Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle sammen.

Er det noen standard for hvor grensen går for å bli kalt stor når man er gravid? Selv er jeg ikke opptatt av dette i det hele tatt hverken på meg selv eller andre. Føler at jeg stadig vekk må forsvare min voksende mage.

Har lagt på meg 6kg, er i uke 30, måler ca 120cm rundt magen og symfyse-fundusmålet hos legen lå på den rød streken.

Må si at jeg var overvektig før jeg ble gravid, kanskje våger folk å si at jeg er stor nå som jeg er gravid selv om de mener jeg har vært det før også? Hvordan "ser" dere andre gravide ut og hva mener dere.

Hilsen Bobla.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei icon_smile.gif

En standard er det nok ikke.Har selv lagt på meg ca.20kg.og jeg er nå i uke 28.Mage målet ligger litt over den røde streken,men sånn har det vært ved hvert sv.skap-og barna veier ikke mere enn 3000-3500 gr.

Virker nok nesten som om at alt er tillatt å si til en gravid kvinne-og for deg som ikke har lagt på deg mere enn 6 kg.til nå-uansett-andre har nå vel ikke noe med det!

Blir litt provosert jeg da... icon_mad.gif

Skrevet

Ikke ta deg nær av det. Tror dette er noe nesten alle sier uansett, for å rett og slett ha noe å si.

Gjest Lottemor
Skrevet

jeg tror alle får høre at de er store jeg fikk beskjed på at jeg var så god og stor,var stor var jo nesten 100kg.....

Alle sa at jeg kom til å få en mega baby,men jenten min var bare 3360 og 49 lang akuratt passe icon_smile.gif

Så fikk jeg også høre at jeg hadde lov å være stor og at det bare var to ganger i live mann hadde lov å være tykk og det var når man var baby og når man gikk gravid....

Det var ikke så gøy å tenke på etter jeg hadde fått og var like trulten icon_smile.gif12

Skrevet

Synes også det er litt for mange som er ekstremt opptatt av dette med vekten/om man er "stor" eller ikke, og kommenterer villig vekk. Selv om jeg er gravid, synes jeg ikke det hverken er spesielt hyggelig eller nødvendig at kontordama på jobben spør høyt om hvor mye jeg har lagt på meg, eller at hun stadig sier, ja, NÅ kan jeg se du blir rundere og rundere. Godt ment, sikkert, men irriterende likevel.

Synes nå det ville være mer naturlig å spørre om hvordan man har det?

Gjest Lottemor
Skrevet

Er helt enig med deg Symre....

Så er det også veldig mange som kommer omtrendt løpende mot deg og sier noe som :

ÅÅÅÅÅ så stor og god du er blitt og begynner å ta deg på magen.

Er akuratt som om du ikke har noe du skulle ha sakt over kroppen din lengre eller som om det ikke er din mage.

De bare tar det som en selvfølge at de kan klappe og gni på din mage siden det ligger en baby inni der....

Troro ikke det er så mange som tenker seg om i utalelser og sånnt ovenfor kroppen til en kvinne når hun er gravid.

Kan si og gjøre det som passer dem da føles det ut som....

klem fra12

Skrevet

Jeg er i uke 29 og har gått opp 11 kilo og er 110 cm rundt magen. Har heldigvis ikke vært utsatt for uvettige kommentater (enda). Når folk har sagt "nå begynner du å bli stor" til meg, har det vært magen de siktet til (tror jeg da...). Var jo diger fra før jeg, så det er kanskje derfor de er litt forsiktige med det de sier icon_wink.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommentarer får man enten man er "stor" eller "liten". Det synes som om det er fritt frem å kommentere og blande seg inn i det meste som angår gravide kvinner.

Hittil har jeg bare fått positive kommentarer. Var lubben da jeg ble gravid. Er nå 19 uker på vei og har bare lagt på meg 200 gram. Men magen buler godt allerede (dette er min 3. graviditet) og symfyse-fundus målet ligger langt over kurven allerede. Blir spennende dette her....

Skrevet

Jeg er en av de som kan finne på å si ...så stor du er blitt....det er ikke myntet på vekt. Det er faktisk ment som ett komplimang! Gravide mager er flott! Selve ordet stor er vel litt negativt ladet for de fleste av oss, så jeg får nok ta disse innleggene til etteretning.

Er jo selv gravid i 18 uke, og kommer ikke til å ta meg nær av det om "storheta" mi blir kommentert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...