Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har veldig stor familie, og mener at vi burde kjøpe gaver til alle søsken,søskenbarn + familiene deres. Alle må få hver sin gave hver bursdag og jul hvert år. Han mener at om vi ikke gir dem det blir det urettferdig om bare f.eks søskenbarnet hans og ungene hans får gaver og ikke samboeren til søskenbarnet.

Dette blir for meg helt,totalt unødvendig. Om vi skal kjøpe gaver til hver en kjeft i familien hver eneste bursdag og jul så blir vi å bruke 20-30 000 kroner i året på gaver!!

Ingen av oss tjener spesielt godt heller...

Hvordan i all verden skal jeg få ham til å forstå at èn plass må vi faktisk sette grensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp et regnestykke der du tar med alle han vil kjøpe til, ta utgangspunkt i en gjennomsnittlig gavepris. Sammenlign med et tilsvarende oppsett for de DU vil kjøpe til, og vis ham forskjellen. Kanskje han rett og slett ikke skjønner hvor mye dyrere det blir?

Et argument er også, at når man kjøper til færre så får man gjerne råd til å kjøpe finere gaver til sine nærmeste.

Er det et alternativt kompromiss å kutte ut bursdagsgavene og bare kjøpe til alle til jul?

Skrevet
Min samboer har veldig stor familie, og mener at vi burde kjøpe gaver til alle søsken,søskenbarn + familiene deres. Alle må få hver sin gave hver bursdag og jul hvert år. Han mener at om vi ikke gir dem det blir det urettferdig om bare f.eks søskenbarnet hans og ungene hans får gaver og ikke samboeren til søskenbarnet.

Dette blir for meg helt,totalt unødvendig. Om vi skal kjøpe gaver til hver en kjeft i familien hver eneste bursdag og jul så blir vi å bruke 20-30 000 kroner i året på gaver!!

Ingen av oss tjener spesielt godt heller...

Hvordan i all verden skal jeg få ham til å forstå at èn plass må vi faktisk sette grensen?

Han setter jo grensen ett sted, bare ikke der du vil.

Jeg forstår godt at du ikke vil ha det slik, jeg har ikke svigerfamilie, og min familie er heldigvis svært nøkterne, noe vi sparer penger og ikke minst tid på. Har mer enn nok med de jeg må finne på gave til.

20-30 000 hadde vært helt uaktuelt for meg å bruke, med mindre vi hadde gode lønninger, og kanskje ikke da heller.

Hvis han ikke kan tenke seg å kutte ned, ville jeg foreslått at du betaler til din familie, og han betaler til sin.

Skrevet

Hadde aldri skjedd at jeg hadde giddet å kjøpe julegaver til søskenbarna mine, men så er jeg en av dem som mener det å kjøpe gaver til voksne mennesker er bare tøys.

Her kjøper vi til foreldre, søsken, søskens partnere og nevøer/nieser. Også foster/besøkshjembarna våre. Ingen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...