Gjest Gjest_meg_* Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Hei. Jeg skulle gjerne hatt et kjæledyr her jeg bor. Men problemet er at jeg leier, og barna til personen jeg leier av er allergisk mot dyr, veldig allergisk. (barna bor ikke her, bare på besøk da de er voksne) Så h*n bekymrer seg for tiden etter at jeg har bodd her. Men jeg tenker at selv om dyrehår blir lenge og er vanskelig å få bort, så er det ikke sikkert at man er allergisk mot disse hårene så lenge. Vanskelig for å forklare hva jeg mener. Men om jeg flytter ut med mitt evt dyr. Hvor lenge etterpå går det ann å være allergisk mot de hårene som jeg da legger igjen. Er det ikke en viss tid? Takk for svar:)
Furstina Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Om det är en katt du tänker på så kan det gå många år innan alla kattallergener är borta ur ett hus. De är väldigt svåra att städa bort. Andra allergener kan vara lättare. Om du leier av någon som är väldigt allergisk så skulle jag verkligen respektera det och låta bli - eller flytta någon annanstans där du kan ha djur. Respektera huseiers allergi.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Allergenene (det man reagerer på) sitter igjen i mange år. Du bør så absolutt ikke skaffe deg noe dyr når eierne har allergiproblemer. Da får du heller flytte. Du kan ikke "ødelegge" leiligheten for åresvis fremover bare fordi du har lyst på et dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå