Gjest Ethereal Skrevet 12. august 2003 #1 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg har innsett at jeg pga. en vond ankel ikke kan trene step på en god stund, og ble anbefalt spinning. I tillegg kommer jeg til å trene endel styrketrening. Jeg elsker å sykle utendørs, men klarer ikke helt å finne motivasjonen, og derfor håper jeg noen her inne kan oppmuntre meg. Hva slags timer anbefaler dere? (Jeg er godt trent). Hvordan kan jeg få spinning til å virke gøy? Hjeeeeeelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 12. august 2003 #2 Del Skrevet 12. august 2003 Langkjøring på Sats er god trening, men sååå kjedelig. Ta med deg minidisc og drøm deg bort så går tiden litt fortere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 12. august 2003 #3 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg synes spinning er kjempegøy, men det kommer veldig an på instruktøren synes jeg. Min favorittinstruktør roper og hoier en del for å få oss til å ta i det lille ekstra, og har utrolig bra musikk som driver deg fremover. Nå er ikke jeg godt trent akkurat, men det er jo det som er det fine med spinning, at du bestemmer ganske mye selv når det gjelder belasting og hvor mye du vil ta i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 12. august 2003 #4 Del Skrevet 12. august 2003 Langkjøring er nok ikke helt min ting; jeg er temmelig utålmodig som type. Hvis det finnes noe slikt som intervall-timer, hadde det vært et interessant valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. august 2003 #5 Del Skrevet 12. august 2003 På F&S er det deilig å sitte og sykle til god musikk og av og til noen heiarop. Synes det er en effektiv trening som jeg trives godt med. Forstår motivasjonsproblemer i det strålende været, men spinnig og sykling blir jo aldri helt det samme likevel... Og så er det fin oppvarming til en runde i styrkerommet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 12. august 2003 #6 Del Skrevet 12. august 2003 Liker du å sykle, vil du sikkert like å spinne også! Trening til musikk - dessuten kan du følge ditt eget tempo.. Gir veldig fort merkbare resultater! Mye morsommere å ta spinning som kondisjonsdelen enn å sitte på sykkel i styrkerommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 12. august 2003 #7 Del Skrevet 12. august 2003 Min erfaring er at moroa er avhengig av hvor god instruktøren er. Gutter er generelt bedre fordi de holder høyere tempo og 'pisker' litt mer. Finnes jo ulike typer spinningtimer - kommer an på hvor du trener. Finnes også 40 min timer som er mer effektive, da kan du jo ta en styrketime/økt etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 12. august 2003 #8 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg får teste meg fram til passe tøffe instruktører; blir det slapt, gir jeg for fort opp. Her i nord er det nesten høstlig nå, så det begynner å bli mulig å flytte treningen innendørs igjen. Imorgen blir det spinningtest (jeg trener forøvrig på SATS, og vurderer Sykkel 2 som en OK start) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattemor Skrevet 15. august 2003 #9 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg har drevet med spinnig i 2 år, og syns det er kjempegøy. En god innstruktør er viktig når jeg sykkler, en som virkelig driver en frem og som yter maksimalt selv. Pleier vanligvis å være med på timer som varer i 45 min. da er jeg ganske fornøyd. Det som er det fine med spinnig er at er formen litt dårlig en dag kan en ta det litt lettere med hensyn til tyngden på pedalene. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 15. august 2003 #10 Del Skrevet 15. august 2003 Har du vært på spinning ETheral?? Fra den tiden jeg husker fra Sats var forskjellen på timene SPinning 1-2-3 lengden på timene. På Elixia er de fleste timene 60 (55?) men det er intensisteten som varierer. Uansett er det jo ikke hardere enn man gjør det til selv - og der har instruktøren mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 15. august 2003 #11 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg anbefaler SATS`s Sykkel 2 (spinning altså). Det er for de som er godt trent, og det er etter min mening en veldig bra time! Instruktøren har selvfølgelig mye å si om ting blir bra eller ikke, og musikken spiller også en vesentlig rolle. Der jeg trener er ting veldig bra sånn sett! Jeg synes dette er veldig gøy og er på Sykkel2 tre ganger i uka. :D Absolutt til å anbefale!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 15. august 2003 #12 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg kom aldri så langt denne uka. Været har vært fint, og jeg har heller vært ute. Men i går var jeg på ordentlig fjelltur sammen med kjæresten min, DET er mye bedre trening enn å holde på innendørs. I hvertfall kjennes det i beina og ryggen i dag. Jeg elsker høsten og fjellturer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 15. august 2003 #13 Del Skrevet 15. august 2003 Spinning er den beste treningen jeg vet om, men det er veldig stor forskjell på instruktørene, finner du en du liker og ikke minst musikken, hold på henne/han. Dette har mye å si på om du får en flott time, eller bare en helt grei en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damien* Skrevet 16. august 2003 #14 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg er helt enig med folk her,det kommer mye an på instruktøren og musikken. En gang spilte han bare noe r&b og rap og eg likte ikke det i hele tatt-fikk ingen skikkelig "rythm" og var ganske sløv den timen. Så har vi sånne instruktører som bestemmer seg å gi en sykkel1 time med sykkel2 tempo...en gang han glemte pausen osv.(vi sluttet litt tidligere men den 2 minutters pause er VELDIG viktig for meg som klarer ikke å bremse før...) Men så har vi herlige folk der og,de som hyler og spiller skikkelig musikk høyt!Og har positiv holdning selv om det er "bare"sykkel1 og de kunne selv gjøre litt mer enn det! Huff,etter ferien blir det helt jævlig å begynne igjen men fra mandagen skal jeg begynne igjen...wish me luck.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå