Rafi Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Jeg har en lite en med diaré her (15 mnd). 5. dagen nå, så synes det varer lenge dette her... 3 andre barn i barnehagen er også syke med det samme. Han er flink til å drikke masse, men merker at bleiene er tørrere enn til vanlig. Virker i god form, men sover mer enn vanlig. I morgen blir det 6. dagen, så da vurderer jeg å dra til legen hvis det ikke er bedre. Lurer på om det er noe man bør gi/ikke gi dem når de har diaré? Har fått tips om blåbærsaft. Annet?
Gjest Gjest- Purple Haze Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Kokt makaroni, revet gulrot, (salt snacks skal være fint for å binde salter i kroppen, men han er kanskje litt liten). Var det jeg kom på.
Susan Sto Helit Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Tam farris blandet halvt om halvt med eplejuice er jo ganske greit å få i seg, sånn for næringens skyld. Biola er bra for magen, og de fleste små liker det. Ellers binder vel banan magen, og blåbær. (Hva med banan og blåbær-smootie? )
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Jeg har brukt å gitt mine barn risvann ved diare. Fungerer supert! Kok ris, men ha i mere vann enn hva oppskriften sier. Sil av risen, og ha pittelitt salt og sukker i. Dette binder magen, og saltet gjør at det blir balanse i elektrolyttene. Langvarig diare kan skape elektrolyttforstyrrelse. Ellers er det og bra med tørre kjeks (f.eks mariekjeks), fint brød. Og fortsett å tilby mye væske! Blåbærsaft er bra, da blåbær også bnder magen.
gompen Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 Kulltabletter funker supert, men jeg vet ikke om det er anbefalt til så små barn. God ide å knuse de først og ha de i noe annet, siden de er ganske tørre å svelge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå