Gjest Gjest_David_* Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Hvordan klarer damer/menn og være utro gang på gang? jeg har hatt 2 forskjellige kjærester som begge var utro, hu ene gikk jeg tilbake til 2 ganger. og hun var utromot meg flere ganger, til og med når jeg fikk vite at hun var gravid med mitt barn var hun utro. Har de ikke følelser? Jeg kunne aldri klart og vært utro mot noen jeg elsket/ var glad i. hvorfor ikke bare slå opp? hvorfor være utro? har de blitt så normalt at det er vanelig?? beklager skriveleif.
Gjest Melchizedek Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Noen ganger trenger man litt forandring.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Har de ikke følelser? Jeg kunne aldri klart og vært utro mot noen jeg elsket/ var glad i. Hun har følelser, men de inkluderer ikke ærefølelse. De fleste mennesker verner om følelseslivet til den de elsker. Hvis du finner deg jenter som ikke gjør det, bør du prøve å finne ut hvordan du kan skille mellom trofaste og egoistiske personer.
Gjest Slem_Pike Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Fordi folk som er utro er søppel (herved referert til som søppel) og søppel kan ikkje tenke langt nok til å se konsekvenser. Søppel bryr seg stort sett ikkje om folks følelser og gjør da som søppelet selv vil tydeligvis. Søppel liker få i både pose og sekk, derfor slår det ikkje opp, for da får man jo ting fra fleire kanter (pikk / fitte, oppmerksomhet, komplimenter, støff, hva enn det er). Søppel må man kaste, ellers ligger det bare å råtner og stinker opp livet og leiligheten. Hvorfor søppelet er utro, det veit eg ikkje. Jepp... Nå er ordet søppel oppbrukt. Du får hive de løse tøsene på rævva, de fortjener ikkje bedre, slutt å gå tilbake for sjangsen for at de tar seg sammen er liten. Ein gang utro søppel, omtrent alltid utro søppel.
Bernardette Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Fordi noen trenger konstante bevis på at de er attraktive, "mann nok", at noen begjærer dem osv. Andre trenger hele tiden forandringer og klarer ikke holde seg til en. At dette betyr at de ikke elsker den de er sammen/ gift med, veit jeg ikke.
Gjest Gjest_kvinne_* Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Jeg er en gift kvinne på over 40, som er utro mot mannen min. Dette er en vanskelig sak og tro meg jeg går mange runder med meg selv for å forstå hvorfor, og slutte med det. Jeg elsker mannen min og vil han ikke noe vondt på noen måte.. Hvorfor jeg gjør det....det er nok en blanding av minst tre ting.... Forholdet til meg selv, forholdet mellom meg og mannen min, samt forholdet til den andre mannen. Mulig at jeg bare føler meg tom...Ønsker bekreftelse, følelsen av å begjære noen, spenning, forelskelse, nærhet. Det er så mange grunner, men ingen kan unnskylde det man gjør mot den man er sammen med.... Den som er utro har ofte mange sterke motstridende følelser. Jeg tror mange som er utro egentlig ikke ønsker å være det, men av en eller annen grunn "er for svake" til å kommme seg "ut av det".
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Hvordan klarer damer/menn og være utro gang på gang? jeg har hatt 2 forskjellige kjærester som begge var utro, hu ene gikk jeg tilbake til 2 ganger. og hun var utromot meg flere ganger, til og med når jeg fikk vite at hun var gravid med mitt barn var hun utro. Har de ikke følelser? Jeg kunne aldri klart og vært utro mot noen jeg elsket/ var glad i. hvorfor ikke bare slå opp? hvorfor være utro? har de blitt så normalt at det er vanelig?? beklager skriveleif. Kanskje du er av en slik type som bare kritiserer og kritiserer og er skikkelig stygg i kjeften.....da er det lett for dama å være utro. Min eks har opplevd flere utro damer, deriblandt meg. Men han var en drittsekk og fortjente det. Etterpå kan man gjøre det slutt.
Gjest noen Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Kanskje du er av en slik type som bare kritiserer og kritiserer og er skikkelig stygg i kjeften.....da er det lett for dama å være utro. Min eks har opplevd flere utro damer, deriblandt meg. Men han var en drittsekk og fortjente det. Etterpå kan man gjøre det slutt. Og noen er utro uansett hvor snill dama er. Jeg vet ikke hvorfor noen er mer utro enn andre, men tipper det er fordi de kan. Jeg bodde sammen med en utro fyr en gang, han har enda ikke klart å ha et forhold til noen uten å være utro og det er 20 år siden vi flyttet fra hverandre. Så noen bare er sånn, og samtidig kan de på sitt vis være glad i den personen de er utro mot også. En tidligere kollega, notorisk utro, ble helt knekt da kona til slutt ikke orker mer utroskap og flyttet ut. Han var langt nede i lang tid.
Kari-Kari Skrevet 16. september 2009 #9 Skrevet 16. september 2009 Jeg kunne aldri klart og vært utro mot noen jeg elsket/ var glad i. hvorfor ikke bare slå opp? hvorfor være utro? har de blitt så normalt at det er vanelig?? Helt enig, hvorfor ikke bare slå opp! Blir fysisk dårlig av å tenke på min utro eks! Mangel på respekt og å tråkke på andre mennesker er det å være utro. Svikter den som stoler på deg mest! Har full forståelse for at noen forhold ikke overlever samme hva som er grunnen men man kan da ha litt respekt for kjæresten! beklager men jeg må
kristian82 Skrevet 16. september 2009 #10 Skrevet 16. september 2009 Hvordan klarer damer/menn og være utro gang på gang? jeg har hatt 2 forskjellige kjærester som begge var utro, hu ene gikk jeg tilbake til 2 ganger. og hun var utromot meg flere ganger, til og med når jeg fikk vite at hun var gravid med mitt barn var hun utro. Har de ikke følelser? Jeg kunne aldri klart og vært utro mot noen jeg elsket/ var glad i. hvorfor ikke bare slå opp? hvorfor være utro? har de blitt så normalt at det er vanelig?? beklager skriveleif. Noen mennesker er bare usympatiske, egoistiske svin uten empati og medfølelse! Hadde faen ikke skrevet under noen farskapspapirer uten DNA test hadde jeg vært deg!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #11 Skrevet 16. september 2009 Husker jeg en gang var sammen som hadde null empati, gadd bl.a ikke hjelpe meg da jeg knapt klarte å stå på beina og hadde en baby å passe på. Overvåket min pc og leste alle mailer. Løy og hadde liten respekt for lover og regler. Han var også av typen som ikke likte utroskap....
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #12 Skrevet 16. september 2009 Fordi folk som er utro er søppel (herved referert til som søppel) og søppel kan ikkje tenke langt nok til å se konsekvenser. Søppel (...) Søppel(...) Søppel (...) (...) søppelet (...) (...) søppel (...) Du får hive de løse tøsene på rævva, de fortjener ikkje bedre, slutt å gå tilbake for sjangsen for at de tar seg sammen er liten. Ein gang utro søppel, omtrent alltid utro søppel. Jeg er såkalt søppel, og det samme er min mann. Vi er søppel, skikkelig råttent, uforbederlig søppel, skjønner jeg. Og ikke bare det: Noen mennesker er bare usympatiske, egoistiske svin uten empati og medfølelse! Hadde faen ikke skrevet under noen farskapspapirer uten DNA test hadde jeg vært deg! ... usympatiske, egoistiske svin uten diverse medmenneskelige egenskaper. Vel, takk for personanalysen. Jeg for min del har også mange typer folk jeg ikke kan fordra, men å karakterisere dem som søppel og svin sitter likevel langt inne. Når så er sagt, så tror jeg TS har vært svært uheldig her. Men for din egen del, prøv å begrens det til det det er: du har hatt fryktelig uflaks to ganger på rad. Det betyr ikke at alle damer er utro, eller at alle de du liker kommer til å være utro. Men du bør kanskje være ekstra kresen neste gang? Noen garanti har man aldri, men du taper ingenting på å være tydelig på hva du tenker og forventer. En liten, generell kommentar: det er forskjell på å være notorisk utro, noe som ligger nært en psykologisk diagnose, og det å være utro i en spesiell kontekst, som en engangshendelse. Men herregud, det er like greit å avskrive alle som søppel, ingen vits i å differensiere her. Jeg var utro mot min kjæreste da jeg var 18. Det var i et avstandsforhold som knapt ikke eksisterte lenger, men jeg orket ikke slå opp. Søppel. Min mann var utro mot sin første kone da han traff meg. Jeg hadde en elendig selvfølelse, han hadde et elendig ekteskap, utrolig nok gikk dette veien fra tilfeldig sex til kjærlighet, og nå er vi lykkelig gift og har tre barn. Men vi er jo søppel og svin, eller kanskje svinete søppel, jeg forstår det. Og det at vi en gang for mange år siden var utro setter oss i den båsen for bestandig. Resten av livet, personligheten og ideologien vår spiller ingen rolle. Søppel. Utro mennesker har bare en karakteristikk, og det er at de er utro. Ut fra den opplysningen vet man alt annet, dvs. man vet at de er søppel.
Barskstudent21 Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Jeg er såkalt søppel, og det samme er min mann. Vi er søppel, skikkelig råttent, uforbederlig søppel, skjønner jeg. Og ikke bare det: ... usympatiske, egoistiske svin uten diverse medmenneskelige egenskaper. Vel, takk for personanalysen. Jeg for min del har også mange typer folk jeg ikke kan fordra, men å karakterisere dem som søppel og svin sitter likevel langt inne. Når så er sagt, så tror jeg TS har vært svært uheldig her. Men for din egen del, prøv å begrens det til det det er: du har hatt fryktelig uflaks to ganger på rad. Det betyr ikke at alle damer er utro, eller at alle de du liker kommer til å være utro. Men du bør kanskje være ekstra kresen neste gang? Noen garanti har man aldri, men du taper ingenting på å være tydelig på hva du tenker og forventer. En liten, generell kommentar: det er forskjell på å være notorisk utro, noe som ligger nært en psykologisk diagnose, og det å være utro i en spesiell kontekst, som en engangshendelse. Men herregud, det er like greit å avskrive alle som søppel, ingen vits i å differensiere her. Jeg var utro mot min kjæreste da jeg var 18. Det var i et avstandsforhold som knapt ikke eksisterte lenger, men jeg orket ikke slå opp. Søppel. Min mann var utro mot sin første kone da han traff meg. Jeg hadde en elendig selvfølelse, han hadde et elendig ekteskap, utrolig nok gikk dette veien fra tilfeldig sex til kjærlighet, og nå er vi lykkelig gift og har tre barn. Men vi er jo søppel og svin, eller kanskje svinete søppel, jeg forstår det. Og det at vi en gang for mange år siden var utro setter oss i den båsen for bestandig. Resten av livet, personligheten og ideologien vår spiller ingen rolle. Søppel. Utro mennesker har bare en karakteristikk, og det er at de er utro. Ut fra den opplysningen vet man alt annet, dvs. man vet at de er søppel. Jeg er enig med deg! Søppel! Utroskap kan ikke forsvares, uansett hvor lenge det er siden, eller hvor ille et ekteskap/forhold er. Gjør det slutt først, så kan vi snakke. Dette gjelder også pause forsåvidt. Pause er bare en unskyldning for at den ene parten skal gå og få seg med andre mens den andre sitter hjemme og savner vedkommende, mer enn villig til å ta den tilbake når han/hun har vært ute og fått kjørt seg med andre. Jeg sier ikke at dere er dårlige mennesker, og jeg tror at mennesker stadig forandrer seg. Dine verdier og tankegang da du var 18, samsvarer trolig i mindre grad med hvordan du er nå (tar utgangspunkt i at det var 10-20 år siden siden du sier dere har 3 barn). Likevel syns jeg ikke du skal forsvare det du gjorde som 18-åring og heller fokusere på at du ikke er det sammel (søppel)mennesket som da, for å ta denne søppel-trenden litt lengre. Jeg har selv aldri opplevd at noen har vært utro mot meg, men jeg har opplevd denne såkalte "pausen". Haha! De som faktisk tar dem tilbake, noe mange gjør, er idioter blindet av kjærlighet! Syns synd på dem. De får aldri respekten tilbake i forholdet, og hun/han kommer til å dra fra deg så snart han finner noen som er bedre. Jeg har derimot sett effekten av utroskap. En kompis av meg er verdens snilleste fyr, og ja... han ble ofte kalt tøffel når det kom til exen. På ettellerannet tidspunkt mistet hun trolig respekten for han, muligens nettopp pga tøffel-oppførselen. Dette førte til at exen hans var utro mot han med 9 forskjellige menn opptil flere ganger iløpet av 1 år! :O Noen ganger mens de var sammen, andre ganger etter å ha innledet denne såkalte "pausen". Hver gang kom hun tilbake fordi hun trengte å ha en mann som satte pris på henne for å få boostet selvtillitten sin. Så snart hun kom over en interessant type som ville ha henne var terskelen enormt lav for å hoppe til køys med han. Grunnen til dette, sånn jeg forklarte det for kompisen min, var at han gjennom sin tøffelholdning hadde gitt henne all grunn til å miste respekten overfor han. Ved å ta henne tilbake hver gang hun var utro viste han henne at dette var noe hun kunne gjøre fritt, og hun mistet det lille av respekt hun kanskje hadde igjen for han. Vil ikke avsløre for mye om kompisen min, men kan si så mye som at rusmidler og opptil flere selvmordsforsøk fulgte de neste 2 årene før de få vennenne han hadde igjen og familien fikk han straight igjen... Nå er han damaged goods, og ingen jenter vil ha han... "Utroskap er spennende og får meg til å føle nærhet, begjær, forelskelse og gir meg bedre selvfølelse!" Wohoo! Goooo UTRO!
