Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Jeg skal prøve å ikke være for streng, men dette er enkel prosent-regning. Dersom dette er en stilling hvor de med 100% stilling jobber 5 dager i uka så blir utregningen som følger: 100/5=20% En dag er med andre det samme som 20% stilling. 20*3= 60%. 60 prosent stilling tilsvarer i dette eksemplet 3 dager i uka. Dersom de med tilsvarende stillinger jobber flere eller færre dager i uka, eller kanskje jobber ulikt antall timer hver dag, så er det enklere å regne antall timer i uka du skal jobbe.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Jeg skal prøve å ikke være for streng, men dette er enkel prosent-regning. Dersom dette er en stilling hvor de med 100% stilling jobber 5 dager i uka så blir utregningen som følger: 100/5=20% En dag er med andre det samme som 20% stilling. 20*3= 60%. 60 prosent stilling tilsvarer i dette eksemplet 3 dager i uka. Dersom de med tilsvarende stillinger jobber flere eller færre dager i uka, eller kanskje jobber ulikt antall timer hver dag, så er det enklere å regne antall timer i uka du skal jobbe. Takk for svar begge to. Jeg har dyskalkuli- en form for tallblindhet. Er sterk på andre områder men når det kommer til regning så ligger jeg på ett veldig lavt nivå Slik er jeg født og jeg har godtatt det.
Ennovy Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Det er jo litt forskjellig om hva den enkelte bedrift øsnker det. Noen vil at du jobber 7.5 timer om dagen, da blir det 3 dager. Men andre "deler" timene utover uken. Så du kanskje jobber 5 timer enedagen, andre 7 osv.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Det er jo litt forskjellig om hva den enkelte bedrift øsnker det. Noen vil at du jobber 7.5 timer om dagen, da blir det 3 dager. Men andre "deler" timene utover uken. Så du kanskje jobber 5 timer enedagen, andre 7 osv. JEg jobber 3+2+2 i 60%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå