Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Lurer altså på hvor ofte du trener og hva slags type trening du bedriver. Og hva er grunnen til at du trener? Av ren nyskjerrighet
lovenemo Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Går tur med hunden stort sett hver dag, så lenge hun er i form til det (dyret har hatt betennelse i ryggen tidligere, og ser jeg antydning til at hun blir stiv igjen så dropper jeg tur en dag eller to...). Trener litt på treningssenter, for det meste styrke. Bør vel få mer struktur på hvor ofte jeg trener der, hmh.. Trener fordi det gir meg velvære, energi, ønsker å stramme opp og gå ned i vekt.
Aurela Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Jeg jogger (prøver i alle fall) to-tre ganger i uken. Jogger fordi det er godt for kroppen med mosjon. Tenker over fordelene ved morsjon, har en del fysiologi på studiet mitt som handeler om kroppen/muskler/krettsløp osv. Jogger også fordi det er godt å kommet ut og noen ganger trenger jeg å løpe fra meg litt. Og, det er jo absolutt en god ting at jeg føler det er ekstra godt å spise/kose seg etterpå, siden da har jeg fortjent det, sånn i forhold til resten av uka Sykler også en mil hver dag, minimum. Skulle gjerne hatt tid, funnet tid(?) til svømming, siden dette er bedre for leddene og morsomt
Chanel.No5 Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Her kan du følge med hva/hvor ofte folk her inne trener. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=436114 Har også vært laget en god del tråder med samme tema som du finner om du søker litt=)
momo Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Jeg prøver å trene 10 timer i uka, dette går jo ikke alltid, men noen ganger blir det noen timer ekstra og. Jeg har bare gjort dette kort tid, starta med første trening i våres. Har vært syk i 6 år, derfor ikke trent på evigheter. Har trent mest sykling og svømming, litt styrke, jogging og yoga. Nå er jeg meldt meg på treningssenter, så nå blir det mye mer styrke, mye spinning, svømming og litt aerobic og yoga. Langrenn til vinteren. Ja, hva er mitt mål med treningen. Først og fremst vil jeg ha en sunn og sterk kropp. Jeg håper å kunne delta i noen sykkelritt til neste sommer, det er første mål. Så skal jeg ta en utdannelse innen ernæring, og tar nok litt utdannelse innen idrett og. Så da er jeg jo avhengig av å være i god form. Ønsker vel også mest mulig kunnskap om flere typer idrett.
Leifr Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Her kan du følge med hva/hvor ofte folk her inne trener. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=436114 For dem som gidder å poste i den tråden, vel å merke. Selv driver jeg med systematisk styrketrening tre ganger i uka, samt litt jogging. Hovedmotivasjonen er helsa, har slitt en del med ryggen og vil ikke at problemene skal bli noe verre; da lønner det seg å være sterk (og samtidig holde vekta noenlunde under kontroll).
Gjest Nefer Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 (endret) Jeg går på kickboxing en gang i uka i Drammen, og har boksesekk hjemme som jeg trener på to ganger i uka hjemme. Så da prøverjeg å få til 3 treninger med kickboxing i uka. Det er helt fantastisk god trim. Tida flyr avgårde og man merker ikke at man puster og peser siden det er så gøy. Anbefales! Ellers har jeg ponnier som jeg trener 4 ganger i uka Endret 16. september 2009 av Nefer
Gjest Lillemor Meg Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Jeg går 40-50 minutter hver dag, og trener lett styrke 3 dager i uken. Med lett styrke mener jeg crunshes, planken, rygghev, diagonalløft, og armøvelser med lette vekter. Det er mange grunner til hvorfor jeg har begynt å trene. I tilfeldig rekkefølge kan jeg nevne blant annet: Helsemessige fordeler, et sprekere utseende, jeg ønsker å være et godt eksempel for barna mine...
miss Skrevet 17. september 2009 #9 Skrevet 17. september 2009 Trener på trening senter 3-5 dager i uka. Alt fra spinn 45 til spinn 75 + styke timer Høypuls,step og stram opp. Er greit med litt variasjon for å holde det til å være gøy,blir ikke lei. Ellers går jeg turer i skog og mark på kvelds tid om jg ikke får trena en dag. Føler at trening gir meg mye overskudd og energi.
Gjest Gjest_twilight_* Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 Trener vel gj.snittlig 4-5 ganger i uka. For det meste enten spinning eller jogge/løpe. Noen ganger litt mer intensivt enn andre da. Også prøver jeg å trene styrke minst 1 gang i uka også. Hovedmotivasjonen med treningen er at jeg ønsker å holde vekt/gå ned mer.
Morea Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Går til og fra jobb, en times rask gange til sammen. Alle monner drar. På søndag løper jeg og går raskt i skog og mark i en fem timers tid. Blir en del mil. Ellers går jeg på treningssenter alt fra en til fem dager i uka, men forsøker å få opp tallet nå som det er for mørkt til å løpe i marka etter jobb. Da trener jeg variert, fra styrke, step og styrke, step, corebar og spinning. Har treningssenter rett ved så det er veldig kjekt. Men marka er best og i vinter går jeg og kjøper meg langrennsski. Har bare hatt telemarkski og de får jeg ikke brukt så ofte jeg ønsker i Oslo. Det ultimate er topptur, men har ikke bil
Marblecake Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 30min på tredemølle annehver dag, 15min gerilja kardio annenhver dag før frokost. Så 1 time på sykkelen annenhver dag, 1 time på tredemølle annenhver dag. Med en hvile dag 1 dag i uka. Prøve å tvinge meg selv til å stikke på treningssenteret å trene vekter snart, men har sosial angst og har veldig dårlig selvfølelse, spes når det gjelder kropp, så har ikke klart å tvunget meg dit ennå. Har den derre idiotiske "ikke dra på treningssenteret før jeg er i skikkelig form" tankegangen. Hår gått ned 30kg nå ca, men må nok ned en ytteligere 10 før jeg blir fornøyd. Dog jeg tenker ikke mest på vekta men hvordan jeg ser ut, men i hodet mitt er jeg ennå 112kg, og ikke 80 sånn som nå.
