Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Hjelp...desperat hjel! Jeg har vært så uheldig å søle stearin på bunaden min! Er det noen som vet hvordan det kan fjernes?
Minnimusepus Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Hjelp...desperat hjel! Jeg har vært så uheldig å søle stearin på bunaden min! Er det noen som vet hvordan det kan fjernes? Kan bunader strykes? Har aldri hatt bunad selv så jeg vet ikke. Men jeg sølte masse stearin på dressen min på jobb og da fikkjeg et godt råd om å legge litt matpapir oppå og bruke strykejernet. Gikk vekk med en gang
Vulpes Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Eller hva med å legge den kaldt slik at stearinen blir helt stiv, og så bare skrelle den av? Vet ikke om dette garantert vil hjelpe, var bare en idé
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Eller hva med å legge den kaldt slik at stearinen blir helt stiv, og så bare skrelle den av? Vet ikke om dette garantert vil hjelpe, var bare en idé kaldt?...hmm jeg skal prøve å legge den i frysern og så se om det hjelper.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Hvis ikke det hjalp kan jeg nærmest garantere at strykejerntrikset vil funke. Bruk bare svak nok varme slik at du ikke risikerer noe med et slikt plagg. Stryk med et kjøkkenhåndkle over stearinen. Ren magi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå