Gå til innhold

Hvilken melk drikker dere?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper helst Q ekstra lett til meg og Q helmelk til kjæresten, men nå for tiden bor jeg med mine tantebarn, så da går det i Tine ekstra lett og Tine laktoseredusert.

Selv liker jeg ikke skummet melk, det er for tynn smak for meg, og helmelk blir litt for feit til at jeg drikker det ofte.

Jeg har aldri tenkt over hva som er sunnest og best, jeg vet bare at jeg trenger kalsium og B-vitaminer, så jeg drikker den melken jeg synes smaker best :)

Skrevet

Drikker ikke melk. Bruker en del rismelk. Har melk i kaffen da. Lager jeg kaffe hjemme bruker jeg lettmelk (kjøper den minste kartongen, og rekker aldri å bruke den opp før den har blitt dårlig), kjøper jeg på kaffebar bryr jeg meg ikke hva som blir brukt. Skulle ønske jeg likte soyamelk, for det er vel ikke mulig å bruke rismelk i kaffen.. Men jeg synes desverre soyamelk smaker lukten av mann som stinker gammel og råtten kusvette.

Skrevet
Og hvorfor? Er det sånn at skummet melk er absolutt det sunneste å drikke, eller er ekte h-melk bedre?..

Hilsen en som vil drikke sunt (og godt) :)

Fettet i melken er av den usunne typen, derfor er det for de fleste sunnet å drikke melk med lavt fettinnhold.

Jeg drikker ekstra lett melk, fordi den har lavt fettinnhold og er tilsatt vitamin D. Hadde skummetmelken kommet med D-vitamin, hadde jeg drukket den istedet, ettersom jeg ikke kjenner noe særlig forskjell på smaken mellom de to typene.

Gjest Melchizedek
Skrevet

Jeg drikker ikke melk er alergisk. Jeg driker Cultura

Skrevet

Drikker ikke kumelk. Bruker soyamelk til varm sjokolade.

Skrevet

Jeg har H-melk (brukes kun i kaffen), Biola naturell og rismelk i huset.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Drikker ikke melk. Bruker en del rismelk. Har melk i kaffen da. Lager jeg kaffe hjemme bruker jeg lettmelk (kjøper den minste kartongen, og rekker aldri å bruke den opp før den har blitt dårlig), kjøper jeg på kaffebar bryr jeg meg ikke hva som blir brukt. Skulle ønske jeg likte soyamelk, for det er vel ikke mulig å bruke rismelk i kaffen.. Men jeg synes desverre soyamelk smaker lukten av mann som stinker gammel og råtten kusvette.

Har du testet ut havremelk? Nå er det et stund siden jeg smakte havrenmelk sist, men jeg mener å huske at den ikke smaker like ille som soyamelk og ikke er like søt som rismelka. :)

Skrevet
Har du testet ut havremelk? Nå er det et stund siden jeg smakte havrenmelk sist, men jeg mener å huske at den ikke smaker like ille som soyamelk og ikke er like søt som rismelka. :)

Ja, havremelk er godt :) Liker det bedre enn både rismelk og soyamelk.

ICA sin havremelk er forresten den billigste, og absolutt god. Koster vel det samme som en kartong melk tror jeg, sånn omtrentlig.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har smakt havremelken. Jeg smakte havrevaniljesausen eller noe sånt, og det er kanskje ikke det beste jeg har smakt i mitt liv.

Kan man bruke havremelk i kaffe? Altså, kan man steame den?

Drikker ikke melk fra glass i noen form lenger, og der jeg bruker rismelk liker jeg den ekstra sødmen den gir, feks i smoothies og bakevarer.

Skrevet
Jeg tror ikke jeg har smakt havremelken. Jeg smakte havrevaniljesausen eller noe sånt, og det er kanskje ikke det beste jeg har smakt i mitt liv.

Kan man bruke havremelk i kaffe? Altså, kan man steame den?

Drikker ikke melk fra glass i noen form lenger, og der jeg bruker rismelk liker jeg den ekstra sødmen den gir, feks i smoothies og bakevarer.

Jeg aner ikke om det går an å steame den, dessverre. Men den er god å drikke bar, samt å ha i matretter/frokostblanding :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Drikker ikke melk til vanlig, men bruker det i kakao og chai latte. Da bruker jeg helmelk fra Q-melk.

I pannekaker og liknende bruker jeg også melk, da har jeg ingen preferanser.

Skrevet

Det går nok i soyamelk, rismelk og havremelk :gjeiper: hehe

Skrevet

Jeg drikker melk til brødmåltidene, og da drikker jeg kun skummet melk, fra Tine. Jeg prøver å få i meg minst mulig fett på en generell basis, derfor har det blitt sånn.

Skrevet

Drikker skummet melk og av og til ekstra lett melk.

Skrevet

Jeg drikker Q skummamelk av erfaring holder de lenger og de smaker mye bedre.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Jeg drikker Q skummamelk av erfaring holder de lenger og de smaker mye bedre.

Jeg har også merket at Q-melken har lengre holdbarhet (i praksis, ikke på det som står på kartongen). Hvorfor? Annerledes pasteurisering? Eller bare bedre kjøling fra meieri til butikk?

Skrevet

Jeg drikker ikke melk lenger, men bruker det jo i maten og da blir det enten havremelk, soyamelk, rismelk eller laktosefri melk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...