Papaya84 Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Ikke helt inne på dette med toll når man handler på nett fra utlandet. Men har forstått det slik at man ikke kan handle for mer enn 200 kroner uten å måtte betale toll. Men hvor mye må man betale?
Involvert Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Ikke helt inne på dette med toll når man handler på nett fra utlandet. Men har forstått det slik at man ikke kan handle for mer enn 200 kroner uten å måtte betale toll. Men hvor mye må man betale? Utifra hva jeg har forstått så må man betale 25% av verdien på varen du har kjøpt. Jeg leste i en annen tråd at du hadde tenkt å kjøpe Converse fra nettet, og da vil jeg bare legge til at skotøy er tollfritt
Papaya84 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2009 Utifra hva jeg har forstått så må man betale 25% av verdien på varen du har kjøpt. Jeg leste i en annen tråd at du hadde tenkt å kjøpe Converse fra nettet, og da vil jeg bare legge til at skotøy er tollfritt Å? Men så kjekt da :D
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Jeg leste i en annen tråd at du hadde tenkt å kjøpe Converse fra nettet, og da vil jeg bare legge til at skotøy er tollfritt Det vil ikke si at du slipper å betale 25 % mva. Enkelte varer må du i tillegg til momsen betale toll på, f.eks. klær. Tror satsen er ca. 10 % uten at jeg skal si det sikkert. Stort sett alt en bestiller med verdi over 200 NOK, etter omregningskurs ved ankomst Norge, må man betale 25 % moms av. I tillegg betales et gebyr på ca. 100 kr til posten for fortollingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå