Gå til innhold

nettopp fått visakort, hvordan betale?

Anbefalte innlegg

Gjest nybegynner
Skrevet

Hei alle sammen!

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg har aldri brukt visa kort i butikker før... Når du er ved kassen og skal betale, hvilken retning skal man dra kortet? oppover eller nedover? :P

Hilsen ung & dum ^^,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så viktig, men det står faktisk på kortet. En liten pil ved magnetstripen? :)

Stripen skal som oftest snu mot der du trykker koden.

Men om du nettopp har fått visakort har du sikkert chip på den. Denne skal stikkes inn i maskinen.. Se litt på hva andre før deg i køen gjør, det gjør alltid jeg om jeg er usikker. ;)

Skrevet

Takk for svar!

Er litt nervøs for å gjøre det feil når jeg skal prøve det ut i morgen :P

Skrevet
Takk for svar!

Det går helt sikkert greit :)

Gjest SmallTalk
Skrevet
Takk for svar!

Det går garantert bra! :) Og gjør du noe feil, så kommer betjeningen i butikken til å hjelpe deg slik at kortet blir satt inn/dratt riktig. Ikke noe å grue seg til!

Følg med på den lille skjermen på bankterminalen etter at du har dratt/satt inn kortet. Det står det når du kan taste koden din, og om transaksjonen ble godkjent. Bruker du chipen, så må du la kortet stå til det står "godkjent" på displayet. :)

Skrevet

Jobber selv i butikk, og om du gjør det feil, så fpr du garantert hjelp! :) Ingen som tenker på det.. Mange 'ogdt voksne' mennesker som trenger hjelp og :)

Om du bare bruker magnetstripe så er det lettest å trekke nedover, er ikke alle bankterminaler som er skrudd fast i underlaget de står på nemlig :)

Og om du bruker chip så står det ofte spesifisert om chipen skal mot- eller fra deg :)

Lykke til!

Skrevet

Det finnes et utall ulike typer terminaler, så det er egentlig umulig å gi et standardsvar. Det betyr jo også at det er mange som gjør feil!

Jeg har hatt visa-kort i 25 år, og trekker fortsatt feil med jevne mellomrom nettopp fordi det finnes så mange ulike varianter (og jeg er selvsagt ikke treig, ikke i det hele tatt... :sjenert: ). Velkommen i klubben!

Gjest Gjest_September_*
Skrevet

Uff, vet det er pinlig. Jeg presterte en gang å dra og dra og dra kortet, når det sto tydelig på displayet at jeg skulle stikke det inn, hehe... Men ja, de bak disken er raske til å hjelpe når du gjør noe feil.

Skrevet

Nemlig. Det er absolutt ingenting å tenke på :) Butikkansatte opplever sånt flere ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...