Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rubymannen og jeg diskuterer om vi vil vite kjønnet på babyen eller ikke når det blir tiden for det, og vi går ganske mye fram og tilbake. Det er vel kanskje noen fordeler med å vite det, samtidig som at det skal være en av livets store overraskelser. Vet sannelig ikke hva vi gjør, men det er jo en god stund til vi kan få vite det alikevel. Vi får ta det når det kommer.

Hva med dere andre, vil/ville dere vite det? :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vil jeg aldri komme i den situasjonen,men OM jeg kunne, så ville jeg latt det være en overraskelse frem til fødselen...

Lykke til. :wink:

Skrevet

Vi ville vite det :D

Men uansett om du VIL vite er det jo ikke sikkert at du får vite det. Kommer helt an på hvordan babyen ligger.

Uansett, vi kjøper ikke bare rosa barneklær. Leger har tatt feil før på UL, så plutselig står vi der med bare rosa klær til gutt. :hoho:

Klem fra Wit 28+0

Skrevet

Vi var på ultraljud i morse och frågade om barnmorskan/jordmor kunde se könet. Vi väntar en pojke!

Vi ville veta för att vi vill veta så mycket som möjligt. Både min man och jag har haft en känsla att det är en pojke men kan egentligen inte förklara varför. Jag tycker det blev väldigt verkligt att se barnet ligga där och sprattla, sparkas och boxas. Att få se hjärtats kammrar, hjärnhalvor, urinblåsa, ben, fötter och ansikte var fantastiskt. Varför skulle jag be dem undvika att titta efter just könet när de tittar efter så mycket andra detaljer?

Överraskningen? Det är ett helt okänt äventyr att få barn, att känna livet växa och ha förväntningar och förhoppningar. Könet spelar egentligen inte så stor roll men nu vet jag att jag kan strunta i att köpa klänningar i alla fall. Vi kan också tilltala vår baby med "Han" och vid namn.

Gjest *nurket*
Skrevet

Vi vil også vite, og forhåpentligvis på mandag morgen så får vi svaret :D

Vi ville ikke vite sist gang før mot slutten. Var på UL annenhver dag mot siste uken, men vesla ville ikke avsløre om hva hun var :lol: Så det ble en overraskelse.

18+2

Skrevet

Vi er jo bare prøvere foreløpig, men når/dersom vi blir gravide, så tror jeg vi vil vite kjønnet. Som Furstina skriver, så er det jo greit å vite hvilke klær man ikke trenger å kjøpe, og så er det fint å kunne si "han" eller "hun" til bebisen i magen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Den dagen jeg blir gravid, vil jeg helt klart vite hva det blir. Mannen min er ikke helt enig der. Men så vil det jo bli den første for han.

Jeg har ett barn fra før av, og jeg glemmer aldri i verden alt det rare tøyet familien til faren hans kom drassende med FØR barnet ble født. Vi kan si det sånn at det var mye jeg aldri i livet ville tatt på en gutt. Men så er jo jeg totalt imot blonder på hankjønn. Kan til nød gå til dåpen.

Nå er det jo ny mann og nye familieforhold. Men uansett, så ser jeg det praktiske

Skrevet

Mannen og jeg har diskutert dette og han er helt bestemt på at han vil vite kjønnet dersom det er mulig, jeg derimot har hatt mine tvil. Var tidligere helt sikker på at jeg ikke ville vite, men det har endret seg, er nå litt mer usikker. Så dersom vi blir gravide etterhvert så komme vi til å ønske å vite kjønnet ved ultralyd. Ser jo også det praktiske i at vi vil ha god til til å velge navn og kan konsentrere oss om kun jente eller guttenavn. Så blir det ikke som katten, vi var fremdeles ikke enige etter 1,5 år så den ble bare hetende pus :ler: Går greit når det gjelder en katt værre om et barn til slutt bare ble hetende "ungen" :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Første gang ville jeg ikke vite det, men ettersom jeg hadde tendens til svangerskapsforgiftning var jeg på UL flere ganger, og jeg ble såpass nyskjerrig etterhvert at jeg spurte, men de ville ikke si noe.

Med andremann fikk jeg vite kjønnet. Nå har jeg også spurt men de nekter å si noe.

Det er nå bare 10 dager til termin så jeg finner jo tidsnok ut av det da.... :ler:

Skrevet
Så blir det ikke som katten' date=' vi var fremdeles ikke enige etter 1,5 år så den ble bare hetende pus :ler: Går greit når det gjelder en katt værre om et barn til slutt bare ble hetende "ungen" :ler:[/quote']

*fniss* :ler:

Skrevet

Vi vil vite det. Ikke fordi vi ønsker oss det ene mer enn det andre, men fordi vi er så spente på det, og tror ikke vi greier å vente helt til fødselen med å finne det ut:) I tillegg, hvis det blir en jente, så får jeg lånt en masse babyklær hos min søster som fødte en jente for ikke så lenge siden. Og de må jeg ta med til jul når jeg er hjemme på juleferie...Så mest fordi vi ønsker det, og litt av praktiske grunner,så ønsker vi å vite om det blir gutt eller jente. :blunke:

Skrevet

Jeg ville, og fikk vite det begge gangene. Praktisk og greit.

Det der med overraskelsen ved fødselen er bare tull, du har så mye annet å tenke på da allikevel....

Skrevet

Ja.. nå er jeg ikke gravid enda, så det er kanskje litt vanskelig å vite hvordan jeg vil føle det da. Men så langt har jeg iallefall tenkt at jeg IKKE vil vite det. Sambo er ikke helt enig, men det ordner seg vel :wink:

Noen overraskelser må man jo ha her i livet!?!

Skrevet

Når den tid kommer, så vil vi vite det :)

Skrevet

Når jeg en gang blir gravid vil jeg vite kjønnet. Hvorfor ikke, liksom....? Synes det ville være veldig koselig, jeg.

Gjest Aradia)O(
Skrevet

Jo, jeg vil vite kjønnet!

Får man vite det på første ultralyd (18mnd?)?

Gjest Anonymous
Skrevet

Var på ultralyd i går, og vi ville vite - men bebisen ville ikke vise seg frem ! :-? Så da blir det fem måneder til i ufrivillig spenning :ler: Vi følte oss faktisk bittelitt snytt, for vi var helt enige og hadde vært bestemt fra starten at vi hadde lyst til å vite kjønnet... Er nok en liten luring der inne.

Skrevet

Ville kanskje litt, men mannen min ville ikke. Så vi ble enige om å ikke vite. Så får det bli en stor juleoverraskelse!! :D

Forrige gang så ville vi ikke vite, men jeg så det på en ultralyd i noen og tyvende uke. Var helt umulig å unngå å se det. Pungen hang midt mellom beina!!

Men på en UL i uke 35, sa legen at det var en jente. Hadde et par uker i forvirring før han ble født.

Skrevet

Men nummer en var vi helt enige i at vi ikke ville vite det, men jeg gikk rundt med en følelse av at det var en jente, noe det også var. Når vi en gang blir gravid med nummer to vil vi vite det. Dette fordi vi da vet hvor mye vi må kjøpe nytt av klær og sånn. Har bare klær etter jenter så hvis det blir en gutt må vi ha en del nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...