Gå til innhold

Alfabetet

Gjest Gjest_Alfa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Alfa_*
Skrevet

Bare lurer, siden barnet mitt holder på å lære seg det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eldste barnet mitt kunne alfabetet i tre - fireårsalderen, men lærte ikke å lese før flere år etterpå. Sjuåringen min kunne ramse opp alfabetet i femårsalderen, men det sa ham ingenting. Han lærte seg alle bokstavene i første klasse.

Skrevet

Når h*n var 4-5 år. Litt etter h*n hadde lært å lese.

Gjest Gjest_Gunnar_*
Skrevet

Med den regjeringen vi har og en ny skolereform - like før de går ut av gymnaset

Skrevet

Mitt barn har lese og skrive vansker og det er først nå i starten av 4 klasse barnet kan skrive og si hele alfabetet mens det skriver det ned på papir. Men har fremdelse problemer med å huske hvilken bokstav som er hva når barnet skal skrive en tekst.Får nå spesialundervisning.

Skrevet

Mitt barnebarn er 2 år og gutt. Han kan 13 bokstaver og relatere det til navn ol.

Nå har jeg stoppet med å lære han flere.

Kanskje dumt, siden det "bare" er fire år til han skal begynne på skolen.

Skolepolitikken har de siste årene dreid seg stort sett om mat, melk og frukt, så kanskje jeg bør fortsette.

Skrevet

Jeg var veldig gammel før jeg klarte å ramse opp alfabetet. Husker ikke nøyaktig hvor gammel jeg var, men det var lenge etter at jeg startet på skolen. Men lese gjorde jeg som 5-åring.

Skrevet (endret)

Jenta mi var 3... Hun lærte den fra "alfabetsangen", og har kunnet alfabetet siden.

Hun lærte seg å lese da hun var 4, men har alltid hatt stor interesse av bøker og bokstaver. Hun er nå 5.

Lillebroren derimot bryr seg ikke...

Tror ikke du trenger være redd for å lære han "for mye". De glemmer fort i den alderen hvis det ikke holdes vedlike. Og synes han det er moro er det bare å kjøre på. Når de begynner på skolen er det stor variasjon på hva barn kan og ikke, og de fleste lærerene lager opplegg som er tilpasset den enkelte og deres nivå slik at det ikke skal bli kjedelig.

Endret av Rioja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...