Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Endelig er jeg en "prøver" også :)

Jeg sluttet på p-piller 18 august og fikk "pille-mensen" som vanlig. I dag, 30 dager etter fikk jeg min første "normale" mens etter å ha gått på p-piller i 12 år. Det jeg lurer på er om jeg da kan regne med at kroppen nå har kommet inn i syklus igjen? Var veldig bekymret for at det skulle ta lang tid for kroppen å komme i gang igjen, for når man endelig har bestemt seg for å prøve så vil man jo at det skal skje med en gang :) Kan jeg håpe på EL om ca 15 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Endelig er jeg en "prøver" også :)

Jeg sluttet på p-piller 18 august og fikk "pille-mensen" som vanlig. I dag, 30 dager etter fikk jeg min første "normale" mens etter å ha gått på p-piller i 12 år. Det jeg lurer på er om jeg da kan regne med at kroppen nå har kommet inn i syklus igjen? Var veldig bekymret for at det skulle ta lang tid for kroppen å komme i gang igjen, for når man endelig har bestemt seg for å prøve så vil man jo at det skal skje med en gang :) Kan jeg håpe på EL om ca 15 dager?

Det er lov å håpe, og du kan jo være så heldig at ting er igang igjen med en gang.

Det er jo mye som kan tyde på det, siden du har fått mensen 30 dager etter.

Skrevet

hvis du er heldig har du det. min første normale mens kom etter 30 dager og jeg var ved godt mot. men de neste syklusene har vært på 39-49 dager!

Skrevet

hei og gratulerer som prøvere :)

dette er jo veldig individuelt, men som deg fikk jeg også min første "normale mens" etter 31 dager og var veldig glad! men, den neste var på 58 dager, og de etter der igjen rundt 40-45. tror den korteste var på ca. 37 dager (og dette var PP vi ble gravide).

håper syklusen din allerede er igang igjen! :) lykke til!

Skrevet

Det er veldig individuelt.

Jeg sluttet et år før vi ble prøvere siden det normalt tar så lang tid før kroppen er i normalt gjenge igjen. De første fire månedene hadde jeg mensen regelmessig hver 30 dag, og var utrolig glad for at alt ble normalt med en gang. Men deretter mistet jeg mensen i seks måneder. Da syklusene kom tilbake tok det ikke lang tid før vi ble gravide.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jeg skjønner at dette er veldig individuelt. Flere av dere sier at dere har fått lengre sykluser senere. Men betyr dette at man ikke kan bli gravid i den perioden eller bare at det er vanskelig å finne ut når man har EL, og dermed også mer vanskelig å "treffe riktig"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...