Gå til innhold

Munnsår dritt

Fremhevede innlegg

Gjest grrrowley
Skrevet

Eg klikker vinkel snart. Fikk munnsår på begge munnvikene for en tid tilbake, sikkert grunnet mye "sleving" (etter oral-utøvelse på min sambo). Selve sårene forsvant, men munnvikene er røde enda. Merker nå at munnsår er på vei tilbake igjen, på begge sider, og eg blir irritert. Det er vondt, og stygt og er ikkje mulig å dekke over heller. Sårene, greit nok, fins vel noe mot munnsår. Men hvordan i huleste får eg vekk den hersens stygge rødheten i munnvikene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter selv til tider med munnsår i munnviken. Rødheten vil gå over etterhvert... Tok ikke lange tiden for min del. Det var verre å bli kvitt selve sårene, de varte i nesten 6 uker. Munnsår i munnvikene er som regel ikke herpes virus, men kan være et tegn på at man mangler enkelte vitaminer eller jern. ( I ekstremt sjeldne tilfeller kan det være et tegn på imun-sykdommer, blant annet HIV) Om det kommer igjen og igjen burde du ta en blodprøve. Har det vanskelig for å gro kan det ha satt seg infeksjon i såret, dette testes også hos legen. Sist jeg hadde et langvarig utbrudd valgte jeg å ta laserbehandlig hos tannlegen, da får du et brannsår i stedet som gror lettere.

Ble litt vel langt og mer info enn hva du spurte om, men du blir nok kvitt rødheten skal du se :) prøv bare å ikke pille på sårene.

Skrevet

Sliter med akkurat samme problemet....

På apoteket fikk jeg en salve som heter Cicalfate fra Avene. Den har noe anit-bakterielle greier i seg og er effektiv dersom det ikke er herpes! Funket for meg i hvertfall - og jeg har prøvd det meste! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...