Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 ÅÅ, jeg blir så irritert på meg selv når jeg ikke skjønner, syns oppskriftene er utydelig på en ting, og dette går igjen på alle oppskriftene til Allan Dart. "Legg opp 10 masker på begynnelsen av de to neste radene" "Øk en maske på begynnelsen og slutten av de tre neste radene" Sånn står det ofte (oversatt fra engelske forkortelser, riktignok, rader er oversatt fra "rows"), men problemet mitt er:Vil hver rad si hver gang man snur, altså på rett, vrang, rett vrang? Eller vil det si annenhver gang man snur, altså på rett, rett, rett? Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men hver gang jeg kommer til slike steder i oppskrifta blir jeg usikker, og gjør det jeg tror der og da. Til nå har det gått bra, men noen ganger vil det jo bety at strikketøyet risikerer å bli aaalt for langt eller kort! Hvis det er snakk om å øke de ti neste radene, så vil jeg jo risikere å strikke ti omganger for mye om jeg legger inn en uten øking mellom hver, eller jeg risikerer at det blir ti omganger for lite om jeg øker dobbelt så ofte som jeg skal..
Gjest fisk Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Det er for hver gang du snur ja:)
Gjest ts Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Takk, det var det jeg egentlig trodde Grunnen til at jeg likevel ble usikker, var at jeg nå prøvde å gjøre det på denne måten, og etter å ha kommet over dette partiet kom det en ny del som startet med "Strikk rett". Strikketøyet mitt var da kommet til "vrang", så jeg må ha gjort noe galt.. Skal jeg bare lure inn en omgang med vrang, og så fortsette på oppskrifta? Det er det jeg har gjort før.. Liker å gjøre nøyaktig det som står, men når sånne feil dukker opp vet jeg ikke hva jeg kunne gjort annerledes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå