Gå til innhold

"Lov" å gifte seg i vanlige klær?

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Kjapp
Skrevet

Hehe, vi har oppholdstillatelsen i orden, og vel så det, begge to ;) Men det blir litt av den samme følelsen kanskje, eneste grunnen til at vi gifter oss er at vi har kjøpt et ganske stort hus sammen og det er mye penger involvert, og så har vi både særkullsbarn og fellesbarn. Så det er bare for å ha det papirmessige i orden at vi gjør dette her, utover det betyr det lite for oss begge (kanskje enda litt mindre for meg enn det gjør for ham, men jeg har enda ikke hørt om noe sånt som "groomzilla" :ler: ).

Men jeg tar jo ikke med vilje på meg det fæleste jeg har den dagen heller, altså! Det er ikke noe poeng for meg å absolutt ikke pynte meg , jeg vil bare at dagen og vielsen skal være kjapt unnagjort med minst mulig rabalder.

Huff, at du må ha den seremonien da... kunne godt tenkt meg å fylle ut papirene og få en vielsesattest tilbake. Hater alt som smaker av oppmerksomhet og sentimentalitet, og vielser har for sikkerhets skyld begge deler. Jaja, det er bare å stålsette seg, så blir jeg nok gift jeg også ;)

Skrevet

Moren min jobber i tingretten og det er ikke sjelden det kommer folk bruker lunsjen til å gifte seg i vanlige klær ;) Trenger faktisk ikke ha med deg forloverene en gang, da de ansatte kan stille som vitner...

Gjest Frk.Kjapp
Skrevet
Moren min jobber i tingretten og det er ikke sjelden det kommer folk bruker lunsjen til å gifte seg i vanlige klær ;) Trenger faktisk ikke ha med deg forloverene en gang, da de ansatte kan stille som vitner...

Godt å høre at vi ikke er de eneste :)

Vi har jo fått oss forlovere, men vil helst ikke binde dem opp til å måtte møte der-og-der da-og-da, de er veldig travle mennesker og selve seremonien betyr som sagt lite. Dette med å få ansatte til å stille som vitner, må det avtales på forhånd tror du?

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke, men det er jo bare å ta en telefon å høre ;)

Skrevet
Det vet jeg faktisk ikke, men det er jo bare å ta en telefon å høre ;)

å jeg gjør det kansje enda verre , for jeg skal ha sort kjole på meg :fnise:

Blir nok mange meninger om det også ;-)

Det viktigste er at det føles riktig for dere !!

Gjest Gjest_Hannah_*
Skrevet
Jeg synes det er rarere at du synes ekteskapsinngåelse er "lite viktig", enn at du vil ha på deg hverdagsklær.

:føler seg truffet:

Jeg er ikke TS, jeg er allerede gift og har vært det i ti år.

Men tro meg når jeg sier at jeg tok det veldig seriøst, og det var veldig viktig for meg.

Selv i hverdagsklær (jeg hadde på meg en helt plain hverdagskjole, han hadde på seg jeans og genser). Vi giftet oss fordi vi ønsket å være gift, være mann og kone. Det er en av de viktigste tingene jeg har gjort i mitt liv, og det var en av de flotteste dagene jeg har hatt.

Å dra på meg penklær hadde ikke forandret noe for de som spiller noen rolle her, meg og han, det hadde bare gjort meg ukomfortabel i de minuttene vi var på tinghuset. Å holde et bryllup ingen av oss ville ha, hadde bare forandret det til en dårlig dag.

Penklær sier ingenting om hvor viktig eller lite viktig noe er.

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Vi giftet oss i tighuset, og selv om vi hadde dress og brudekjole, så hadde paret før oss helt vanlige klær. Dere står fritt når det er i tinghus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...