Teriyaki Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Trener som regel tre ganger i uka. Det er alt fra joggetur med intervaller, treningssenter med 40 min kondisjon etterfulgt av styrketrening og av og til drar jeg på timer. I tillegg går jeg tur med hundene samtidig som jeg drar på ridetur en gang i uka (fin trim for lår og rumpe). Jeg trener fordi jeg ønsker å se fit og fin ut, jeg får en god selvfølelse av å vite at jeg ser bra ut, jeg trener fordi jeg vil holde en evt. utvikling av astma i sjakk (har anlegg for å utvikle det), trener for å være sterk i ryggen, trener for mer energi og for et lengre og sunnere liv. Dessuten er trening min egen tid hvor jeg kan tenke på alt fra jeg skal finne på i helgen, til at jeg prøver å tenke på hva som er årsaken til det deprimerte humøret jeg har hatt siste tiden (ikke nå da, men har slitt med depresjoner før). Dessuten vet jeg at kjæresten min er stolt over å ha en kjæreste som vet å ta vare på kroppen sin Stortrives med en kropp som ser trent ut, selv om det ikker sånn at jeg ser ut som en som løper ti mil hver dag, men det er ikke det jeg er ute etter. Jeg veier 67 kg. jeg har faste lår (med en del muskel i), samme med legger, man ser at magen er trent selv om den ikke er helt flat (vil ikke ha den helt flat uansett, sånn som den er nå er perfekt for min del). Kommer aldri til å ha som mål å se ut som en muskelbunt. Hadde sikkert klart det i og med at jeg bygger muskler lett til å være jente, men jeg synes ikke det er fint. Er litt gammeldags sånn sett. En kvinne bør se trent og fit ut, men skal ikke ha store, synlige muskler og brei muskelrygg osv. Håper på å få til å trene livet ut. Det er så godt å vite at man gjør det man kan for kroppen.
Inx Skrevet 18. september 2009 #14 Skrevet 18. september 2009 Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka og prøver å legge inn noen skikkelige kardioøkter (men akk så kjipt det er...) Jeg trener fordi jeg vil bli større, løfte tyngere og mer... Andre effekter av treningen er at jeg føler meg bedre (større selvtillit), sover bedre, lite helseplager...
Stellia Skrevet 19. september 2009 #15 Skrevet 19. september 2009 Jeg er helt avhengig av trening, og klarer såvidt å overholde 48-timers treningsregelen. Trener så og si hver dag, enten i form av styrke eller kondisjon på treningssenter.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 19. september 2009 #16 Skrevet 19. september 2009 (endret) Jeg trener 6-7 ganger i uken. Mandag-torsdag 4-splitt styrketrening, fredag sirkeltrening med styrke og høypuls. Lørdag og søndag går med til restitusjon og kardio. Jeg legger også inn 1-2 kardioøkter i løpet av mandag-torsdag, men dette er ikke i hovedfokus da målet mitt for øyeblikket er å øke mye i styrke og jeg da ikke kan trene for mye kondisjon og forbrenningstrening. Grunn nr 1 for å trene er for å være i god form og bli sterk. Ellers er jeg en person som fungerer når jeg har konkrete mål å jobbe mot og jeg syns styrketrening er utrolig morsomt! Utseende har også endel å si, det skal jeg ikke nekte for Jeg syns jenter med muskler og trent kropp er utrolig flott! Det at jeg har en stillesittende jobb gjør at treningen min blir enda viktigere for meg, jeg har hatt problemer med nakke og armer før og det har forsvunnet som dugg for solen etter at jeg satt igang med styrketrening for 2 år siden! Endret 19. september 2009 av lucy d-.-b
Sekretæren Skrevet 19. september 2009 #17 Skrevet 19. september 2009 Trener styrke 4 ganger i uka, og jobber sterkt for å finne plass til mer kardio, da kondis er ønskelig. Det er en 2-splitt, så jeg vurderer et helkroppsprogram 3 ganger i uka, slik at jeg frigjør en dag til kardio. (Selv om det ikke er optimalt med bare én dag, men det er en start) Da jeg begynte med trening, var det estetiske det viktigste, men etterhvert som jeg fikk fremgang, ble motivasjonen heller forsterket av at jeg ble sterkere og sterkere, og følte meg sååå mye bedre generelt. Nå skal jeg rett og slett bare bli grisesterk, hovedsaklig i mark, bøy og benk. Chins kommer seg etterhvert, først må jeg fokusere på å klare mer enn 2 reps
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 19. september 2009 #18 Skrevet 19. september 2009 Jeg er en voksen kvinne på 46 og trener flere ganger i uken: 3 dager ukentlig jogger jeg tur med mannen min 2 dager ukentlig trener jeg pilates på senter¨ 1 dag i uken trener jeg styrke på senter 2 dager i uken trener vi yoga på jobben Trener for å øke kondisjonen min, for å se bedre ut, for å orke mer i hverdagen - og for å kunne spise så mye jeg vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå