Gjest flau Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Dette er litt flaut at jeg ikke vet, så er logget ut nå. Jeg har akkurat kommet hjem fra barsel med en liten jente. Fikk fin opplæring på stell og vask, men nå som jeg er hjemme og skal gjøre dette selv, husker jeg plutselig ikke om jeg skal vaske jenta mellom kjønnsleppene... (Vet at man ikke skal vaske inn i skjedeinngangen.) Jeg har lett og lett i bøker og på nettet, men kan ikke finne noe om akkurat dette. Kan noen hjelpe meg?
Kara W Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Nå har jeg ikke jente, så kan ikke svare helt sikkert, men regelen er at man kun skal vaske det man ser. Hvis du dytter knærne ut til siden, så vil du se alle delene du skal vaske. Du skal altså ikke brette til side noe ekstra, eller vaske inni. Håper det var forståelig. Og aldeles ikke et dumt spørsmål! Unntaket er selvfølgelig at du skal fjerne all avføring som evt, må ha kommet imellom der.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Kara W svarer helt flott, jeg vil bare føye til at du må passe på å vaske forfra og bakover (slik du sikkert også vasker deg selv)! Vår eldste er gutt, og han holdt vi under vasken og skylte rumpa når han hadde bæsja. Det har vi aldri gjort med lillesøsteren, for det er altfor fort gjort at det kommer avføringsbakterier fram til urinrør/skjedeinngang på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå