Gjest Ignorert Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Hei. Jeg og sambo flyttet sammen for to uker siden, men i går skjedde det noe som var veldig ubehaglig for meg. Han satt og så på fotball, for 3. dag på rad, og jeg liker ikke fotball. Jeg syns han skal få se viktige ting som landskamper og sånt, men det er slitsomt at han lørdag til mandag skal se på all den fotballen som sendes, enten det er norsk eller engelsk. Så jeg spurte han i går da jeg kom inn på stua om vi ikke kunne se på noe vi begge liker. Han sukket og spurte hva jeg ville se på. Så satte han over på det, og forlot stua. Da spurte jeg om han ikke kunne sitte å se det sammen med meg, men han sa at han ikke orket å se på det. Da sa jeg at vi godt kunne se på kampen likevel og at det viktigste var at vi var sammen. Da sa han at det bare var kjedlig for meg, og at han heller ville gå seg en tur. Da sa jeg at jeg ville være med, og da presterte han å si - men da kan jo du bare gå deg en tur også kan jeg fortsette å se kampen? Jeg begynte å gråte, og dummingen skjønte ikke engang hva som var galt. Jeg prøvde å snakke med han, og han virket å forstå det. Men i dag var vi i en lignende situasjon, uten fotball, og han tok ikke lærdom fra i går. Han skjønner ikke at jeg vil at vi skal ha mer kontakt, og litt mindre tv, pc og musikk. Han skjønner nesten ikke at vi er kjærester, virker det som, for han er så oppslukt av andre ting hele tiden. Føler snart jeg bare bor med han. Hva skal jeg gjøre?
Gjest brutal_mann Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Dette går nok til helvete... Men du får snakke med han. forstår han ikke hva du da sier så får du pakke sammen.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Dette er noe jeg også har undret meg over. Bør man ikke spørre seg selv om hva den andre vil si når man gir så fullstendig faen...?!
Gjest Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Det å bli samboer kan vær en stor omveltning for mange, og dere har bare bodd sammen i 2 uker... For meg høres det ut som han trenger litt tid til å venne seg til det hele, og at han kanskje trenger mer rom for seg selv i og med at han "flykter" inn i seg selv ved tv,pc osv hele tiden(som du skrev) Prat med ham,det er nøkkelen til å få ting til å fungere og forstå hverandre!! Si at du følte deg såret, men spør ham om hans behov også, og jobb dere sammen til ett kompromiss begge kan leve med Lykke til
LukaFrost Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Hva er det som får menn som liker fotball til å tro at de har førsterett på TV`n når det er kamp på TV? Jeg priser meg lykkelig over at samboeren min ikke interesserer seg for fotball.
Gjest hege Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Hva er det som får menn som liker fotball til å tro at de har førsterett på TV`n når det er kamp på TV? Jeg priser meg lykkelig over at samboeren min ikke interesserer seg for fotball. Det kan vel ha noe å gjøre med at en kamp går direkte uten mulighet for reprise, mens frustrerte fruer kan du ta opp eller se en annen gang?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Hadde vi hatt det slik etter bare to uker.. Ja da hadde jeg flyttet ut av huset og flyktet ut av forholdet.. Beklager!
Gjest brutal_mann Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Hva er det som får menn som liker fotball til å tro at de har førsterett på TV`n når det er kamp på TV? Jeg priser meg lykkelig over at samboeren min ikke interesserer seg for fotball. Hva er det som får kvinner som liker såpe og reality til å tro at de har førsterett på TV`n når det er såpe og reality på TV?
Cullen Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Hva er det som får menn som liker fotball til å tro at de har førsterett på TV`n når det er kamp på TV? Jeg priser meg lykkelig over at samboeren min ikke interesserer seg for fotball. Den der skjønner jeg ikke helt, hvor ofte er det en kamp vs alt annet det finnes på tv'n?
