Gjest Gjest_meg_* Skrevet 16. september 2009 #1 Del Skrevet 16. september 2009 Hei. Jeg vil selge bunaden min, og har en kjøper. Problemet er at bunaden nå er i str 34, og hun er 36-38 + hu er 5 cm høyere. Er det mulig å sy ut så mye? noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #2 Del Skrevet 16. september 2009 Det er umulig å si uten å faktisk se bunaden. Som regel er det mulig å sy dem en god del ut, ettersom de som syr bunader som regel tar høyde for at de "krypmer" *host host* litt, men hvor mye det går an å sy dem ut varierer jo. Du må nok ta den med til husfliden og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guinevere Skrevet 16. september 2009 #3 Del Skrevet 16. september 2009 Det kommer helt an på hvor mye ekstra stoff som er lagt inn og på hvilken kroppsfasong personen har. I høyden skulle det vel gå greit så lenge det er nok stoff, men det kan bli verre i bredden. Det kommer jo også litt an på om en justering vil bli pent i forhold til plasseringen av broderier og hekter, for hvis bunaden har for eksempel broderier nede på stakken, blir det ikke nødvendigvis så pent hvis stakken blir fem centimeter lengre. Men spør på Husfliden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Incana_* Skrevet 5. november 2009 #4 Del Skrevet 5. november 2009 Det kommer som sagt veldig ann på hvor mye "margin" som er lagt inn. Jeg fikk min til konfirmasjonen, og de regnet med at jeg kom til å vokse etter det, så derfor er det lagt inn endel "margin" i min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå