Gå til innhold

Hva har barna på seg nå om dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mammamia_*
Skrevet

Hei!

Lurer på hvordan barna deres er kledd om dagen. Når begynner dere med strømpebukse? Lue?

Datteren min er 2 år og går i b.hage. Har ikke begynt med strømpebukse eller lue enda. Hun har mye hår, og det har jo vært varm sol de siste ukene. Hva gjør dere?

I morgen skal hun på tur i skogen, og jeg lurer litt på om hun må ha strømpebukse... Det var ganske kaldt her i dag tidlig, men varmere utover dagen. I morgen er det meldt 16 grader.

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

I barnehagen hvor jeg jobber, går barna i bukse, trøye og genser utenpå. Vi har på en lett jakke hvis vi går ut tidlig, og det er kjølig i lufta. Så tar de den heller av når det blir varmere ut på dagen. Noen få har begynt med strømpebukse, men personlig syns jeg det blir for varmt slik været er nå.

Ingen av de små går med lue enda. Det har jo vært bortimot 20+ disse dagene, så de hadde svettet av å gå med lue.

Det er ikke bra å bli for varm heller. Også må man tenke på at hvis man har på for mye klær nå, hva skal man da ha på når det blir en del kjøligere?

Gjest Barnehagetanta
Skrevet

Jeg ville brukt en lett fleece dress jeg.

Er det litt fuktig kan man jo ha parkdress. men er jo ganske varmt nå, så send med dattera di f.eks fleece dress og parkdress om du har og også strømpebukse så ser de i barnehagen...

Eventuelt bare en lett jakke.

Jeg synes hvertfall det er enklere å kle på barna riktig når de har litt forskjellig å velge mellom, så de verken fryser eller renner vekk.

Jobber selv i barnehage!!

Skrevet

Jeg måtte skrape vindusruta på bilen i morges (bor i Oslo), men da jeg hentet i barnehagen løp guttungen rundt i t-skjorte. De hadde vært en tur i skogen. Tror kanskje han hadde på genseren da. Jeg har på ham bukse, t-skjorte og genser i tillegg til jakke. I barnehagen har han også en tynn høstdress hengende. Det er nok snart på tide å finne fram ulla.

Skrevet

Har en gutt som lett får halsbetennelse hvis han ikke bruker lue, så her har vi funnet fram luene. (De tynneste.)

Bruker tynne ullsokker i skoene (istedenfor andre sokker.) Og tynn ullgenser istedenfor tynn bomullsgenser.

Ull regulerer godt, og fungerer både når det er litt kaldt, og når det er litt varmt.

Om morgenen, når det er 6 grader og kaldt, har vi gjerne på både genser og jakke utenpå ullgenseren, samt tynne votter på hendene og kanskje til og med litt varmere lue...

Og så kler vi av dette når han kommer i barnehagen. Og de kler på/av etter behov utover dagen.

Har begynt å tenke på om vi skal ta frem høst/vinter-buksene, med litt for i. Men stilongs har vi ikke tenkt på ennå.

Skrevet

Tusen takk for svar dere!

Det ble uten stømpebukse og lue i dag, bare trøye, genser, bukse og tynne ullsokker. I skogen hadde de hatt vår/høstdressen på utenpå. ;)

Enig at det er greit å ta med litt ekstra så de ansatte kan se an litt. Får finne fra ull og fleece tenker jeg.

Skrevet

Sønnen min bruker ull nå. Ullundertøy (trøye og longs) inne, og et mellomlag i ull under dressen. For tida bruker vi prinseulla fra Janus.

På hodet har han enten tynn lue eller pannebånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...