Gjest nitsirk Skrevet 16. september 2009 #1 Del Skrevet 16. september 2009 Hva er det med denne evigvarende tunikaen? Den har jo vært på mote i 2-3 år uavbrutt nå. Jeg skjønner at den er ideell for den som er gravid, men bortsett fra det så passer den bare til sylslanke kropper. Da er tunika flott, og særlig med et brett belte på. Tunika er ikke bra til den som er litt eller mye fyldig, og som bruker denne til å "kamuflere", en ser jo bare enda større ut. Ja en ser til og med gravid ut, selv om en ikke er det. Slik er det bare.... ligg unna tunika om du ikke er radmager (eller gravid)og finn deg heller noe i prinsessefasong eller svingte plagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 16. september 2009 #2 Del Skrevet 16. september 2009 Det er tydelig inn å se formløs ut. Tunikaer, oversized cardigans, gensere og t-skjorter, empireliv osv... De som er slanke ser tjukke ut, og de som prøver å skjule noe, ser bare enda større ut. Å finne fine, formsydde plagg er nesten umulig nå. For de av oss som faktisk har lyst til at klærne skal sitte inntil kroppen og ikke se ut som et telt, er klesutvalget ekstremt lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #3 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg er så drittlei dette tunika- og oversized-tyranniet. Det er svært få det ser bra ut på. På meg, med timeglassfasong, ser det grusomt ut. Jeg har veldig slank midje, men det ser man jo ikke. Plaggene henger som en sekk fra de brede skuldrene mine, og over de brede hoftene, så det er ingen som ser at midjen er slank. Det ser jo ut som jeg er like tykk i livet som i hoftene, og det er ikke flatterende i det hele tatt. Jeg gremmes. Det er generellt et problem i Norge, synes jeg, at absolutt alle butikkene hiver seg på moten, og KUN selger moten. Det er f.eks. vanskelig å finne bukser som er vide i leggene, alt skal være smalt og stramt hele veien ned (igjen, døden for oss med brede hofter). Fargene er veldig ensformige (gammelrosa og beige er en slager i år...). Alt er bare kjipt. Og i skobutikkene er det nå særdeles lite utvalg i sko som ikke har ti cm høye hæler. Helt ok for et par timer på byn, men hva i alle dager skal jeg liksom gå med til vanlig da? På brostein og grus til jobben, en halvtimes gåing hver vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 16. september 2009 #4 Del Skrevet 16. september 2009 Tunikamoten har jeg aldri kastet meg på, er tynn men har former. Føler at hele figuren blir usynlig i slike plagg og savner å finne mer formsydde overdeler i butikkene. Er veeeldig lei av empireskjæring nå..det er rett og slett stygt på de fleste,så sant man ikke er gravid. Men for tiden er det jo nesten umulig å finne noen fine jakker uten empiresnitt i butikkene. Jeg synes tunika passer best til gravide eller personer som har noen kilo ekstra rundt mage og evt.hoftene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 16. september 2009 #5 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg personlig savner tynne gensere med pynt ogdetaljer (og ikke 3/4 ermer). Det var veldig mye av for noen år siden, mene r umulig å finne nå. Finner jeg det er det empireliv eller lignende. Håpløst! For ikke nevne at jeg synes folk ser overpynta ut til hverdags veldig mye av tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gnuffisen Skrevet 16. september 2009 #6 Del Skrevet 16. september 2009 Litt off topic, men lurer.. hva er empirisk snitt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 16. september 2009 #7 Del Skrevet 16. september 2009 Det er når klesplagget går ut fra under puppene, altså sitter stramt over puppene og så blir løst nedover. Veldig lite flatterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 16. september 2009 #8 Del Skrevet 16. september 2009 Sånn: http://shop.hm.com/media/products/780/DXL7...013_64_2192.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gnuffisen Skrevet 16. september 2009 #9 Del Skrevet 16. september 2009 Aah, takk.. Men lite flatterende?? Jeg trodde det var slik at dette var veldig fint på sånne som meg.. Det vil si, di med store bryster, smal midje men med veldig store hofter? Har en bump på magen også da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #10 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg er helt OVERLYKKELIG for at tunika er på moten!!! Synes det er det plagget som kler meg aller best. Får fremhevet at jeg har midje, samtidig som den skjuler rompe og lår. Det aller beste er at det nå er en del med "posearmer", som og kamuflerer store armer. Leeenge leve tunikaen sier bare jeg!!! Men det skal være sagt, har høyden med meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. september 2009 #11 Del Skrevet 16. september 2009 Synes veldig mange ser fine ut med tunika jeg, men det kommer jo litt an på snitt og mønster osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #12 Del Skrevet 16. september 2009 Skjønner ikke folk som irriterer seg over hvordan andre går kledt. Hvis jeg synes noen går dårlig kledt, så vet jeg jo at det får meg selv til å fremstå som enda stiligere. Tenker dere ikke på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 16. september 2009 #13 Del Skrevet 16. september 2009 Det som er problemet med plagg som empireliv, tunikaer osv er det at alle forstår at folk går med det for å skjule ting... Har man litt mage ser den bare enda større ut i sånne plagg (snakker av erfaring). Jeg synes kroppsnære plagg som sitter pent er mer flatterende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ynskje Skrevet 16. september 2009 #14 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg syntes mange er fine i tunika, men for oss som ikke passer inn i den der over size-stilen er det utrolig irriterende at det skal være så vanskelig å finne fasongsydde klær! Jeg er nødt til å ha klær som svinger inn i midjen, hvis ikke ser det ut som om jeg er iført et telt. Det hadde jo vært mye greiere hvis butikkene hadde et fast utvalg av "klassiske" stiler, i tillegg til moteklærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #15 Del Skrevet 16. september 2009 Tja, hvor langt tid tok tunikabølgen forrige gang? For ikke å snakke om tights. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. september 2009 #16 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg syntes mange er fine i tunika, men for oss som ikke passer inn i den der over size-stilen er det utrolig irriterende at det skal være så vanskelig å finne fasongsydde klær! Jeg er nødt til å ha klær som svinger inn i midjen, hvis ikke ser det ut som om jeg er iført et telt. Det hadde jo vært mye greiere hvis butikkene hadde et fast utvalg av "klassiske" stiler, i tillegg til moteklærne. Tunikaer trenger jo ikke være "telt" akkurat, har flere som fremhever midjen selv.. Men savner egentlig litt mer utvalg, så folk kan velge selv hva de vil ha på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 16. september 2009 #17 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Jeg liker ikke/kan ikke gå med... -Skinny jeans -Haremsbukser -Tunikaer -Leggings-"bukser" -Oversized -Boyfriend-look -Åttitalls-stil -Ekstrem platform og minimum ti cm hæl -Lyse jeans -Ekstremt "slitte" jeans -Empireliv -Skjortekjoler -Cropped cardigans/jakker ....tja, et lite utvalg hvertfall. Er ikke så mye igjen i butikkene for meg å gå med nå da. Endret 16. september 2009 av Grafica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Involvert Skrevet 18. september 2009 #18 Del Skrevet 18. september 2009 Urk. Tunikaer er så fælt. Gi meg heller en fin casual KJOLE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 18. september 2009 #19 Del Skrevet 18. september 2009 Det aller styggeste er tunika med "nyrebelte"....Et bredt belte presset opp under puppene. Det ser bare dumt ut. Helt utrolig dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 18. september 2009 #20 Del Skrevet 18. september 2009 Det som er problemet med plagg som empireliv, tunikaer osv er det at alle forstår at folk går med det for å skjule ting... Har man litt mage ser den bare enda større ut i sånne plagg (snakker av erfaring). Jeg synes kroppsnære plagg som sitter pent er mer flatterende... Jeg synes mange tunikaer er stilige og veldig kledelige på de fleste. Det forundrer meg enda mer hvor mange som går i altfor kroppsnære klær som avslører hver bulk og valk .. DET er aldri fint. Jeg er kraftig, men trent .. trener minst 1 time hver dag, men jeg elsker at det er tunikaer og kjoler i mange varianter å få tak i nå. Elsker feminine klær så dagens mote er midt i blinken for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå