Gjest Mamma som blir nektet samvær Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Jeg er en ung mamma som blir nektet samvær med mine unger, opprinnelig har jeg og faren delt omsorg 50/50. Det var barnevernet som sa at det er til barnas beste at faren har hoved ansvaret. Grunnen til det er fordi han har fast jobb og jeg går på skole. Han kan gi de en økonomisk sikker oppvekst og stabilitet. Mens jeg har problemer med å konsenterere meg på studier når jeg vil gi ungene 100% i tillegg til at jeg er økonomisg ustabil. Jeg har strevet mye med depresjon pga økonomien, noe som gjorde at jeg valgte å ikke ha ungene noen ganger. Jeg trengte kun økonomisk og praktisk støtte for å kunne ta vare på babyene mine. Jeg var helt alene, dete r mange som klarer alt dette her alene men jeg er desverre ikke en av de. Utenom det negative klarer jeg å gi et stimulerende miljø med masse kjærlighet, kos og ros til mine babyer. Alt som er bra ved en mor har jeg, og jeg er klar over at jeg kunne gitt de så mye..like mye som faren klarer og kanskje mer. Jeg flyttet til en annen by for å studere, for å fikse livet mitt og ha litt stabilitet. Byen jeg bodde i hadde et kvelende tak på meg. Miljøet rundt meg gjorde at jeg ble rastløs, ufokusert og ulykkelig. Men nå har alt forandret seg, jeg har det så mye bedre psykisk og jeg kan gi ungene enda mer stabilitet. MEn faren nekter meg samvær, han sier at ungene har det fint uten min innflytelse, jeg får ikke lov å snakke med de eller se de. I tillegg til a hans nye kone har sendt meg uttalelige mange traksserende sms. Jeg måtte bytte tlf 2 ganger. Hun har ikke sluttet å sende meg slike sms. Alt jeg vil er at ungene mine skal se meg igjen, vi har en ubeskrivelig god bånd. Ungene savner meg, det vet jeg. Jeg savner de så mye. Familerådet har så lang ventetid, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å være med mine to små. Jeg går på skole,skaffer meg utdanning slik at jeg kan endelig være med de på fullt. Jeg synes det er urettferdig å måtte forklare hva jeg duger til og hvorfor jeg ikke har ungene. .. Kan noen gi meg råd om hvor jeg skal for å få hjelp?
Wildrose Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Jeg er en ung mamma som blir nektet samvær med mine unger, opprinnelig har jeg og faren delt omsorg 50/50. Det var barnevernet som sa at det er til barnas beste at faren har hoved ansvaret. Grunnen til det er fordi han har fast jobb og jeg går på skole. Han kan gi de en økonomisk sikker oppvekst og stabilitet. Mens jeg har problemer med å konsenterere meg på studier når jeg vil gi ungene 100% i tillegg til at jeg er økonomisg ustabil. Jeg har strevet mye med depresjon pga økonomien, noe som gjorde at jeg valgte å ikke ha ungene noen ganger. Jeg trengte kun økonomisk og praktisk støtte for å kunne ta vare på babyene mine. Jeg var helt alene, dete r mange som klarer alt dette her alene men jeg er desverre ikke en av de. Utenom det negative klarer jeg å gi et stimulerende miljø med masse kjærlighet, kos og ros til mine babyer. Alt som er bra ved en mor har jeg, og jeg er klar over at jeg kunne gitt de så mye..like mye som faren klarer og kanskje mer. Jeg flyttet til en annen by for å studere, for å fikse livet mitt og ha litt stabilitet. Byen jeg bodde i hadde et kvelende tak på meg. Miljøet rundt meg gjorde at jeg ble rastløs, ufokusert og ulykkelig. Men nå har alt forandret seg, jeg har det så mye bedre psykisk og jeg kan gi ungene enda mer stabilitet. MEn faren nekter meg samvær, han sier at ungene har det fint uten min innflytelse, jeg får ikke lov å snakke med de eller se de. I tillegg til a hans nye kone har sendt meg uttalelige mange traksserende sms. Jeg måtte bytte tlf 2 ganger. Hun har ikke sluttet å sende meg slike sms. Alt jeg vil er at ungene mine skal se meg igjen, vi har en ubeskrivelig god bånd. Ungene savner meg, det vet jeg. Jeg savner de så mye. Familerådet har så lang ventetid, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å være med mine to små. Jeg går på skole,skaffer meg utdanning slik at jeg kan endelig være med de på fullt. Jeg synes det er urettferdig å måtte forklare hva jeg duger til og hvorfor jeg ikke har ungene. .. Kan noen gi meg råd om hvor jeg skal for å få hjelp? Hei. Dette må være helt forferdelig for deg og ungen! Det skal være meget gode grunner til at du ikke skal se ungene i det hele tatt! I en situasjon der far feks. fortsetter å ha hovedomsorgen for ungene, er det likevel din rett og ha samvær med de. BARNA har rett til samvær med DEG!Familievernkontoret i kommunen din, vil jeg tro kan være det rette stedet å ta kontakt. En nær familiemedlem av meg ble nektet samvær med ungen sin, av mor. Dette var basert på psykiske ting som han hadde problemmer med tidligere. Veien han måtte gå for å få samvær med datteren sin, var først familievernkontoret og deretter (desverre) retten. Faren måtte igjennom mange tester(psykologiske) etc for å kunne "bevise", at det ikke var noe grunnlag for å nekte samvær fra mor.( Han har nå begynt å få samvær med datteren sin.) Jeg håper du finner styrken til å begynne kampen, ta evt. kontakt med en advokat som kan hjelpe deg videre. Husk at du sannsynelighvis har rett på gratis advokat(fri rettshjelp) pga. økonomien din. I Norge er det ingen som skal bli nektet samvær emd barnet sin når det kun er økonomi som er grunnen! At en har bedre råd enn den andre, den holder ikke. Det er derfor vi har støtteordninger for enslige foresatte. Tenk hvor mange som kom til kort av aleneforsørgere da! Din inntekt, gjør jo at far da heller skal betale mer barnebidrag til deg. Ikke gi opp dette her, her virker det virkelig som det har skjedd en feil/mangelfull saksbehandling. Ønsker deg lykke til. Disse tingen gjør meg forbanna! At ny kone i tillegg skal trakasere deg på sms..nei, det virker som om de "ressursterke" , her prøver å få deg til å få så liten selvtilitt slik at du skal miste troen på din egen evne til å være en god mor. Prøv å ikke la deg påvirke av dette. I så fall, håper jeg det påvirker deg til å bli sterker og bedre rustet til å ta opp kampen! Virkelig trist at dette skal være nødvendig, men desverre er det jo det i ditt tilfelle.Lykke til. Trøsteklem
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Ta vare på de trakkasserende meldingene!! De kan evt brukes som bevis senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå