Gå til innhold

Hva synes norske damer?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei, litt usikker hvordan jeg skulle starte det innlegget her. Hadde vært takknemlig om noen kvinner - damer orker å lese det innlegget og si meg deres mening.

På forhånd beklager på en del språk feil, har noe med jeg har bodd en del år i utlandet og norsken er ikke så smooth som før.

Jeg er en norsk - utenlandsk gutt på 27 år (født i Midtøsten og kom til Norge da jeg var 10). Har bodd snart 8 år utenfor Norge i Oxford, England og har studert medisin på universitet her. Har også tatt 2 år i midten av studie for å få en grad i medisinsk etikk (litt langt men ville forklare hvorfor jeg har vært borte så lenge)

Har egentlig et spørsmål om hvordan norske kvinner ser på en slik mann? Om de kan se seg selv i en forhold med en slik mann? Og det er lurt for meg å komme til Norge og jobbe der?

Grunnen jeg spør dere siden jeg har bodd såpass lang tid utenfor Norge og dro ut fra Norge i ung alder og ikke vært tilbake siden sommerne har vi alltid hatt noe forkjellige ting fra universitet å gjøre. Og eneste “realiteten” av Norge jeg vet om, er det jeg leser i avisene på nettet.

Meste av mine tenårene og oppvekst har vært sterk fokusert på trening og å oppnå veldig høye karakterer ettersom jeg hadde en drøm om å bli en god kirurg en dag. Har derfor ganske lite erfaring med kjæreste forhold med kvinner, kan si jeg har aldri hatt noe langvarig forhold, heller ikke noe særlig kortvarig. Har selvfølgelig alltid hatt venninner eller bekjente men ingen forhold som sagt. Pluss universitet og studie her spiste opp all tiden man har til å kunne møte noen og innlede noen forhold.

Jeg er en muslim, drikker ikke og spiser ikke svine kjøtt. Røyker heller ikke. Islam er en del av min identitet og min opprinnelse som er jeg stolt av. (Skjønner selvfølgelig andre er imot islam men poenget med det innlegget er ikke diskusjon om Islam så please respekter det)

Mine interesser er fotografi, språk (kan snakke 4 språk), utendørs aktiviteter, og trener som de fleste mennesker. Utseende mitt er normalt, har hørt jeg er kjekk fra noen jenter og aldri hørt noen klager. Av oppførsel er jeg rimelig gentlemann og snill (kansje litt for snill av og til) og rimelig avslappet person.

Personlig har jeg utrolig mye sansen for norske kvinner - damer, har reist utrolig mye og synes norske jenter er en av de vakreste jeg noensinne har sett. Liker også at en del av norske jenter er interesserte å jobbe og ha karriere noe som passer veldig bra, siden personlig er opptatt av det og. Kanskje jeg er naiv men det virket for meg som norske kvinner var - er mindre opptatt av hvor mye penger -status mannen har enn andre kvinner i utlandet jeg har møtt. Liker også åpenheten norske jenter har.

Jeg har ganske lyst å dra tilbake til (som jeg ser det hjemlandet Norge) men for å være ærlig orker ikke å møte en hverdag hvor jeg må forsvare min tro, må forsvare at jeg er ikke en voldtektsmann, ikke er kriminell, ha vanskeligheter med å møte en norsk jente (på grunn av stereotypiske bildet som finnes), og slite med mine pasienter siden de ikke er så glad de har en utenlandsk lege. Mener selvfølgelig ikke alle er slik men spørsmålet er om er det en hverdag jeg kommer til å møte? Og som sagt spørsmålet er hvordan norske kvinner ser på en slik mann? Om de kan se seg selv i en forhold med en slik mann? Og det er lurt for meg å komme til Norge og jobbe der?

Takk for den som gadd å lese alt dette og tusen takk for den som svarer setter pris på det.

(By the way, selvfølgelig respekterer jeg norske kulturen, lover og være måte)

Endret av Mirage80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, og jeg kunne absloutt vært i forhold med en som deg :)

Ang religion, så er det greit for meg å være sammen med noen av annen religion så lenge personen respekterer at vårt syn ikke er likt... dessuten spiser jeg ikke svin og drikke minimalt med alkohol uansett ;)

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet

Du virker tiltrekkende på meg også! Jeg liker at menn tar seg tid til en skikkelig utdannelse. Å kunne ha en intellektuell partner å diskutere med er viktig for meg.

At du har en annen bakgrunn enn meg som er etnisk norsk har ingenting å si så lenge du er tolerant og også aksepterer mine skikker. En kristen og en muslim kan sikkert passe godt i sammen siden vi tenker nokså likt angående religion. Norsk kristendom har også tradisjonelt sett tatt avstand fra alkohol f.eks.

Norske fordommer som du refererer til, er ikke alltid fordommer. Jeg har venninner som har hatt kjærester med et annet opprinnelsesland, og forholda endte mest pga hans kvinnesyn (følte han eide dem fordi de var kvinner!). Du må rett og slett bare bevise at du er annerledes. Norske kvinner har så ulik smak som alle andre, så det er helt sikkert noen for deg også :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg kunne aldri vært sammen med en muslim, men sikkert mange andre jenter som kunne tenke seg det, så det finnes absolutt håp.

Skrevet

Jeg får et positivt inntrykk av deg gjennom innlegget ditt. Jeg kunne godt hatt deg som kamerat eller arbeidskollega, men ikke som kjæreste. Jeg ønsker ikke å innlede et forhold med en muslim. Men som en kamerat eller kollega føler jeg ikke at religionen ville komme i veien.

Skrevet

Eg er einig med ho over, berre at eg ikkje kunne hatt ein religiøs partnar i det heile tatt. Som venn hadde det fungert bra.

Skrevet

Hvis du begynner å jobbe på et norsk sykehus, treffer du jo masse damer, både leger, sykepleiere og andre. Særlig i de store byene er også miljøet på de fleste sykehus temmelig internasjonalt, så du ville nok passe rett inn. Fordommer er noe folk har før de blir kjent, synes du ikke? Så om du får deg dame eller i (norsk eller annet...) kommer vel mest an på kjemien mellom dere. Synes som de over at du virker som en sympatisk fyr. Religion burde ikke bli det store problemet så lenge begge respekterer den andres syn - og det kan være lurt å avklare en del ting før det kommer barn.

Skrevet

Det eneste problemet for meg ville vært det med religion.

Absolutt ikke fordi _du_ er muslim, men fordi uansett hvor liberal du kan være når det gjelder å kunne være sammen med en som har en annen tro, så har jeg alt for mange venninner som har havnet i problemer med kjærestens familie fordi de har en sterk tro og krever at ting skal bli gjort på deres måte.

Skrevet

Jeg kunne fint vært sammen med en slik mann, og har ingen problemer med å være sammen med en muslim :) Du høres ut som en veldig attraktiv mann.

Ville heller ikke hatt noe problem med å ha deg som lege :)

Gjest sykepleierstudent.
Skrevet

Jeg syns du utrykker deg på en sånn måte at jeg ikke kan forstå det hvis du ikke skulle finne deg ei skikkelig god dame i Norge. Jeg forstår godt hvor du kommer fra, men så lenge du husker å respektere din partner i hennes eventuelle tro skjønner jeg ikke hva problemet skulle bli. Jeg har selv ingen religion, annet enn kanskje min egen, og mitt motto har alltid vært at jeg respekterer deg hvis du respekterer meg. Dessuten så sier de jo at motsetninger tiltrekker.

Du kommer til å jobbe i og være i et miljø som generelt setter deg i respekt. Jeg tror at din omgangskrets vil være veldig åpne og hyggelige, det er iallfall slik jeg har opplevd det. Det kunne aldri falle meg inn å dømme deg for fargen på huden din, men dessverre er tilfellet mange ganger sånn. Men du snakker norsk, skal jobbe med nordmenn OG andre kulturer og kommer jo til å treffe utrolig mange mennesker. Jeg tenker at hvis du ønsker å komme hjem til Norge, så bør du gjøre det. Kanskje sitter det ei alene i en sofa akkurat nå og venter på deg?;)

Masse lykke til!:)

Skrevet
Jeg kunne fint vært sammen med en slik mann, og har ingen problemer med å være sammen med en muslim :) Du høres ut som en veldig attraktiv mann.

Ville heller ikke hatt noe problem med å ha deg som lege :)

Enig i alt :)

Gjest Gorgonzola
Skrevet

TS-vel gjennomført kontaktannonse, hva med å klippe og lime denne inn på Møteplassen eller noe sånt?

Skrevet (endret)

Takk for alle svar alle sammen - setter stort pris på det.

Gorgonzola- takk for tipset kansje jeg skal gjøre det en dag, selv om jeg foretrekker å møte person ansikt til ansikt men kansje via nettet så har jeg mer mulighet å vise at jeg er ikke den typiske sterotypiske utlending.

Helt ærlig, glad jeg gjorde det, føler av det jeg leser her at sånne som “meg” er fortsatt velkommen i et norsk samfunn. Dere gjør norge fortsatt til et samfunn som er åpen for andre mennsker.

Takk igjen

Hilsen Mirage

Endret av Mirage80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...