Gjest Frk.Kjapp Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Har lest diverse spørsmål om det er greit å gifte seg i brudekjole på tinghuset. Men hva med det motsatte, er det greit å gifte seg i helt vanlige klær? Eller er det noe som blir sett rart på? Vi tar første og beste ledige time i tinghuset, gjerne en lunsjpause, kun forlovere med, ikke noe blomster eller fotograf eller fest eller noen ting slikt. Dette er først og fremst en juridisk greie, vi har ikke en gang tenkt å informere familie eller venner, så lite viktig er det. Og helt ærlig har jeg lyst til å gifte meg i mine egne bukser, når det først er så veldig nedtonet. Men man er kanskje "nødt" til å pynte seg? Hva tenker dere?
Honesty Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 (endret) Noen venner av meg giftet seg i ganske vanlige klær; hun hadde svart kjole i skinn, han hadde jeans og skjorte. Etterpå hentet de barn i barnehagen og dro hjem og spiste middag som vanlig. Endret 16. september 2009 av Honesty
Hedda-78 Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Det er absolutt lov. tror nok ikke det blir "sett rart på", det er jo ingen som skal se dere....
Gjest Ylva Virvla Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Jeg mener å huske at mamma hadde bukser på da hun giftet seg med pappa. Jeg var 6 år gammel da.
Tante Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Synes man skal gifte seg i det man har lyst til selv, jeg.
Kamikatze Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Sålenge dere har dokurv, er resten helt fritt!
Montezuma Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 Kjenner noen som stakk innom og giftet seg midt på dagen iført arbeidsantrekk før de dro tilbake på sine respektive jobber... :-)
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Har lest diverse spørsmål om det er greit å gifte seg i brudekjole på tinghuset. Men hva med det motsatte, er det greit å gifte seg i helt vanlige klær? Eller er det noe som blir sett rart på? Vi tar første og beste ledige time i tinghuset, gjerne en lunsjpause, kun forlovere med, ikke noe blomster eller fotograf eller fest eller noen ting slikt. Dette er først og fremst en juridisk greie, vi har ikke en gang tenkt å informere familie eller venner, så lite viktig er det. Og helt ærlig har jeg lyst til å gifte meg i mine egne bukser, når det først er så veldig nedtonet. Men man er kanskje "nødt" til å pynte seg? Hva tenker dere? Du kan gifte deg med eller uten klær. Det spiller ingen rolle om det er kjole, bukse eller fikenblad eller nothing. Skjønt det kan jo være man på tinghuset har noen regler for et minimum av bekledning
Furstina Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Visst är det lov. Jag känner ett par där han kom i arbetsbyxor, han är hantverkare. Hon hade också vanliga vardagskläder på sig. De gifte sig på lunchen och senare på kvällen åt de middag med ett vännpar för att fira lite
lilleGrethe Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Sålenge dere har dokurv, er resten helt fritt! Word!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #13 Skrevet 19. september 2009 Takk for alle skjønne tilbakemeldinger, jeg vasker allerede Levis-buksene mine! Skjønt det kan jo være man på tinghuset har noen regler for et minimum av bekledning Det var det jeg lurte på, skjønner du. Det finnes en forskrift eller lov eller et forarbeid som nedfeller kravet om "sollenitet", eller høytidsstemning om du vil. Det skal på en måte være stort å gifte seg, du kan ikke bare ta en Las Vegas i fylla med innleide vitner og uten papirer... og det er jo forsåvidt greit. Jeg bare tenkte at det kanskje ville strande på den regelen, eller være rart, hvis jeg og Kjære møtte opp i lunsjen med vanlige klær. Men alle her sier Go, så da gjør vi det Takk, alle sammen!
Gjest Frk.Kjapp Skrevet 19. september 2009 #14 Skrevet 19. september 2009 "sollenitet" Unnskyld, "solennitet". Var i tvil der et øyeblikk!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #15 Skrevet 19. september 2009 Jeg synes det er rarere at du synes ekteskapsinngåelse er "lite viktig", enn at du vil ha på deg hverdagsklær. Og du er uansett ikke noe rarere enn alle dokurvdamene som går til motsatt ytterlighet i detaljstyringen
LindaM Skrevet 19. september 2009 #16 Skrevet 19. september 2009 Man får vel gjøre det som føles rett. Tror ikke det er noen regler for antrekk. Men er det ikke litt hyggelig å pynte seg litt da?? Eller er du ikke enig? Bare sånn for å markere det hele. Selv om det i utgangspunktet er en rent juridisk greie for dere, så er det jo lov å feire at man faktisk har gitt hverandre et løfte om å leve sammen. Har du virkelig ikke lyst, så synes jeg du skal gå i nøyaktig det du vil den dagen Lykke til uansett antrekk!
Gjest kremtoppbruden Skrevet 20. september 2009 #17 Skrevet 20. september 2009 (endret) ÆRLIG TALT!!! Hadde jeg kjent deg, hadde du fått så ørene flagret! Slike som deg trenger en ørefik for å våkne opp til virkligheten. Elsker du egentlig mannen din? Det tror ikke JEG! Du vil få en ulykkelig bryllupsdag med fett hår og gammel sminke, og ingen vil misunne deg, slik de vil misunne MEG!!!!!!!!! http://www.danomeiliaantiques.com/Jewelry/...-Cushion-lg.jpg http://www.lmlk.com/esther/wedding.jpg http://lh6.ggpht.com/ngjinxiong/RqJLSOuTqc...00/DSC01174.JPG http://www.nationallampoon.com/files/2009/07/james-dean.jpg han ser helt lik ut! http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...y_orchestra.jpg Det er disse vi har leid inn, selv om vi er et velstående par mange misunner, sa de ja av fri vilje da de gjerne stiller opp for sønnen av deres høyprofilerte "eier". ;-) Innlegget er endret iht KGs regler. Bond, mod Endret 20. september 2009 av Bond
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. september 2009 #19 Skrevet 20. september 2009 Sålenge dere har dokurv, er resten helt fritt!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #20 Skrevet 20. september 2009 Du kunne jo ha pyntet deg litt for mannen din da, om ikke du bryr deg så kansje han setter pris på det, da snakker jeg ikke om fullt brudeutstyr men kan i det minste ta på deg fin buksene dine og pensko. Med mindre du da gifter deg med en mann så han skal få oppholdstillatelse, da skjønner jeg jo mer greia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå