Gå til innhold

90-tallsantrekk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_inga_*
Skrevet

Jeg skal snart på 90-tallsfest. Hva har man på seg? Hva er typisk 90-talls?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal snart på 90-tallsfest. Hva har man på seg? Hva er typisk 90-talls?

Noe jeg forbinder med 90-tallet er ihvertfall grunge-stilen med mye militærgrønt, sort og grått,store rutete flanellskskjorter,armyboots og batikkfargede gensere. Og en av motvektene til grungetrenden var vel "Spice-girls stilen" med neonfargede miniskjørt og korte topper som viste fram magen og høye go-go boots med tykk 60-tallshæl, + masse iøyenfallende plasttilbehør (smykker, ringer, belter,hårpynt) :ler:

Skrevet

Se gamle episoder av Venner for livet, så vet du hva du kan ha på deg og hvordan sveisen skal være! :ler:

Skrevet

Litt store, baggy collegegensere, aller helst Adidas eller Fruit of the Loom. (På slutten av 90-tallet krympet genserne for jentenes del, da skulle de helst se for små ut, magen måtte jo synes! :fnise: )

Sefabukser eller hva de nå het... Sånne "jazzbukser" som ser ut som treningstights med litt sleng i bena. Herlig.

Håret: Midtskill, hestehale, og en lokk ned på hver side av pannen. Lag gjerne en stripe eller to med hårmascara hvis det fortsatt er å oppdrive... (Jeg så noen på Nille (?) i fjor en gang, de så faktisk ut som de hadde ligget der siden 97 omtrent.)

Backstreet Boys- eller Hanson-t-skjorte må jo også være en sikker vinner!

Skrevet

Å gud, hestehaler med en lokk ned på hver side, helt grusomt var det!!

Vet dere hvor jeg kan få tak i t-skjorte med bilde av et 90talls-band?

Skrevet

-Lys grønn eller gul drakt; jakke med korte ermer og cityshorts, med blondebody innenfor.

-En annen slager blandt jenter vi helst ikke ser igjen;

stor, bomsete olabukse, hvit pologenser og røykejakke.

-Storrutet flanellskjorte, hvit pologenser og tights.

Ugh!

Skrevet

3/4 lang brun slitt skinnjakke med puffermer. *grøss*

Skrevet

Var olajakker in på 90-tallet?

Og hvordan sko hadde man? Helst noe med heler (er så lav jeg!)

Skrevet

Åja, platå sko må man ha!

Og håret. Midtskill, del det på midten hele veien bak så du har utgangspunktet til å lage musefletter. Deretter ta hver side og lag en "ball" av håret bak på hodet. Deretter hårgele for å lage spikes av det håret som tyter ut. Eller bare en stor hårete knute.

Og såklart en lokk på hver side av ansiktet.

Litt inspirasjon

http://www.supermusic.sk/obrazky/6385_Spic...ls-spice012.jpg :P

Skrevet
Sånne. Seriøst!

:ler: En liten avsporing bare... Seriøst vanskelig å kjøre bil med sånne. Av en som tok kjøretimer da disse var in, det ble hektisk leting etter joggesko blant gymtøy til resten av klassevenninnene dersom man hadde glemt å ta med et par selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...