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 17. september 2009 #14 Skrevet 17. september 2009 Da jeg selv er utro kan jeg ikke si at det er utroskapet i seg selv som gir spenning. Det er forholdet til den andre mannen som gir spenningen og begjæret. Utroskap gir IKKE bedre selvfølelse. Det skaper heller en lavere selvfølelse og følelsen av manglende mestring i forhold til ekteskapet. Som sagt mange motstridende følelser
aline Skrevet 17. september 2009 #15 Skrevet 17. september 2009 Jeg har ikke noe behov for å kalle noen noe som helst, men det jeg kan si, er at jeg sliter veldig med å forstå HVA som får folk til å være utro. Spesiellt de som er det flere ganger, i forhold med en partner de ikke har noen nevneverdige planer om å gå fra eller såre. Dersom man treffer en annen person, som gjør at man føler seg begjært og spesiell, hvorfor ikke da ta ett oppgjør med hva man selv vil med det forholdet man ER i allerede, FØR man hopper til sengs med denne andre? Dersom man er i ett dårlig forhold, og treffer noen som får en til å føle seg bedre, hvorfor ikke gjøre det slutt med den man er med FØR man hopper til sengs med den nye? Jeg har blitt bedratt, på en ganske ufin måte. Min eks hadde ingen planer om å gå, og når jeg forsøkte å gå, knakk han så sammen at det ødela meg i stor grad underveis, fordi jeg ikke klarte det. (og dette var før jeg visste han var utro, det ble altså ikke slutt pga utroskapen.) Han ville altså sårt fortsette forholdet, likevel var han utro, gjentatte ganger. Hun ga ham sikkert noe jeg ikke kunne gi, men HVA er det som gjør at man velger å gjøre noe så usselt som å være utro? For selv om jeg ikke mener man kan dømme alle som er utro, som person, bare utifra at de har vært utro.... så MENER jeg at man ALLTID kan dømme handlingen!! Selve det man GJØR, kan aldri forsvares i mine øyne! Det er aldri ok! Og det er alltid en søplete handling, uansett hva som liksom er grunnen. Har selv vært i ett svært dårlig forhold (med samme som nevnt over, som var utro mot meg), slet hardt med å klare å gå, fordi han knakk helt sammen hver gang jeg prøvde å gå ut av forholdet, jeg møtte "drømmemannen" min og han var der for meg i hele perioden fra jeg valgte å gå til jeg faktisk klarte å komme meg ut av forholdet. Likevel ventet vi med å hoppe til sengs til jeg var singel! Så jeg forstår ikke hva som er så umulig med det, og lurer virkelig på det.
kristian82 Skrevet 17. september 2009 #16 Skrevet 17. september 2009 (endret) Jeg er såkalt søppel, og det samme er min mann. Vi er søppel, skikkelig råttent, uforbederlig søppel, skjønner jeg. Og ikke bare det: ... usympatiske, egoistiske svin uten diverse medmenneskelige egenskaper. Vel, takk for personanalysen. Jeg for min del har også mange typer folk jeg ikke kan fordra, men å karakterisere dem som søppel og svin sitter likevel langt inne. 1. Ts sin kjæreste har vært utro FLERE gjentatte ganger, på tross av TS sin naive tilgivelse og håp på forbedring. 2. Naturlig nok mangler du ryggrad, selvrespekt, moral, emapti osv. om du gang på gang er utro og lyver partnerne din rett i tryne, men fortsatt sover godt om kvelden. Er du skrudd sammen riktig så klarer du ikke det, så du er dessverre skrudd sammen feil. At du ikke bruker ord som er negativt ladet om andre, det skjønner jeg, hvem i helvete skulle du kunne kritisere? Når du vet hvor simpel du er selv, for det vet du vel? Endret 17. september 2009 av kristian82
kristian82 Skrevet 17. september 2009 #18 Skrevet 17. september 2009 *skremt over generalisering* "Naturlignok mangler du ryggrad, empati osv osv. om DU GANG PÅ GANG ER UTRO..." Ja, da er du lettskremt og har misforstått ordet "generalisering".
Gjest KateW Skrevet 17. september 2009 #19 Skrevet 17. september 2009 "Naturlignok mangler du ryggrad, empati osv osv. om DU GANG PÅ GANG ER UTRO..." Ja, da er du lettskremt og har misforstått ordet "generalisering". Tror du det var det sitatet jeg siktet til, så tar du skammelig feil. Men at alle utro er svin uansett, det syns jeg er skremmende generalisering. TS tilfelle er jeg enig med deg, da er det noe som ikke stemmer. Dog er ikke alle utro mennesker svin, hva er definisjonen på utro, for eksempel, i denne tråden er det tydeligvis, SVIN!
Anglofil Skrevet 17. september 2009 #20 Skrevet 17. september 2009 Godt spørsmål, klarer ikke å fatte det jeg heller. Klarer ikke forstå at man har samvittighet til å gjøre det mot den man liksom elsker mest. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå