Gå til innhold

Forelsket jente på 14 år

Gjest forelsket14åring

Anbefalte innlegg

Gjest forelsket14åring

Jeg vet ikke om denne siden også er for tenåringer. Men jeg håper i allefall at noen her kan hjelpe meg!

Jeg er 14 år, og jeg er i en litt forvirrende situasjon. Okey.. her kommer den:

For noen uker siden kom en gutt i klassen å satte seg på pulten ved siden av meg i friminuttet, og sa hei, også smilte han. Jeg hadde ikke følt noe særlig for han før, men akkurat da kom det på en måte et skikkelig "sug" i magen, og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Så jeg bare smilte litt sjenert, og sa "Hei". Det ble stille litt, men så begynte han å prate med de som satt bak meg. Jeg så ned på iPoden min og hørte ikke hva de snakket om. Også sa han "Ikke sant?" Også navnet mitt. Jeg så fort opp, og da "hva da?". Han bare så på meg, og jeg så på de han hadde pratet med. Så gjentok han: ikke sant?. Så jeg smilte bare og sa "sikkert" Også så jeg ned igjen. Jeg følte at jeg rødmet, og prøvde å skjule ansiktet.

De siste ukene nå har vi fått veldig mye øyekontakt, og han har smilt, og jeg har smilt tilbake. .. Når vi møter hverandre i gangen på skolen så spør han som oftest hva vi skal ha i neste time, også småprater vi litt.

Vi har fått mere og mere kontakt, og jeg vi veldig gjerne vise at jeg liker ham, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Og jeg er redd for at han kanskje ikke liker meg...

Veldig lenge har jeg vert med "outsiderene". Men så ble det vennekrangel og jeg ble venn med noen andre som er mere sosiale og har større vennekrets, inkludert ham..

Har dere noen tips til en forelsket 14 åring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 år gamle gutter er sjeldent veldig flinke på å ta hint osv, så jeg vil fraråde deg til å prøve den metoden iallefall...

Siden dere har fått mer felles vennegjeng er det sikkert en god ide å prøve å omgås de som er han nærmest mest mulig, sånn at dere kan begynne å møtes mer, også utenfor skolen. Etterhvert kan du sikkert legge han til på MSN, nettby og facebook (om han har dette). Du kan si ting som at du syns han er smart/morsom etc. men det må være noe du mener. Du kan gjerne snakke med han om hva han driver med på fritiden og den typen ting. Prøv å virke interessert, og om dere har felles venner har dere også noe felles å snakke om (nettopp vennene deres). Prøv å ikke snakke negativt om noen, men du kan kommentere at f.eks "han er så utrolig tullen! Husker du da han lente seg på stolen og datt midt i timen? hahaha!"

Ikke overdriv hvor mye du snakker om en gutt forresten, for da kanskje han tror du er interessert i den andre gutten...

Etterhvert ville jeg bedt han om nummeret hans. Du kan godt gjøre dette på MSN om du syns det blir skummelt ansikt til ansikt. Du virker veldig sjenert så jeg vil anbefale at du sender han ei melding hvor du spør han om ikke han vil finne på noe en dag. Og med mindre han kommer med et godt forslag som du kunne tenke deg, gjerne hvor dere er alene, kan du foreslå at dere ser film eller noe i den duren. Fordel om du da ikke velger værste dramafilmen... husker jeg ikke var så glad i den typen filmer da jeg var 14 :D

Driver han med noe idrett? Fotball f.eks? Du kan jo gjøre det mindre skummelt og spørre om du kan komme og se på en kamp eller trening. Prate med han litt i pausen og etterpå. Også foreslå filmen etterpå ;)

Uansett må du ha lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...