Gå til innhold

PASS PÅ!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag skulle jeg til en venn, så skulle jeg over veien der det ikke var fotengerfelt, men siden det ikke trafikker der gikk jeg bare rett over uten å se meg til siden og jeg litt litt på skå sånn at jeg gikk litt nedover. Når jeg er midt i veien hører jeg en rar lyd det høres ut som en bil eller sykkel jeg så ikke til siden der jeg hørte lyden, jeg bare tenkte at jeg kanskje rakk og komme meg over til den andre siden før bilen/sykken kom. Men nei da, jeg hørte lyden rett bak meg og skjønte at nå var jeg ferdig jeg hadde rett og slett løpt foran der den kjørte og jeg trodde det var en bil så da tenkte jeg at da var jeg iallfall ferdig men heldigvis var det en sykkel så han klarte såvidt å svinge og det var SÅVIDT. Han som kjørte sykken kjørte i rå stor fart og dette var i nedoverbakke Så det hørtes ut som en bil. Men iallfall så ble han kjempe lettet for han klarte såvidt å komme forbi meg uten å kræsje. Og det var flere folk som så det, de så helt sjokka ut.

SE DERE FOR!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og til syklister som kommer farende i vanvittig fart i veien og på fortau, hold god avstand til fotgjengere, for vi hører dere oftest ikke før dere er rett på siden. Opplever nesten daglig at syklister stryker forbi så nær at jeg kjenner dem stryke mot yttertøyet. Dere kan ikke vite om fotgjengeren tar et skritt til siden eller strekker ut armen for å se på klokka, og da sier det bang når dere absolutt skal råsykle rett innpå folk som går.

Skrevet

jeg er helt enig, du må SE DEG FOR!! du brøt jo alle regler! en syklist er et kjøretøy når han sykler. idiotisk av deg å bare gå over hvor det ikke var gangfelt eller i det hele tatt å ikke se deg for! og når du attpåtil hørte "noe" komme og ikke så deg til siden.. hva f***?! nei nå ble jeg skikkelig provosert av deg! neste gang kan det være en bil, kjekt å være etterpåklok da ja..

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

I byen her jeg bor er dette et vanlig problem. Jeg kommer kjørende, også bare går folk rett ut i gata, UTEN å se seg for eller noe. Og løper de, for eksempel? Neida, går oftest i spaseringsfart.

Blir jo litt provosert da.

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Må forresten også legge til at dette også ofte skjer på høyt trafikerte steder, og ikke ved overgangsfeltene...

Skrevet

Ja, det er veldig mange som skjener ut i veien uten å se seg for. Ikke bare fotgjengere, men også syklister og bilister som kommer fra små sideveier. (Spesielt eldre mennesker i bil...)

Selv er jeg oppdratt med å se seg til venstre-høyre-venstre før man stikker over gata (eller var det høyre-venstre-høyre? hmm) og har uten å tenke meg om gjort dette hver gang jeg skal krysse en veg. Lærte det sikkert på barneskolen eller noe slikt...

Kanskje man er for sløve med å lære opp barn og unge til trafikkvett i dag?

Skrevet
jeg er helt enig, du må SE DEG FOR!! du brøt jo alle regler! en syklist er et kjøretøy når han sykler. idiotisk av deg å bare gå over hvor det ikke var gangfelt eller i det hele tatt å ikke se deg for! og når du attpåtil hørte "noe" komme og ikke så deg til siden.. hva f***?! nei nå ble jeg skikkelig provosert av deg! neste gang kan det være en bil, kjekt å være etterpåklok da ja..

Er vel derfor ts la ut innlegget... Fordi h*n er klar over hvor teit dette var, og hvor heldig h*n var for at det gikk bra...

Til TS: godt at du lærer av dine feil, og minner andre på hvor viktig det er å være oppmerksom i trafikken! Du kommer nok aldri til å gjøre dette igjen...

Skrevet

Vil bare påpeke hvor viktig det er for de som kjører, bil eller sykkel, å være oppmerksomme rundt overgangsfelt. Ja, de som går skal se seg for, men det skal også bilførere. SPESIELT om det finnest blindfelt i området, da må bilførere forestille seg eventuelle farer som kan forekomme..Det kan trossalt være et barn som løper ut i veien neste gang.

Dette lærte da jeg når jeg tok mitt førerkort.

Skrevet

Slapp litt av da :ironi:

Jeg la jo til tråden for å advare dere. Og forresten har jeg alltid pleid å se til høyre og venstre før men av en eller annen grunn så tenkte jeg ikke over det den dagen. Men har lært av dette ja

Skrevet
Ja, det er veldig mange som skjener ut i veien uten å se seg for. Ikke bare fotgjengere, men også syklister og bilister som kommer fra små sideveier. (Spesielt eldre mennesker i bil...)

Selv er jeg oppdratt med å se seg til venstre-høyre-venstre før man stikker over gata (eller var det høyre-venstre-høyre? hmm) og har uten å tenke meg om gjort dette hver gang jeg skal krysse en veg. Lærte det sikkert på barneskolen eller noe slikt...

Kanskje man er for sløve med å lære opp barn og unge til trafikkvett i dag?

Venstre-høyre-venstre ;)

Nærmeste bil kommer fra venstre, derfor skal man se den veien 2 ganger. :-)

Skrevet
:helen: for at du opplyser oss om det vi visste fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...