Gjest Fotballhater Skrevet 15. september 2009 #10 Skrevet 15. september 2009 Jeg skjønner at dette er kjedlig, men på meg virker det som om det kan være en slags maktkamp på gang her... spesielt siden samboerskapet er såpass nytt. Invester i 2 tv'er. Det er det eneste rådet jeg har hvis han er så interessert i fotball og du ikke synes det er noe morsomt. Og du fremdeles vil være sammen med han da.. Selv nærer jeg et intenst hat for fotball. Jeg kommer aldri til å fortelle min samboer hvor mye jeg faktisk hater fotball... jeg får vondt i sjela bare jeg hører en fotballkommentator... Når det er fotball på tv er jeg et annet sted...enten i et annet rom (hvor det er en tv) eller rett og slett ute av huset.. Vi har alle rett til å ha våre interesser, men jeg skjønner at det er slitsomt å måtte konkurrere med en j... fotballsending. Og når denne såkalte fotballsesongen er, det har jeg aldri skjønt... det er jo fotball hele året....
Gjest fotballelsker Skrevet 15. september 2009 #11 Skrevet 15. september 2009 Og når denne såkalte fotballsesongen er, det har jeg aldri skjønt... det er jo fotball hele året.... He he, er mange fotballsesonger vet du. Norsk fotball starter i mars of slutter i november, mens resten av europa spiller fra august til mai neste år, i tillegg til landslagsfotball, mesterskap og turneringer. Så ja du har rett, det er fotball hele året, og takk å pris for det:D Får aldri nok av fotball:D Samboeren min får fint finne seg i det:D Frustrerte fruer og himmelblå får hun se på en annen tv, stua er min:D
Sheherasade Skrevet 15. september 2009 #12 Skrevet 15. september 2009 Herregud. Dette handler da ikke om fotball, men å være sammen og dele opplevelser. Det virker som om samboeren hennes gir full F i dette. Helt utrolig umodent og hjernedødt, virker det som på meg. TS, prøv å prat ordentlig med ham om dette igjen. Hvis det ikke hjelper... ja, da vet du nok hva det betyr.
LukaFrost Skrevet 15. september 2009 #13 Skrevet 15. september 2009 Jeg sier ikke at hun heller skal ha førsteretten, men at man må dele. Det er liksom noe av greia med samboerskap. Er det noe som er kjempeviktig å se på TV kan man si fra på forhånd sånn at den andre kan ordne seg på anna vis.
Gjest Norsk mann Skrevet 15. september 2009 #14 Skrevet 15. september 2009 Herregud. Dette handler da ikke om fotball, men å være sammen og dele opplevelser. Det virker som om samboeren hennes gir full F i dette. Helt utrolig umodent og hjernedødt, virker det som på meg. TS, prøv å prat ordentlig med ham om dette igjen. Hvis det ikke hjelper... ja, da vet du nok hva det betyr. Hvorfor hater du fotball, kvinne? Fotball går hvertfall over prat med dama, ærlig talt. Hadde jeg ikke fått sett fotball i fred hadde jeg forlatt henne
Sheherasade Skrevet 15. september 2009 #15 Skrevet 15. september 2009 Hvorfor hater du fotball, kvinne? Fotball går hvertfall over prat med dama, ærlig talt. Hadde jeg ikke fått sett fotball i fred hadde jeg forlatt henne Eeeeehhh... som jeg sa; det er ikke fotballen som er "issuen" her. Og det aner meg at det kanskje er du som er samboeren til TS her...
