Gjest Virvel Skrevet 14. august 2003 #21 Skrevet 14. august 2003 Her i gården er det kun hjemmelaget som gjelder... Vi (dvs. foreldrene mine ) har alltid plukket bær til saft og syltetøy. Blåbær og tyttebær er gratis i skogen, mens jordbær og kirsebær plukkes på div. gårder. Det krever naturligvis en del innsats, men det blir genialt godt syltetøy og saft. Jeg er bortskjemt, jeg... :D
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2003 #22 Skrevet 14. august 2003 Jeg vil ut å plukke bær! Er det noen bær i gjen mon tro?
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2003 #23 Skrevet 14. august 2003 Jeg er veldig mye under søtti, og jeg liker å plukke bær! Det går mest i blåbær på fjellet. Bærene moser jeg som regel sammen og har de på ferske pannekaker! Rips liker jeg også å plukke....mmm Clea
Redhead Skrevet 14. august 2003 #24 Skrevet 14. august 2003 Plukka litt før i tida, men det har blitt mindre med årene. Jukser litt med å kjøpe ferdigplukka bær på torget :oops: !
Ionaa Skrevet 14. august 2003 #25 Skrevet 14. august 2003 Jeg har kjempelyst til å plukke blåbær---men oppe på fjellet der jeg bor er det mange andre som vil også så det er kun de sure bæra i skyggen igjen til meg Tenkt å fryse ned blåbær og lage Deilig blåbærsmoothie Nam Nam Nam....!!!!!! Noen tips om blåbærsteder i Bergen??? Har vært med min svigermor å plukka litt bjørnebær og rips. Plukka masse bær som liten. Hadde hagen full av frukt, grønnsaker og bær..mmm Gikk på fjellet med min Farmor og plukket blåbær og lagde blåbærmos med sukker. DIGG
Usikker Skrevet 14. august 2003 #26 Skrevet 14. august 2003 Jeg er under 70 - og jeg plukker bær. Elsker å tusle rundt i skog og mark og finne bær. Trenger ikke å finne mye bær - bare det å komme seg ut, det er nydelig. I sommer har jeg forresten plukket noen liter villbringbær - dette skal det bli saft av. Blant annet - villbringbærsaus til riskremen på julaften! :nam nam:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå