Gå til innhold

Tøffe faste brukere...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er en ting her inne som jeg finner en smule vittig.

Har sett et par eksempler på det den siste tiden -

at registrerte brukere føler at de får en helt spesiell integritet bare fordi de har et registrert nick.

"Gjest, du er så feig, jeg har i alle fall et nick! Gjemmer meg ikke bak anonymiteten som deg..." :ler:

Unnskyld meg alle dere, men vi er da for pokker alle anonyme.

Og det er ikke "tøft" å "tørre" å "stå for" et anonymt nick på internett.

Jeg synes bare det er et så ulidelig dårlig argument, men som likefullt trekkes frem med en gang det kommer en kritiserende Gjest. :blunke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger å tro at en slik kommentar rettes mest mot de som man antar er faste brukere, men som ikke tør ytre meningen sin under sitt faste nick.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men er det så nøye hvem som skriver det, da?

Holder det ikke at vedkommende har en mening?

Akkurat som om man "står frem" med sitt sanne jeg fordi man har en profil.

Skrevet

Sanne jeg, det kan man aldri vite om noen viser.

Men om en fast bruker skifter mening under nicket "gjest", støtter/motsier seg selv under nicket "gjest", er jo det temmelig feigt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dem om det.

Hva vet vi vel om folk lager ørten ulike profiler og diskuterer med seg selv?

Synes bare det er litt latterlig å spytte trimuferende "og du da, feiging!" - når man slipper opp for argumenter. :briller:

Kanskje nøkkelen her kan være å generelt sett fokusere mer på meninger enn person?

Det er jo et diskusjonsforum, ikke et sosialt leketøy.

Skrevet

Synes det er slitsomt i forhold til at man aldri vet hvilken gjest det er snakk om. Du kan altså diskutere med mange forskjellige personer i stedet for bare en, og det gjør diskusjonen helt annerledes.

Hvis man har et nick vet man at det alltid er akkurat den man snakker med...

Skrevet

Helt enig med Tex!

Synes ikke det er feigt å diskutere under gjest, men det kan bli skrekkelig teit dersom det er flere en en gjest i diskusjonen, når man da skal henvende seg eller reagere på ett utsagn fra en gjest så har man jo ingen spesifik å henvende seg til.

"du gjest" funker liksom ikke når det er tre forskjellige gjester med tre forskjellige meninger.

Ja det er meninger som er viktig og ikke person, men når du diskuterer irl, hvordan hadde du følt det om du fikk bind for øya og skulle prate med 10 fremmede mennesker? ikke kunne du henvende deg til en dersom du ønsket å respondere, for du ville ikke visst hvem og hvor vedkommende var og ville ikke ha noen mulighet til å rette dine egne meninger til rette vedkommende.

Synes også det blir teit å si "feiging, du "tør" jo ikke logge inn engang...", fordi man ikke VET om det er faste brukere (visste man det, så visste man vel gjerne hvem også? og da er det jo bare å diskutere med vedkommende, man vet jo hvilket nick som "skjuler seg" bak gjest.) Men jeg synes det hadde vært mye enklere å vite hvem jeg prater med, og vite at jeg henvender meg til rett person.

Enkelte meninger sier også såpass mye om en person at det for meg er vesentlig å vite når jeg danner meg inntrykk, men så danner jeg meg ikke så mange inntrykk av folk her på KG da, så det går greit.

Skrevet

Man må rett og slett ta KG med en klype salt

Gjest Brunhilde
Skrevet

Nå er det vel mulig at Caramel sikter til at jeg ikke så noen hensikt i å svare på et innlegg hvor Gjest i dag uttalte seg.

Jeg blåser i hvem som skriver hva - men jeg forbeholder meg også retten til å ikke svare - med eller uten begrunnelse - de jeg ikke vil svare.

Dessuten mener jeg det ofte er gjester som er "tøffest i trynet" - og med det mener jeg minst saklige i diskusjonene...

Jeg tar det ikke så tungt - surfer rundt når jeg har lyst, leser det jeg vil, svarer hvor jeg gidder - og starter et nytt tema en gang i blandt...Og blir ganske fasinert over hvor engasjerte folk kan bli. :ler:

Skrevet

Skjønner hva du mener Caramel. Vi er like anonyme som hvilken som helst gjest - om man ikke treffer noen irl fordi man liker vedkommende, da har man mistet sin anonymitet, eller man har venner fra irl her inne. Ikke alle er anonyme bak sine nick i forhold til alle brukerne her inne, da kan man lett ta bakveien og skrive som gjest om man skriver noe man ikke vil enkelte ikke skal vite om en, eller endre oppfatning om en.

Enkelte her er sitt sanne jeg på kg, på godt og vondt. Kanskje man da er redd for å plutselig bli mislikt av andre brukere pga en litt uvanlig mening? Eller man ønsker plutselig bli frekk i kjeften av en grunn og ønsker ikke ha dette mot seg?

Feigt eller ikke. Man er mer anonym som gjest enn under sitt nick, sånn jeg oppfatter det.

Enkelte gjesteinnlegg er frekke og provoserende, ser ut til at de kun vil lage kvalme. Da er man feig, i følge min tankegang. Om man ikke kan ha samme holdning som gjest og som under fast nick, har det med feighet å gjøre.

De som ikke har registrert seg, men bare er her som gjester, som leser og svarer når de ønsker - uten å bare lage kvalme - kan ikke kalles feige.

Der er flere typer gjester

* kåte tenåringsgutter og jenter (ikke bare i alder, men også i modenhet)

* de som er ute etter å lage kvalme/provosere

* de som ønsker være anonym for anledningen for ikke å utgi for mye av seg selv

* de som i en opphisset situasjon bare er nødt til å få ut litt spye

* de som ikke har lyst å være registrert fordi de kanskje er tilfreds med den anonyme tilværelsen som "gjest"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...