Gjest Tanke Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Hei! I natt drømte jeg en drøm som jeg gjerne vil tyde, men jeg er ikke så veldig kjent på dette området. Drømmen føles veldig betydningsfull for meg, den var veldig sterk. Jeg husker ikke alt, men hovedsaken var at jeg og min søster sov i en hytte/et ukjent hus, og i løpet av natten kom det tre svære kattedyr innom. Disse var svært aggressive, skremmende og skulle drepe oss. Min søster sov søtt, men jeg kjempet og klarte å drepe disse kattedyrene (enten gaupe eller leopard) med bare knyttnevene... Jeg knuste dem, bokstavelig talt, jeg kan fremdeles kjenne hendene mine ta tak i kjeven på dem i frykt, en etter en, og knuse det som var. Jeg kjempet for livene våre. Like etter rant det ting ut av nesa mi, først trodde jeg det bare var snufsing og sånt, men det viste seg å være neseblod. Tingen var at jeg ikke skjønte dette fordi blodet mitt var "umenneskelig", sølvfarget. Jeg hadde visst blod som en enhjørning, ifølge søsteren min. Dagen etter kom eierne av huset, de fant kattedyrene og dumpet dem i søpla som om ingenting hadde hendt. Foreldrene min dukket også opp. Og plutselig var jeg hjemme igjen. Jeg hadde en eller annen merkelig form for magnetisme/noe annet rart, som gjorde at de gamle tapetmønstrene bak den nyere tapeten kom til syne i blått, hver gang jeg nærmet meg vegger etc. Og dette var fordi jeg hadde dette "umenneskelige" blodet. Det jeg så husker, er at ingen ante noe om kattedyrene og det jeg hadde gjort. Jeg, lille meg, hadde klarte å overvinne tre svære dyr med bare knyttnevene, og ingen visste det. Til slutt ble jeg så irritert over at ingen gadd å høre på det jeg hadde å si, så jeg nærmest ropte ut i en litt sånn skrytende ånd... noe som ikke helt er meg, men jeg var så lei av at alt jeg gjorde skulle føles så ubetydelig. Det er det jeg husker. Noen som kan hjelpe meg med å tyde dette? Jeg føler jeg er inne i en ny periode i livet mitt, men aner ikke helt hvor det fører hen. Tenker kanskje at denne drømmen kan si meg noe? Takker så mye for alle svar
Skvaldersjura Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Hei! Først vil jeg si at jeg er imponert av ditt mot til å skrive så likefremt om drømmen din. Jeg har selv en bok ved nattbordet mitt hvor jeg skriver ned hva jeg drømmer for bedre å huske det. Dette er hvordan jeg tolker drømmen din: Du har nettopp blitt satt på tre svære prøver, eller kommer til å bli det! Disse prøvelsene er myntet kun på akkurat deg, og derfor vil ingen andre bry seg med hva du gjennomgår. Det vil oppleves som skremmende for deg, men det betyr ikke nødvendigvis at det er noe farlig. Det som er tydelig, er at du vil løse det på umenneskelig/ overmenneskelig vis, ved å hente krefter du ikke ante at du hadde i deg! Ved å mestre disse tre svære prøvelsene, vil du få en ekstra dimensjon i din tilværelse som "gave" eller "belønning" og det er tydeligvis evnen til å se hva som skjuler seg bak maskeringen. Tapeten symboliserer masken, og når du kommer nær nok "ser" du hva veggen skjuler. Veggen kan bety menneskene rundt deg, men jeg lurer litt på om det er verden rundt deg det egentlig betyr.
Gjest tanke Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Tusen takk for svar! Skal tenke litt på dette... kanskje jeg forstår litt bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå