Gå til innhold

Hvilken melk drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor? Er det sånn at skummet melk er absolutt det sunneste å drikke, eller er ekte h-melk bedre?..

Hilsen en som vil drikke sunt (og godt) :)

Skrevet

Jeg drikker skummet og ekstra lett melk fordi disse smaker godt, har lavt fettinnhold og er beriket med D-vitamin (ekstra lett-varianten).

Skrevet

Alpro soyamelk med kalk stort sett. Hender jeg blender med sjokoladevarianten.

Skrevet

Drikker Lett-melk med D vitamin og vanlig lett melk..

Skrevet

Om jeg drikker noe i det hele tatt så er det skummet melk.

Skrevet

Om jeg en sjelden gang drikker melk, blir det Alpro sjokoladesoyamelk. Kan bruke kumelk på müsli, men foretrekker soya. Drikker aldri kumelk.

Skrevet
Og hvorfor? Er det sånn at skummet melk er absolutt det sunneste å drikke, eller er ekte h-melk bedre?..

Hilsen en som vil drikke sunt (og godt) :)

Jeg bruker H-melk i mat og kaffe, ellers drikker jeg svært lite melk. Jeg liker fet melk ganske godt jeg og jeg husker at jeg som barn elsket det de få gangene vi kunne få melk rett fra kua (som hadde kjølt seg ned først da).

Skrevet

Jeg liker best skumma kultur, altå surmelk:) vanlig lettmelk synest jeg ikke er noe godt

Skrevet (endret)

Jeg drikker Provamel soyamelk med tilsatt kalsium. Til kakao, kaffe, havregroet o.l. bruker jeg kokosmelk.

Drikker ogsaa mye kulturmelk :sikle:

Endret av GodsChild
Skrevet

Tåler ikke kumelk, så jeg veksler mellom å drikke havremelk, soyamelk og rismelk. Drikker sjeldent rett fra glasset da, har det heller oppi frokostblandinger/grøt osv.

Men da jeg drakk melk som yngre drakk jeg vanlig lettmelk som regel.

Skrevet

Drikker skummet melk. :)

Ingenting er som et glass iskald melk på styrten til frokost :)

Skrevet

Før brukte jeg lettmelk, men nå bruker jeg bare skummetmelk og synes at lettmelk (og h-melk for den saks skyld) smaker skikkelig dårlig.

Drikker det ikke så ofte, men bruker det til frokostblanding.

I varm mat bruker jeg av og til fetere melk. Risengrynsgrøt synes jeg f.eks. er mye bedre laget av h-melk (eller til nød lettmelk), mens med skummetmelk smaker det ganske vassent.

Skrevet

Skal jeg drikke melk, foretrekker jeg skummet melk, til nøds ekstra lett. Nå drikker jeg aldri ren melk lenger, bruker bare melk i te eller til baking, og da kjøper jeg lettmelk fordi det er den eneste du får på halvliterskartong (vi bruker så lite melk at det er bortkasta å kjøpt literskartong, den blir bare dårlig)

Gjest Gjest_Fiona_*
Skrevet

Jeg drikker aldri melk - men jeg bruker H-melk til matlaging.

Skrevet

Jeg drikker ikke melk. Men siden samboer drikker skummet melk, så er det også den melka vi bruker i matlagingen.

Gjest Gjest_j19_*
Skrevet

drikker ikke melk, men tror jeg skal begynne å drikke soyamelk.

Skrevet

Er vel lett som er billegast. Pleidde drikke den "Q" eller kva den heiter, den har sånn fiffig desilitermål på sida. Men den har dei ikkje her, så då blir det Tine.

Skrevet

Siden jeg ikke tåler fisk, byttet jeg til Ekstra lett med d-vitamin. Men den beste melken er den man får kald, rett fra tanken i fjøset....

Bor ikke på gård, men prøver å passe på når jeg er hos bekjente som har melkekyr....

Skrevet

Drikker skummet melk. Det hender jeg kjøper ekstra lett av og til, men som oftest hvis jeg vet jeg skal bruke den i matlaging. Det varierer om jeg kjøper fra Tine eller Q-meieriene. Gikk fra lett til skummet da jeg for noen år siden begynte å drikke enorme mengder :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...