Gjest Rettpåsak Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Stekte kylling med rapsolje i går og tenkte jeg skulle vaske panna i dag. Hvordan gjør man det?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Er det jernpanne eller typen teflon? Førstnevnte bør ikke vaskes for mye med såpe, men det kan skje innimellom. Da bør du ha oppi litt olje etterpå og sette den på svak varme på platen en stund for å smøre pannen. Teflontypen vaskes med zalo og varmt vann hos oss (noen ganger også i oppvaskmaskin).
Vulpes Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Jeg vasker teflonpanna mi som jeg vasker alt annet. I varmt zalovann og med oppvaskbørste. Må gjerne vaske den to ganger før fettet forsvinner. Om dette er riktig eller ei aner jeg ikke, trodde ikke vask av stekepanner var noe spesielt jeg :klø:
Hinata Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Hadde hjulpet å vite hva slags panne det er
lilleGrethe Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Jeg vasker stekepannene for hånd. Varmt vann og en dråpe zalo. Ofte er det bedre for pannene at de beholder litt av fettet enn at du overdriver vaskingen.
Gjest BrennheteBadeand Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 (endret) Jeg bruker oppvaskbørste å varmt vann Endret 17. september 2009 av BrennheteBadeand
Gjest Rettpåsak Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Hadde hjulpet å vite hva slags panne det er Det er jernpanne..
Hinata Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 En jernpanne må ikke vaskes med for mye såpe, da den fort kan bli tørr av dette (som nevnt før i tråden)
Gjest SmallTalk Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Varm vann, kost og ørlite zalo. Jernpanna til mamma blir vasket på denne måten, og den er over 15 år gammel og fortsatt like fin.
Vulpes Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Ofte er det bedre for pannene at de beholder litt av fettet enn at du overdriver vaskingen. Gjelder dette teflon også? Jeg er litt fæl på å vaske til fettet er borte...
Gjest SmallTalk Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Gjelder dette teflon også? Jeg er litt fæl på å vaske til fettet er borte... Da jeg kjøpte teflonpanna mi, så sto det i anbefalingen at den skulle settes inn med litt olje etter vask. Så den blr tydeligvis være litt "fet" den også.
Vulpes Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Da jeg kjøpte teflonpanna mi, så sto det i anbefalingen at den skulle settes inn med litt olje etter vask. Så den blr tydeligvis være litt "fet" den også. Takk for svar, da skal jeg slutte å være så nazi på vaskinga mi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå