Gjest TS Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 I stua vår har vi 7 vinduer som dekker hele veggen, mot utsikt til byen. Disse er ca 1 meter brede og går fra gulvet og opp til taket. Nå har vi gjenomsiktige gardiner der, noe som hjelper lite med solen. Har noen tips til fine gardiner vi kan ha, som holder solen ute? Vil ikke ha persienner e.l da vi har veldig flott utsikt, men det blir veldig mye med sola som ødelegger sikten på tv
Gjest Elastica Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Lamellgardiner kanskje? Jeg har selv store vinduer fra tak til gulv på hytta og har hengt opp vanlige hvite bomullsgardiner. Det ble veldig fint. (Oppheng med skinne i taket.)
Gjest Gjest_Dawn_* Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Du kan velge om du vil ha solgardiner innerst mot vinduet og vanlige gardiner utenpå ... eller så kan du få sydd doble - som også hjelper mot solen. Jeg er så lei av lameller og persienner at nå gleder jeg meg til florlette, lange gardiner i stuen min
Gjest Elastica Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Jeg er så lei av lameller og persienner at nå gleder jeg meg til florlette, lange gardiner i stuen min Enig. Egentlig er lameller veldig tidløst, og i det rette interiøret veldig "riktig". Imidlertid synes jeg det nesten er oppbrukt for tiden, man ser det overalt. Selv sverget vi til tynne hvite, litt grovvevde bomullsgardiner, selvom det var typiske "lamellgardinvinduer".
Gjest Agurkolat Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Veit ikkje heilt korleis stil du har i heimen, men eg har sjølve store vindauge i stovo mi, og dar svergar eg til tjukke gardinar som held lyset ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå