Gå til innhold

innbydelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg holder på med innbydelsene til bryllupet vårt nå. Og lurer på om det er viktig at det er en rød tråd i innbydelser, program etc?

På innbydelsene har jeg lyst å ha et ilde av meg og min kjære, det trenger ikke være stort, og teksten. Men burde jeg hatt et symbol som gikk igjen eller holder det med å gjøre fonten (skriften) lik? innbydelsene skal ha størrelsen 10 x 21 cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger absolutt ikke å ha en rød tråd. For vår del ble det samme stil på innbydelser, program og alt slikt, men det kom først og fremst av at det var utrolig praktisk å benytte seg av samme fonter osv når man først hadde kommet frem til noe som fungerte godt. Mao. ren og skjær latskap. :fnise:

Skrevet

Jeg synes det er fint når det passer til de andre trykksakene, og evt fargevalg på blomster og dekorasjoner ellers. Men det er jo opp til dere.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg klipper og limer våre innbydelser, bordkort, menyhefte og takkekort og vi vi er blitt enige om å gjennomføre en stil. Vi bruker samme kartongen til alt sammen, alle har en liten detalj som går igjen og alle samme design. Bildet på invitasjonen er to malte harepuser som går hånd i hånd inn i solnedgangen, de har jeg klippet ut av et postkort fra "two bad mice". Det var den første idéen og forloveden min elsket den, så vi ble ved den. Til menyene, har vi en harpur som ligger på ryggen og spiser gulrøtter og til takkekortene, to harpuser som ligger på magen og ser på hverandre, den ene gir den andre en blomst. Alle motivene er fra Two bad mice og er malt av den samme kunstneren. Vi kjøpte kortene vi trengte direkte fra England og fikk topp service! På bordkortene har jeg tegnet en gulrot, det står til gulrøttene til harpusen på meyene. Jeg skriver overskrifter selv med calligrafi-fyllepenn og tekstene skriver vi på macen og bruker samme fonten på alt sammen.

Åh, jeg har det så gøy med å lage alt dette!

Skrevet

Det er kjekt og stilig, men ikke nødvendig, med en rød tråd som går igjen fra invitasjon, via programmer, bordkort og pynt og videre til takkekortene.

At brudeparet har et gjennomgangstema på selve dagen er selvsagt fint, men det er neppe noen av gjestene som vil reagere om dette ikke går igjen i invitasjon og takkekort.

Hvis du finner noe som passer til gjennomgangstema, enten det er et symbol, et bilde, fargebruk, papirkvalitet eller fonter, så er jo dette bra. Det aller viktigste er jo at invitasjonene fungerer godt som invitasjoner, at takkekortene fungerer som takkekort, og at den pynten og stæsjet dere velger til selve dagen fungerer der og da.

Skrevet

Vi giftet oss på nyttårsaften, og sendte følgelig ut innbydelsene i goood tid. Etter de var laget, ombestemte jeg meg og endret fargetema sikkert fire ganger, før jeg falt på noe jeg ville dekorere med i lokalet, så hos oss var det meget ulikt. :)

Skrevet

Vi har tenkt til å ha en viss sammenheng, men ikke mer enn fargene. Det blir en del hvitt og sølv, så da bruker vi det i innbydelsene.

Har også tenkt til å bruke sølv-sizoflorløper i midten av festbordet med hvite/creme fargede roser (hvis jeg ikke ombestemmer meg...) det finnes jo så mye fint! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...