkrets på 24 cm, og 20-25 på kaker med 28 cm.

Glemte forresten å skrive opp de kakene svigermor skaffer. Da blir det 3 til, altså 19 kaker..

Er det nok da?

Skrevet
Takk for svar!

Men en regner vel at det er mer enn 11 stykker i hver kake? Jeg pleier å regne 15 stykker på kaker med omkrets på 24 cm, og 20-25 på kaker med 28 cm.

Glemte forresten å skrive opp de kakene svigermor skaffer. Da blir det 3 til, altså 19 kaker..

Er det nok da?

Hvis dere skal ha koldtbord, så kan jeg kanskje skjønne at det bør beregnes 3-4 kakestykker pr person, men hvis man har spist 3 retters middag så kan man da ikke orke 4 kakestykker hver etterpå....

En ting er at man kanskje smaker på 4 forskjellige kaker, men å spise 4 hele kakestykker etter en stor middag, tror jeg de færreste klarer, selv om man er glad i kake.

Hvis du i tillegg til de du nevnte først også får 3 til fra svigermor, tror jeg det holder.

Skrevet

Sist bryllup jeg var i hadde 14 kaker og 60 gjester. Nå kvelden var over var det totalt sett (satt kakene over på samme fat) 3 kaker igjen, så det går en del.

Skrevet

Jeg har delegert ansvar for kaker til min mor og svigermor. På 90 gjester planlegger de 25 kaker + 5 desserter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...