Chakoya Skrevet 15. september 2009 #16 Skrevet 15. september 2009 (endret) Kjære TS! Du forteller ingenting om hvordan samboeren din har vært tidligere. Har han vært veldig gira på fotballkamper osv før dere flyttet sammen? De dagene dere ikke bodde sammen, og ikke så hverandre, hva gjorde han da for eksempel? De dagene dere ikke bodde sammen, men fant på ting med hverandre... Hva gjorde dere da? Er dette med fotball en plutselig interesse som har dukket opp hos han? Skulle gjerne ha visst litt mer informasjon om kjæresten din sine interesser før dere flyttet sammen... Jeg skjønner dette kan være vanskelig. Ta en prat med han og fortell hva du har behov for. Eks: Hvordan du har behov for det. Hva dette behovet innebærer. Hvor ofte du ønsker dette behovet osv... Samtidig finn ut hva han har behov for også, og med dem samme eksemplene. Prøv å komme frem til en felles løsning dere begge kan trives med. Man må være villig til å dele og gi litt i samboerskap. Noe annet du kan gjøre for å teste hans reaksjon på om han er interessert i å ha noe kvalitetstid med der er for eksempel å ikke sitte så mye oppå hverandre, men skape litt avstand/pusterom. Gå mer ut alene uten kjæresten for eksempel for å treffe venner. Ha noe som du kan gjøre for deg selv osv... Kanskje da går det opp for kjæresten din: ''hvor er det blitt av henne, jeg ser henne nesten ikke lenger''. Kanskje han da famler etter deg for å få fatt i deg litt når du er innom døra osv. Nå kan dette være vanskelig dersom man opplever at det ikke virker.... At kjæresten din fortsatt sitter og kikker på disse fotballkampene de gangene du kommer inn døren etter og ha vært ute. Bare noen små råd fra meg... Ønsker deg lykke til! Endret 15. september 2009 av Chakoya
Annikken Skrevet 16. september 2009 #17 Skrevet 16. september 2009 (endret) Det å bli samboer kan vær en stor omveltning for mange, og dere har bare bodd sammen i 2 uker... For meg høres det ut som han trenger litt tid til å venne seg til det hele, og at han kanskje trenger mer rom for seg selv i og med at han "flykter" inn i seg selv ved tv,pc osv hele tiden(som du skrev) Jepp. Tror nok dette er nærme sannheten. Dere må nok bare venne dere til å bo sammen. Prøv å tenk på at han har faktisk sagt ja til å flytte sammen med deg - det er en erklæring i seg selv, så ikke ta deg nær når han ikke orker å være "sammen" hele tiden. Det er også veldig tydelig at han ikke skjønte at du hadde et behov for å sitte sammen den kvelden. Menn må ha det inn med TESKJE. Du skulle derfor sagt at du hadde et behov for å sitte sammen med han i en times tid. Da hadde du lagt det fram som et PROBLEM han kunne LØSE, og ting hadde sikkert gått lettere. Men det må gå an å diskutere det. Kommunikasjon osv. Endret 16. september 2009 av Annikken
Ulva Skrevet 16. september 2009 #18 Skrevet 16. september 2009 Eg e så gla me ikkje har tv.... (dvs vi har jo tv apparat, men den blir bare brukt til å se film på en gang i blant)
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #19 Skrevet 16. september 2009 to TV'er er en fantastisk investering i et langt og lykkelig samliv
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #20 Skrevet 16. september 2009 Men i dag var vi i en lignende situasjon, uten fotball, og han tok ikke lærdom fra i går. Han skjønner ikke at jeg vil at vi skal ha mer kontakt, og litt mindre tv, pc og musikk. Han skjønner nesten ikke at vi er kjærester, virker det som, for han er så oppslukt av andre ting hele tiden. Føler snart jeg bare bor med han. Han tok ikke lærdom, men gjorde du? Dere har ikke en felles forståelse av hva det vil si å være samboere. Da dere bodde hver for dere, kunne dere treffes når begge ville, eller si at det ikke passet fordi dere hadde andre planer. Faktum er at han kommer ikke til å ville være med deg hele tiden, og det blir du veldig konfrontert med når du ser at han er "usosial" og retter oppmerksomheten mot andre ting enn deg. Faktum er at han trenger mye mer pauser fra "tosomheten" enn du gjør. Det er ikke bare for ham å skjønne at du er selskapssyk, faktum er at han klarer ikke å oppfylle ditt behov hver gang du føler det. Dette blir tydeligere nå når dere bor sammen, for du ser at han prioriterer ting som er mindre viktig enn deg. Mange ganger kommer det til å være fordi han trenger å slippe å gjøre kjærestegreier, ikke fordi de andre tingene er essensielle i seg selv. Dette er noe du er nødt til å leve med hvis du vil bo med en kjæreste, de aller fleste gutter er ikke skapt for non stop intimitet, prat og kos. Han blir mye fortere mett av deg enn du av ham, og det betyr at du må legge planer som ikke involverer ham, og få oppfylt mange av dine sosiale behov uten ham. Ellers kommer du til å kvele ham med dine behov, han kommer til å føle seg overmett på deg hele tiden, og at han ikke strekker til. Menn er glad i deg selv om de må ha mer ikke-kjærestetid enn du trenger. Prat sammen om de ulike forventningene, så blir det bedre Men da må du skjønne at han har reelle behov for pustepauser, og at han ikke kan være en god kjæreste hvis du forventer at han er det HELE tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå